• ЈПД

#263: Обележавање 75 година од завршетка Другог светског рата

Опште информације

  • Наставник:
    Зорица Хелаћ
  • Назив школе:
    Душан Јерковић, Инђија
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Инђија
  • Предмет:
    Историја
  • Одељење:
    5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 7.1, 7.3, 7.4, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5
  • Број ђака:
    116
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

75 година од завршетка другог светског рата.pptx

Корисни линкови

http://online.anyflip.com/jzex/vizy/mobile/index.html - први део часописа
http://online.anyflip.com/jzex/pnah/mobile/index.html - други део часописа


Циљ и исходи наставе

Циљ је био да се на достојан, и скоро једини доступан начин, обележи 75 година од завршетка Другог светског рата. Исход је био да ученици схвате значај овог светског догађаја и да кроз причу са старијим члановима породице пораде на неговању културе сећања.


Детаљан опис

Ученицима је још почетком другог полугодишта предочено да ће се ове године обележити 75 година од завршетка Другог светског рата. Показала сам им презентацију и објаснила укратко значај овог рата. У презентацији сам написала свој мејл на који ће ми слати задатке, тј. своје приче, писане у ворду, ћирилицом. Рок је био 10. април 2020. До преласка на онлајн наставу, добила сам свега две приче и то у рукопису. С почетком онлајн наставе следи свакодневно подсећање преко гугл учионице или мејла. Рок је био продужен до 20. априла, да бих имала времена да упакујем све приче у часопис, пронађем на интернету одговарајуће фотографије и финиширам часопис. Међутим, прича је било преко стотинак, неочекивано, придружио се и колега са његовим осмацима, тако да сам часопис завршила касно увече, 8. маја, уочи Дана победе. Одмах сам га објавила 9. маја по гугл учионицама и наишла на одушевљење ученика, посебно оних чије су приче објављене. Оно што је већина закључила је, да треба чувати сећања на такве страшне догађаје и да једва чекају сличан задатак. Посебно им је било важно сазнање да било ко у свету може прочитати њихову причу, јер је часопис доступан на интернету.


Платформе и опрема

- платформа - гугл учионица
- средства и опрема- мој рачунар
- сајт за објављивање часописа - http://anyflip.com/


Дигитални алати

- гугл учионица, документа, мејл, гугл драјв
- паблишер за израду часописа


Литература

- семинар ОКЦ-а о Школском електронском часопису


Самопроцена часа

Пошто сам часопис објавила не само ученицима, већ и на Фејсбук страни школе, Фејсбук наставничкој групи, Вибер наставничкој групи, слала неким колегама мејлом, могла сам да самопроцену изведем на основу броја коментара, лајкова, прегледа. И задовољна сам и бројем и садржајем.


Оцена ученика

Часопис сам 9. маја, као што сам већ рекла, ученицима проследила у гугл учионице. Велики број деце је изразио одушевљење његовим садржајем и изгледом. И било им је драго што се њихов рад нашао у часопису.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи, тј. сви укућани, пре свега бабе, деде, прабабе и прадеде су пружиле невероватну подршку причајући или преносећи унуцима, оно што су преживели у току Другог светског рата.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности - Могла сам да будем у сталном контакту путем мејла са ученицима и да тако допуњавамо или исправљамо грешке у причама
Потешкоће - само код малобројних, који се нису одазвали на питања мејлом, најчешће - како се зове прабаба/прадеда, или о којем се месту ради и сл.


Предности и потешкоће за ученике

Предности - Свој рад и залагање могу да виде на интернету и могу да наставе да негују културу сећања. Своје приче из овог задатка могу пренети својој деци, унуцима и праунуцима.
Потешкоће - најчешћи проблем је био да се у породици нико не сећа никаквих прича из Другог св. рата. Па су такви остали без реализованог задатка.


Коментар

Поносна на реализацију часописа и на ученике који су узели учешће у његовој реализацији.