• ЈПД

#264: Ускршње чаролије - тематски дан

Опште информације

  • Наставник:
    Ивана Павковић
  • Назив школе:
    Јован Дучић, Београд (Нови Београд)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Нови Београд
  • Предмет:
    Српски језик, Математика, Свет око нас, Музичка култура, Ликовна култура, Физичко васпитање, Пројектна настава
  • Одељење:
    II 4
  • Број ђака:
    25
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Индивидуални рад

Циљ и исходи наставе

Циљ часа: Утврђивање и проширивање знања везаних за Ускрс и његову прославу кроз хоризонталну и вертикалну повезаност градива.
Исходи часа:
Ученик ће на крају дана бити у стању да: дели двоцифрени број једноцифреним бројем у оквиру прве стотине; реши текстуалне задатке дељењем двоцифреног броја једноцифреним бројем; пронађе информације у тексту; искаже својим речима начин прослављања празника - Ускрс; искаже у 2,3 реченице лепоту и значај прослављања породичног празника...


Детаљан опис

Увод: Ученицима сам путем мејла послала линк са припремљеним садржајем и упутством за рад. Ученици су приступили раду уз присуство одрасле особе и радили самостално, крећући се сопственим темпом кроз садржај.
-Српски језик: Ученици су читали текстове везане за Ускрс.
- Математика: Ученици су самостално решавали задатке на интерактивном наставном листићу на порталу liveworksheets.com. Учитељ проверава тачност урађених задатака. Уколико су несигурни, могли су да пусте кратку видео презентацију о правилном поступку дељења двоцифреног и једноцифреног броја коју сам поставила на youtube каналу.
- Свет око нас: Ученици су решили интерактивну укрштеницу и на тај начин утврдили и проширили знања о Ускрсу.
- Музичка култура: Самостално усвајање песме ,,Људи ликујте уз коришћење дигиталног уџбеника на порталу е-учионице или на youtube-у.
- Физичко васпитање: Након рада ученици ученици су се опустили уз плесне покрете уз дату музичку пратњу.
- Ликовна култура: Свој доживљај Ускрса ученици су илустровали у свесци за пројектну наставу или на папиру.
За опуштање препорука је била да одгледају цртани филм ,, Ускршња бајка.
Ученици који су желели, могли су да ураде експеримент са бојама за фарбање јаја или да направе корпицу за јаје.
Завршни део: Разговор путем зоом канала о целокупном доживљају оваквог начина рада. Повратна информација о раду на задатим садржајима.


Платформе и опрема

https://app.genial.ly/, лаптоп рачунар, мобилни телефон


Дигитални алати

https://app.genial.ly/
https://www.liveworksheets.com/
https://www.youtube.com/
https://www.eucionica.rs/
https://wordwall.net/
Сви наведени алати су ми веома олакшали рад, учинили су наставу интерактивном и динамичном.


Литература

- И. Иванчевић, С.Тахировић (2019): Математика - уџбеник за други разред основне школе, 4. део, Нови Логос;
- Љ. Стокановић, Г. Лукић, Г.С.Симић (2019): Свет око нас - уџбеник за други разред основне школе, Нови Логос;
-Д. Михајловић Бокан, М. Ињац (2019): Музичка култура - уџбеник за други разред основне школе, Нови Логос;
- Дечији часопис “Јежурко” , (април 2020.);


Самопроцена часа

На основу прегледа ученичких радова, као и позитивних коментара ученика након рада и више сам него задовољна начином реализације оваквог облика наставе. Ученици су пуни позитивних коментара.
- Материјал за рад су користиле и колеге.


Оцена ученика

Евалуација ученика је спроведена кроз разговор преко зоом канала. Ученици су били препуни утисака, одушевљени и изузетно мотивисани за рад.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Материјал се налази на сајту школе.
Колегама се изузетно свидео припремљен материјал.
Користили су га у раду.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности:
- Омогућава већу креативност у раду уз коришћење различитих извора.
Потешкоће:
- Захтева мало више времена за припрему материјала него што је уобичајено.


Предности и потешкоће за ученике

Предности:
- Овакав облик наставе је динамичнији и интересантнији ученицима.
- Омогућава прелажење и усвајање садржаја према сопственом темпу.
- Присутна је већа активност и мотивација у раду.
- Ученици развијају самосталност у раду.
Потешкоће:
- Слаб интернет проток и немогућност интеракције са другим ученицима.


Коментар

Наставу на даљину све време реализујем преко зоом канала уз коришћење интерактивних квизова знања, дигиталних едукативних игрица, интерактивних наставних листића и видео анимација које постављам на youtube канал. Ученицима је на овај начин у великој мери олакшан рад, изузетно су мотивисани и активни.