• ЈПД

#269: Интернационални Zoom час кроз eTwinning пројекат

Опште информације

  • Наставник:
    Маја Медић
  • Назив школе:
    Деспот Стефан Високи, Деспотовац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Деспотовац
  • Предмет:
    Енглески језик
  • Одељење:
    2. разред у Миливи
  • Број ђака:
    12
  • Тип часа/наставе:
    Систематизација градива
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Препознавање и именовање боја, школских предмета, бројева до 20 и делова тела; Поздрављање и представљање; Развијање говорних и конверзацијских вештина; Презентовање резултата пројекта.


Детаљан опис

У уводном делу смо одгледали песмицу са поздравним вокабуларом. Пожелели смо добродошлицу свим учесницима на свим језицима учесника и погледали које школе учествују у данашњем часу. Затим смо погледали ко су ученици који учествују. У главном делу је прва активност била дијалог између ученика (један по један) са наставником који долази из друге земље: Здраво, Зовем се, Драго ми је што смо се упознали, Колико имаш година, омиљена боја, број и цртани филм. За то време на презентацији се приказују слајдови за сваког ученика посебно са његовом фотографијом и подацима. Следећа активност су боје и бројеви. На основу поља са бројевима и бојама, наставник поставља питања једном по једном ученику да идентификује боје. Након одговора појављује се тачан записан одговор. Следећа активност су дигиталне укрштене речи са школским предметима и наредбама. Ученици идентификују појмове и тако се попуњавају поља укрштенице. Задња активност су именовање делова тела. На основу слике делова тела обележених бројевима, ученици их именују. На крају смо се захвалили свим ученицима на њиховим језицима. Наставници су стално бодрили своје ученике и помагали им у случају да нису нешто разумели. Ученици су се сами пријављивали, по 1 за сваког партнера у пројекту. На овом пројекту је рађено током целе године и ово је била завршна евалуациона активност и ученици су једва чекали да учествују и виде своје другаре из других земаља. Ученицима је овакав вид рада био нов, узбудљив и били су веома мотивисани за рад


Платформе и опрема

Час је реализован преко zoom апликације и коришћена је google презентација. Користили смо рачунаре и мобилне телефоне.


Дигитални алати

learningapps за израду дигиталних укрштених речи.


Литература

https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU


Самопроцена часа

Евалуација је обавезан део сваког etwinning пројекта и тек ће бити реализована путем google упитника.


Оцена ученика

Евалуација је обавезан део сваког etwinning пројекта и тек ће бити реализована путем форума. Ученици ће оценити активност оценама 0-5.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Пројектни партнери су константна подршка једни другима обзиром да радимо као тим и делимо обавезе и одговорности. Долази до размене идеја и искустава које су драгоцена у раду. У etwinning заједници сви увек желе да вам помогну и поделе своје знање са вама, тако да је идеална за стручно усавршавање.


Предности и потешкоће за наставнике

И наставници уче нешто ново и усавршавају се и самим тим и они сами постају мотивисанији за рад. Овако припремљене материјале можете користити више пута. Са мотивисаним ученицима је много лакше радити. Техника зна да буде непредвидива, од интернет конекције, неподобних уређаја и тд. Може бити веома стресно.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици воле новине и технологију и кад су мотивисани самим тим боље уче и усвајају градиво. Овакав начин рада изискује поседовање одређених уређаја, умеће руковања њима и интернет конекцију.


Коментар

За ученике који имају само 8 или 9 година и који долазе из малих средина, а повезали су се са ученицима који долазе из великих европских градова, то је огромна ствар. Овакав начин рада је идеалан за наставу страног језика јер стављате ученике у аутентичну ситуацију да морају да комуницирају на страном језику што и јесте крајњи циљ.