• ЈПД

#262: Детињство у контексту националног идентитета једне од најзаначајнијих српских историјских личности

Опште информације

  • Наставник:
    Ана Рољић
  • Назив школе:
    Лаза Костић, Београд (Нови Београд)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Нови Београд
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    IV 1
  • Број ђака:
    23
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Исходи:
- одређује след догађаја у тексту;
- раздваја битне од небитних информација;
-одређује след догађаја у тексту;
- разликује приповедање од описивања ;
- уочава битне елементе књижевноуметничког текста: тему, време, место;
- тумачи особине, понашање и поступке ликова
позивајући се на текст;
- уочава узрочно-последичне везе међу
догађајима у тексту.
Циљ часа: пробудити ученичку радозналост и љубав према књижевности;
кроз уметничка дела указати у


Детаљан опис

Уводни део часа:
На самом почетку часа ученици се наводе на размишљање на тему детињства, с обзиром да се у овом периоду бавимо Српском деспотовином, подсећамо се личности из тог периода и размишљањем и упоређивањем детињства некада и сада. У средиште стављамо лик Стефана Лазаревића.
Централни део часа:
Ученике упознајем са ликом и делом Светлане Велмар Јанковић као и књигом у чијем склопу се налази одломак ,,Стефаново дрво који представља данашњу наставну јединицу односно дајем им увид у комплетно дело ,,Књига о Марку.
Ученике кратким уводом наводим на читање одломка у својим Читанкама.
Након читања коментаришемо дело и вршимо основну анализу , издвајамо ликове, њихове особине и место радње.
Повезујемо дело да наставом Природе и друштва, износим им занимљивости о Стефану Лазаревићу кроз текст и слике.
Кроз дискусију ученици записују тему дела у чему им помаже претходан осврт на догађаје у дела ове значајне историјске личности.
Издвајамо симболе и објашњавамо њихов значај у историји и садашњости а ученици могу додати још нека значења издвојених симбола.
Навођење ученика да кроз сличне приче и догађаје из њиховог окружења изведемо поруку дела, поредимо ситуацију приказано у причи ,,Стефаново дрво са догађајима са којима су сами ученици имали искуства.
Завршни део часа:
Ученицима пружам бољи доживљај дела кроз примену и коришћење аудио-визуелних средстава, гледањем представе ,,Стефаново дрво у изведби њихових вршњака.
Домаћи задатак:
Састав на тему ,,Тајна једног дрвета


Платформе и опрема

Платформа :Google учионица
Наставна средства: визуелна, аудио-визуелна, текстуална.


Дигитални алати

Дигитални алати: Genially, YouTube, Google Docs.


Литература

Читанка за 4.разред Основне школе ,,Бескрајне речи Логос
Аутори: Наташа Станковић-Шошо, Соња Чабрић


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Колеге су у потпуности подржали овакав начин представљања ове наставне јединице, како због различитог броја коришћених средстава тако и због пружања могућности деци да виде више од онога што им је намењено.


Предности и потешкоће за наставнике

Немогућност да се у потпуности види реакција деце на приказ и садржај наставне јединице.


Предности и потешкоће за ученике

Комуникација ученика и наставника много је ограниченија, оваква врста наставних материјала и начин приказивања, помоћу алата у настави, код ученика обично изазива изузетно позитивну реакцију и већу активност на часовима и зато сматрам да ученици нису поставили сва питања која су желели и нису учествовали у раду на начин како би то иначе изгледало у школи иако је повратна реакција изузетна и у складу са условима рада надахњујућа.


Коментар

Интерактивним приказом наставне јединице ,,Стефаново дрво Светлане Велмар Јанковић ученицима је на најбољи начин приближено дело, догађаји, поготово у корелацији са другим предметима, визуелна и аудио-визуелна средства у великој мери ученицима пружају бољи доживљај и разумевање дела. Сматрам да је овакав начин рада ученицима занимљивији, прикладнији, једини недостатак јесте активна дискусија којом би час био потпун.