• ЈПД

#259: Шума блиста докле год дрво листа

Опште информације

  • Наставник:
    Милица Антић
  • Назив школе:
    Бранко Ћопић, Београд (Раковица)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Чукарица
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност, Математика, Свет око нас, Музичка култура
  • Одељење:
    2/3
  • Број ђака:
    24
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Индивидуални

Циљ и исходи наставе

Доживљавање и тумачење књижевног дела.
Стицање знања о аутору дела и обнављање знања о драмском тексту као књижевном појму.
Развијање способности активног слушања.
Стицање трајног знања кроз повезане садржаје више наставних предмета – Српски језик, Математика, Свет око нас, Музичка култура.
Утврђивање градива о разломцима кроз тематске задатке.
Развијање свести о очувању шума и њиховог биљног и животињског света.
Оспособљавање ученика за изношење свог става о еколошко


Детаљан опис

Оваквим видом презентовања садржаја спонтано је и на занимљив начин остварена међупредметна повезаност. Интеграцијом садржаја из Математике, Света око нас и Музичке културе богати и разноврсни садржаји су понуђени ученицима на једном месту. Тиме је омогућено додатно стицање знања и проширивање ученичких интересовања. Занимљив интерфејс одржава ученичку пажњу. Кроз прве активности ученици могу да чују извођење драмског текста тако да имају целовити утисак о њему. Подстицајна питања која следе, захтевају размишљање и изношење ученичких ставова. Кроз осмишљени квиз пружају повратну информацију о савладаности наставног градива. Кроз наредне активности ученици проширују своја знања о биљном и животињском свету наших шума, као и значају шуме за живи свет. Развијају еколошку свест кроз задатак о осмишљавању знака упозорења. Поред могућности да одслушају песму „Шума блиста, шума пева“ у извођењу Д. Лаковића и дечјег хора „Колибри“, ученици имају и посебно осмишљене тематске задатке из математике који прате наставно градиво.


Платформе и опрема

Платформа: Google forms.
Средства и опрема: интернет, рачунар, микрофон, звучници, видео снимци, фотографије, дигитални алати.


Дигитални алати

ThingLink за презентовање наставног садржаја,
You Tube за одабир аудио и визуелног материјала,
Google Images за одабир одговарајућих фотографија,
WordWall за израду квиза,
Google forms за корелацију са математиком.


Литература

З. Цветановић, Д. Килибарда, А. Станишић, Читанка 2, БИГЗ, 2019
Сајт Ризнице српске http://riznicasrpska.net/knjizevnost/index.php?topic=647.0


Самопроцена часа

Самопроцена рада је крајње спонтана – дигитални алат омогућава дораду и наставник се увек може вратити на урађено и проценити свој одабир наставних садржаја.


Оцена ученика

Ученичка евалуација садржаја је била спонтана, а изражавали су своје утиске вербално или у писаном облику приликом комуникације са учитељем. Због лаког дељења, материјал је имао доста прегледа и остављени су коментари похвале од стране колега, што је додатни вид процене.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Подршка је била у виду мотивације и размене идеја, а дошла је од колегинице Мие Кришановић.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: доступност, могућност снимања гласа, могућност повезивања различитих садржаја и остваривање међупредметне повезаности. Наставни садржај је лак за даље прослеђивање како колегама, тако и ученицима, развој дигиталних компетенција наставника.
Недостаци: могућност прекида интернет сигнала, у вишечланим породицама које имају један рачунар ученик неће моћи да се у потпуности посвети задатку, слаба подршка од стране институција у виду пружања техничке подршке.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: занимљиви интерфејс, коришћени дигитални алат не захтева додатне техничке могућности и додатна предзнања ученика 2. разреда, тако да лако могу користити дигиталне алате, могућност поновног враћања на одређени део наставног садржаја.
Недостаци: изостаје интеракција која би у учионици постојала.