https://prezi.com/view/6QpXrukMw51Z5pOYyOMf/
https://www.timetoast.com/timelines/2273644
https://create.kahoot.it/details/9eba03c7-3b28-4a72-a8b1-759d0f1ac1c0
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdChUB41Hr_EeFgc92sExd_2v4rphN1pPvOpPenudFIs8299w/viewform
Након одржаног часа уживо у школи, настављамо рад у онлајн окружењу, путем гугл учионице. Циљ часа и исходи: проширивање и продубљивање знања о културно-историјским споменицима, истакнутим личностима, књижевним делима,тумачење иторијских извора, развијање вештине изражавања мишљења, добре комуникације и сарадње,увежбавање самосталности у раду и сналажење у виртуелном свету, развијање патриотског духа, развијање поверења у сопствене способности, повезује знања са новостеченим.
Уводни део часа:
у свесци направити табелу са три колоне (колона1: знам, колона2: желим да знам; колона3: сазнали смо), сви ученици попуњавају табелу, индивидуално. Размењују међусобном комуникацијом преко вибера (додатне подршке) своје резултате из табеле.
Главни део часа:
Проналази историјске извор/материјал (штампани, интернет) за проучавање задате теме, анализира историјске изворе, врши селекцију историјских извора, бира средство (алат) за представљање догађаја, гледа кратак филм, упоређује сличности и разлике историјског догађаја и филма, анализира утицаје других народа на нашу културу, посећује културно-историјске споменике (виртуелно) бележи, истражује, упоређује, представља презентацију, представља своје виђење историјског догађаја или личности на основу штампаног извора, интернета и досадашњег посматрања културно-историјских споменика уживо, на начин на који најбоље може да се изрази (есеј, прича, песма, фотографија, слика,филмић, веб алати). Представља у гугл учионици, на неком од конкурса, у школи и на други погодан начин.
Завршни део часа:
Предају своје радове, бирају најзанимљивије, шаљемо на Смотру, гпрате час са РТС Плаанете и потом раде тест знања као домаћи задатак путем гугл упитника.
Гугл платформа/учионица, рачунар, интернет, телефон, вибер, дигитални алати, часови приказани на РТС Планети.
Kahoot - квиз, кратак квиз на крају часа, ради провере стеченог знања кроз забаву
Dipity - изузетан алат, који су ученици користили за писање биографије личности која им је посебно привукла пажњу (конкурисали за Смотру)
Филмора - програм за снимање филма који смо послали на конкурс за Смотру;
Гугл упитник;
Радољуб М. Кочић, Историја за први разред средњих стручних школа, Завод за уџбенике, Београд, 2007.; Андрија Веселиновић, Радош Љушић, Српске династије, Платонеум, Нови Сад-Београд, 2001.;
http://www.zaduzbine-nemanjica.rs/zaduzbine-nemanjica.htm;
https://ucionicaistorije.wordpress.com; https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1400732/535/ss2-istorija-kultura-i-umetnost-u-doba-nemanjica;
Самопроцена часа урађена је на основу показаних резултата са тестова, који су на врло завидном нивоу. Такође и на основу одабраних начина на који су представљали задату тему.
Приказима културно историјских споменика и личности везаних за исте, кроз причу, песму, ликовни рад, филмић, веб презентације. Врло креативни радови ученика, који су иначе на часовима уживо у школи били пасивнији.
Нисам имао/ла подршку
Никада нисам имала подршку за учење на даљину, иако многе веб алате смо имали прилику да користимо за израду разних презентација. Има објављених радова на порталу Школски календар сећања - Дан по дан.
Предности: велики избор извора и литературе, све на једном месту (дигитални архиви, музеји, часописи, уџбеници, презентације итд.), могућност да сами направите избор како ћете презентовати одређене историјске догађаје, појаве и процесе, личности; доступност свих веб алата; могућност постављања материјала за рад у одређено време за одређен термин;
Потешкоће: нестанак струје, слаба мрежа (очајна), дотрајао рачунар
Предности: опуштенији рад, боља комуникација, појачана сарадња, заинтересованост за напредак;
Потешкоће: нестанак струје, слаба мрежа, недовољно познавање рада на интернету.
Желим Вам успешан конкурс!
Напомена: у делу Општина није се могла уписати наша општина : треба да стоји Звечан уместо Косовска Каменица. Хвала