• ЈПД

#270: Школски изазов - историја у облаку

Опште информације

  • Наставник:
    Сања Марковић
  • Назив школе:
    Средња школа, Звечан
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Косовска Каменица
  • Предмет:
    Историја
  • Одељење:
    С1/4, Д1/4
  • Број ђака:
    32
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Комбиновани

Циљ и исходи наставе

Након одржаног часа уживо у школи, настављамо рад у онлајн окружењу, путем гугл учионице. Циљ часа и исходи: проширивање и продубљивање знања о културно-историјским споменицима, истакнутим личностима, књижевним делима,тумачење иторијских извора, развијање вештине изражавања мишљења, добре комуникације и сарадње,увежбавање самосталности у раду и сналажење у виртуелном свету, развијање патриотског духа, развијање поверења у сопствене способности, повезује знања са новостеченим.


Детаљан опис

Уводни део часа:
у свесци направити табелу са три колоне (колона1: знам, колона2: желим да знам; колона3: сазнали смо), сви ученици попуњавају табелу, индивидуално. Размењују међусобном комуникацијом преко вибера (додатне подршке) своје резултате из табеле.
Главни део часа:
Проналази историјске извор/материјал (штампани, интернет) за проучавање задате теме, анализира историјске изворе, врши селекцију историјских извора, бира средство (алат) за представљање догађаја, гледа кратак филм, упоређује сличности и разлике историјског догађаја и филма, анализира утицаје других народа на нашу културу, посећује културно-историјске споменике (виртуелно) бележи, истражује, упоређује, представља презентацију, представља своје виђење историјског догађаја или личности на основу штампаног извора, интернета и досадашњег посматрања културно-историјских споменика уживо, на начин на који најбоље може да се изрази (есеј, прича, песма, фотографија, слика,филмић, веб алати). Представља у гугл учионици, на неком од конкурса, у школи и на други погодан начин.
Завршни део часа:
Предају своје радове, бирају најзанимљивије, шаљемо на Смотру, гпрате час са РТС Плаанете и потом раде тест знања као домаћи задатак путем гугл упитника.


Платформе и опрема

Гугл платформа/учионица, рачунар, интернет, телефон, вибер, дигитални алати, часови приказани на РТС Планети.


Дигитални алати

Kahoot - квиз, кратак квиз на крају часа, ради провере стеченог знања кроз забаву
Dipity - изузетан алат, који су ученици користили за писање биографије личности која им је посебно привукла пажњу (конкурисали за Смотру)
Филмора - програм за снимање филма који смо послали на конкурс за Смотру;
Гугл упитник;


Литература

Радољуб М. Кочић, Историја за први разред средњих стручних школа, Завод за уџбенике, Београд, 2007.; Андрија Веселиновић, Радош Љушић, Српске династије, Платонеум, Нови Сад-Београд, 2001.;
http://www.zaduzbine-nemanjica.rs/zaduzbine-nemanjica.htm;
https://ucionicaistorije.wordpress.com; https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1400732/535/ss2-istorija-kultura-i-umetnost-u-doba-nemanjica;


Самопроцена часа

Самопроцена часа урађена је на основу показаних резултата са тестова, који су на врло завидном нивоу. Такође и на основу одабраних начина на који су представљали задату тему.


Оцена ученика

Приказима културно историјских споменика и личности везаних за исте, кроз причу, песму, ликовни рад, филмић, веб презентације. Врло креативни радови ученика, који су иначе на часовима уживо у школи били пасивнији.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Опис подршке

Никада нисам имала подршку за учење на даљину, иако многе веб алате смо имали прилику да користимо за израду разних презентација. Има објављених радова на порталу Школски календар сећања - Дан по дан.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: велики избор извора и литературе, све на једном месту (дигитални архиви, музеји, часописи, уџбеници, презентације итд.), могућност да сами направите избор како ћете презентовати одређене историјске догађаје, појаве и процесе, личности; доступност свих веб алата; могућност постављања материјала за рад у одређено време за одређен термин;
Потешкоће: нестанак струје, слаба мрежа (очајна), дотрајао рачунар


Предности и потешкоће за ученике

Предности: опуштенији рад, боља комуникација, појачана сарадња, заинтересованост за напредак;
Потешкоће: нестанак струје, слаба мрежа, недовољно познавање рада на интернету.


Коментар

Желим Вам успешан конкурс!



Напомена: у делу Општина није се могла уписати наша општина : треба да стоји Звечан уместо Косовска Каменица. Хвала