• ЈПД

#268: Жива бића се прилагођавају условима живота у којима живе, као и ученици и учитељи настави на даљину

Опште информације

  • Наставник:
    Жељка Калајџић
  • Назив школе:
    Никола Тесла, Скела
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Обреновац
  • Предмет:
    Свет око нас
  • Одељење:
    II-1
  • Број ђака:
    14
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ часа: Усвојити знања о томе шта је прилагођеност и како биљке и животиње зависе од средине у којој живе. Прављење аналогије између људских особина и чињеница/ситуација из света природе.
Исходи часа: По завршетку часа ученик зна шта је прилагођеност животној средини и на који начин се биљке и животиње прилагођавају условима у којима живе. Прави аналогију између карактерних особина људи и чињеница/ситуација из света природе на основу стечених знања и саслушане приче.


Детаљан опис

У уводном делу ученици добијају упутства за начин обраде наставних садржаја; у главном делу часа упознају се са садржајем наставне јединце и коршћењем различитих дигиталних материјала усвајају нове садржаје, израђују пројектни задатак; у завршном делу врши се синтеза обрађеног градива и добијају се упутства за израду домаћег задатка.
Од иновативних метода коришћене су методе рада на различитим дигиталним платформама. Ученицима је дата могућност да пројектни задатак раде индивидуално или по групама, користећи се различитим средствима (презентација, видео снимак...). Како би се ученици мотивисали за учешће и креативно изражавање у раду подстицани су похвалама за сваку испуњену етапу, давањем подршке, додатних објашњења, помоћи и упутстава.
У анкети коју су ученици попунили након реализованог наставног садржаја, изјаснили су се како им је овај начин рада изузетно занимљив, а да су им се највише допали следећи делови:
1. Причу Дрхтаво лишће јасике на аудио-видео запису чита њихова учитељица, и самим тим што јој чују глас имали су осећај блискости и контакта који је присутан у директној настави, а иначе изостаје при извођењу наставе на даљину;
2. Анимирани филмови у оквиру лекције;
3. Квизови за проверу знања;
4. Богате илустрације са описима у оквру презентације.


Платформе и опрема

Microsoft Teams - давање инструкција за рад и додатних објашњења, место за слање повратних информација о домаћем и пројектном задатку.
Viber Community - давање инструкција за рад и додатних објашњења, место за слање повратних информација о домаћем и пројектном задатку.
Вулкан знање - е уџбеник.


Дигитални алати

Genial.ly - израда интерактивне презентације која ће водити ученике кроз наст. садржаје.
Biteable - креиреање анимираног филма.
Wordwall - израда квизова.
Inshot - конвертовање аудио записа приче у видео снимак.
Microsoft Forms - израда анкете за евалуацију часа.


Литература

1. Дечије свезнање: Шта знам о биљкама и животињама, Жак Габалда, Рене Болије, БИГЗ, Београд, 1984;
2. Чему нас учи природа, Барбара А. Луис, Нови Логос, Београд, 2019;
3. Методика наставе природе и друштва, проф. др Живољуб Лазаревић, проф. др Вељко Банђур, Учитељски факултет у Јагодини – Учитељски факултет у Београду, Јагодина-Београд, 2001. година.


Оцена ученика

Ученици су попуњавали анкету направљену у Microsoft Forms платформи. Сви ученици су навели да им се допада овакав начин рада, али да би радије наставне садржаје обрађивали са учитељицом у учионици него на овај начин.


Било је подршке од

Школе


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су коришћење интерактивних садржаја и различитих медија, могућност лаког прилагођавања наставних садржаја сваком ученику).
Недостатак је што припрема материјала и садржаја за извођење наставе на даљину изискује много времена и потребно јој је посветити доста времена.


Предности и потешкоће за ученике

Предности су временска флексибилност (сваки ученик кроз садржај напредује сопственим темпом), ученици су слободнији да поставе питања и траже додатне инструкције.
Недостатак је осећај усамљености и изолованости од колектива, као и интеракције уживо са другим ученицима и учитељицом.