• ЈПД

#274: Када знаш како, учити математику је лако

Опште информације

  • Наставник:
    Мирјана Бановић
  • Назив школе:
    Предраг Кожић, Дубовац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ковин
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    2.разред
  • Број ђака:
    9
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

ПЕТИНА И ДЕСЕТИНА.pptx

Корисни линкови

видео запис:https://youtu.be/dGGhrN_2dTc


Циљ и исходи наставе

Одреди делове дате величине; визуелно и симболичко уочавање целине и делова фигуре, разломака; уочавање повезаности рачунске радње дељења са одређивањем петине и десетине неког броја; откривају и решавају проблемске ситуације; уоче повезаност математичких знања са реалним животом и искуством ученика; ефикасно користе информационе технологије у раду и у непосредној комуникацији; развијање самосталности и креативног критичког мишљења;


Детаљан опис

На почетку часа ученици се путем фејсбук групе ,,Родитељи мојих ученика информишу о начину рада на часу. Помоћу интернета и рачунара или мобилног телефона улазе на веб таблу: падлет (padlet) где су приказане активности рада на часу са датим упутствима и садржајима.Емоционално – интелектуална припрема ученика за час започиње гледањем видео презентације : ,,Петина и десетина коју пуштају директно са интернета ( преко веб табле) с циљем понављања претходног наставног садржаја и обраде новог. Ученици уочавају нове односе целине и делова; петине и десетине и наслов часа записују у свеску. Пратећи видео презентацију уочавају петине и десетине фигуре, петине и десетине бројева и решавају постављене задатке. На крају видео презентације ученици раде креативни задатак: бојење фасаде дворца путем постављених инструкција, утврђујући научено. На крају видео презентације налази се и решење креативног задатка што је уједно и повратна информација ученицима. Рад се наставља у Уџбенику ( Математика за 2. разред, Фреска). Раде на задацима, а потом урађено током часа фотографишу и деле на падлету. Ученицима прегледам урађено и пишем коментаре на падлету, подстићући и ученике да путем падлета комуницирају и размењују. На крају часа ученици размењујемо утиске о часу и начину рада.Ученицу која ради по ИОПу2 ( са вишеструким сметњама: развој говора, формирање појмова, развој моторике шаке)путем вибера контактирам и заједно радимо на именовању и препознавању геометријских облика и фигура.


Платформе и опрема

Друштвена мрежа: затворена фејсбук група ,,Родитељи мојих ученика падлет, вибер, лап топ, мобилни телефон.


Дигитални алати

Веб 2.0 алати:
Алат за дељење и сарадњу и непосредну комуникацију са ученицима: https://padlet.com/mosasto2014/tqn26dqteqqt7w7g
Интернет портал за развој говора за ученицу по ИОПу2:http://gasi.rs/ucimoreci/?page_id=638
Алати за креирање и дељење аудио и видео садржаја: видео-записи са Јутјуба: https://youtu.be/dGGhrN_2dT
Програми за обраду текста /Word/, апликације за визуелизацију /PowerPoint


Литература

Уџбеник Математика за 2. разред, Фреска,
Данимир Мандић, Мирослава Ристић: Европски стандарди информатичких компетенција, Чигоја, Београд, 2011.
Снежана В. Божић: Интернет и мултимедија као средства у настави књижевности, Универзитет у Нишу, Филозофски факултет, Ниш, 2014.
Видео запис је објављен на друштвеној мрежи у фејсбук групи : Наставничка мрежа током пандемије. https://www.facebook.com/gro


Самопроцена часа

Час сам реализовала у складу са планираним исходима часа и задовољна сам повратном информацијом ученика о усвојеном наставном садржају која се може прочитати и у размени порука на падлету, као и о коришћењу мултимедијалних алатки. Велика је гледаност видео записа и на мом јутјуб каналу: https://www.youtube.com/channel/UCbjNB6SJ0bsMesdxzj8hh8A?view_as=subscriber


Оцена ученика

Ученици и родитељи су задовољни реализацијом наставе на даљину. Ученицима је настава занимљивија али је потреба за дружењем, социјалном интеракцијом и међусобном сарадњом како са учитељицом, тако и са осталим ученицима, веома велика. Запажања ученика као и њихових родитеља могу се прочитати у размени порука на падлету.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи ученика, старатељи и хранитељи ученика су изузетна подршка у раду са ученицима путем наставе на даљину. Фотографишу ученичке радове, достављају фотографије и прате објаве и најаве новог наставног дана на фејсбук групи.


Предности и потешкоће за наставнике

Настава је са употребом мултимедија, веома занимљива и подиже мотивацију и ангажман ученика. Изазов је већи да наставу организујем и реализујем на овај начин. Много више времена је потребно за припрему овакве наставе и креирање наставних садржаја.


Предности и потешкоће за ученике

Коришћење веб табле, видео презентација и других алатки омогућава да се на наставне садржаје ученици увек могу вратити, поновити више пута што доприноси већем знању, самопоуздању и сигурности у сосптвено знање. У почетку је било потребно обучити родитеље а потом и ђаке за коришћење појединих алатки. Ученици су тек 2.разред и нису потпуно самостални током употребе ИКТ. Ученица која ради по ИОПу2 дуже времена у своме раду поред других средстава користи интернет портал.


Коментар

Још једна потврда да је учитељ, вечити ђак.