• ЈПД

#266: Енерџајзери у настави

Опште информације

  • Наставник:
    Весна Пругић Милеуснић
  • Назив школе:
    Електротехничка школа Михајло Пупин, Нови Сад
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Нови Сад
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    ИТ12, Т24,Р41
  • Број ђака:
    60
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    брејнсторминг

Презентација

Enerdzajzeri-u-nastavi.ppt

YouTube

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=2mSVOfj_ZtE


Циљ и исходи наставе

Циљ oвог пројекта је да пружи могућност ученицима да усаврше концизно, лапидарно изражавање, да стекну мотивацију и као и могућност да препознају емоције са којима се сусрећу у данима изолације.
Исходи- радови ученика; ученици ће бити у стању да објасне, протумаче своје и идеје осталих ученика, способни за размену и одбрану ставова, стичу вештине међуљудских односа, имају водећу улогу, биће у стању да врше синтезу и анализу кратких језичких форми


Детаљан опис

Ученици три одељења су у вибер групи добили прецизна задужења, да свакодневно по три ученика постављају мотивационе поруке за тај дан о чему остали треба да дискутују, прокоментаришу поруку. Осим тога, језичка порука је морала бити испраћена одговарајућом пратећом фотографијом у позадини која треба да прати наведену мисао. Од ученика се тражило да буду оригинални, концизни, јасни у изразу. Пратећа фотографија је могла бити оригинална или преузета са интернета и обрађена у фото шопу.Такође, могли су користити неке напредне алате, већ према њиховим умећима.
По завршетку, свако одељење је гласало за 5 најбољих порука (оригиналних, концизних, јасних, лепих,лепо усклађених са позадином) у оквиру свог одељења, а затим су друга два одељења оцењеивала поруке тог одељења и тако свако одељење. Ученици су били обавештени о резултатима гласања у гугл учионици, где су такође могли коментарисати одабране радове.На крају, наставник поставља најбољу поруку у гугл учионицу, честита аутору НАЈ поруке и врши ученичку евалуацију евалуацију путем анкете.
Ученици су, дакле, радили са подацима, сарађивали, развијали комуникацију, дигиталне и естетичке компетенције.


Платформе и опрема

Google Clasroom, viber, fejsbuk
laptop i telefon


Дигитални алати

Активности наставника су сведене на давање упутстава и смерница, а ученицима је препуштен избор алата (paint tool sai, photo shop) - то им је помогло да им рад буде естетски и садржајно усклађен, олакшава памћење, мотивише и повећава интересовање других за њихов рад и појачава перцепцију


Литература

Искуства са семинара Напредно учење у складу са стандардима ОЕБС-а, аутора Ксеније Манојловић
Сазнања и искуства са семинара Видео у образовању, ауторки Снежане Марковић и Југославе Лулић


Самопроцена часа

Спровела сам онлајн гугл анкету међу ученицима о утисцима након завршеног пројекта. Њихови одговори су истовремено мени показатељи квалитета спроведеног пројекта.


Оцена ученика

Ученици су путем гугл анкете изнели своје утиске о пројекту. Већини ученика се допада пројекат,77,4% ученика би волело да пројектна настава буде више заступљена у настави. Сви одговори су показатељи за даљи рад.


Опис подршке

Подршку сам добила од ученика. Идеја им се допала и радо су се одазвали позиву.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности у припреми и реализацији су боља временска организација, већа прегледност урађених радова, видљивост културе комуникације
Потешкоће су углавном техничке природе и недовољна технолошка писменост ученика, лош интернет.


Предности и потешкоће за ученике

Предности у реализацији су слободнија комуникација, повучени и стидљиви ученици су добили прилику да лакше дођу до изражаја, ученик који похађа наставу по индивидуалном плану је био равноправан у оваквом виду комуникације,
Потешкоће су, како су и сами навели, неспособност да сажимају мисли, да се изражавају кратко и концизно, смислено...али и проблеми техничке природе и недовољна технолошка писменост ученика.


Коментар

Допада ми онлајн настава, сматрам да је неопходно мењати комплетан систем образовања. Предност дајем живој речи, али овакав рад има бројне предности које треба искористити у раду са ученицима. Обучити наставнике како би њихов (наш) рад био квалитетнији и коначно упутити ученике на коришћење савремене технологије у корисне сврхе, а не само за игрице и друге забавне садржаје. Показало се да ученици, иако смо ми мислили да знају много, ипак нису информатички довољно писмени, јер је често проблем и да се региструју на неким платформама. Све у свему, лепо искуство.