• ЈПД

#275: Октаедарна игрица за разгибавање младих умова

Опште информације

  • Наставник:
    Јелена Марковић
  • Назив школе:
    Медицинска школа, Велико Ропотово
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Косовска Каменица
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    Прва, друга и четврта година
  • Број ђака:
    40
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Пројекат Октаедарна игрица је комбинација психологије, креативног писања и тумачења прочитаног.
Ученици током пројекта бивају вођени кроз процес унутрашње археологије, рефлексија на вечите људске теме, преиспитивања и доношења закључака.
Циљ Октаедарне игрице је смена парадигме у начину размишљања и потпуно нови поглед на речи, бројеве, боје, мирисе и звукове.
Исходи пројекта :
Јачање компетенције у раду са подацима, раст дигиталне писмености, ослобађање креативног потенцијала, уви


Детаљан опис

Почетком марта професорка Јелена Марковић оснива сајт са идејом да буде допуна редовној настави. О вордпресу не зна скоро ништа, али жели да учи.
Знање расте, а ванредне околности преносе целокупну наставу у дигиталне сфере. Професорка одлучује да своје ученике заједнички обједини на социјалној платформи коју назива Дигитална комуна. Као агенду сајта бира закон аналогије, артизам, синестезију и истраживачки дух, а као мото древну мудрост са истока како учитељи само отварају врата, али су ученици ти који сами пролазе кроз њих. Тако сајт добија назив Врата без кључева и то ће бити полазиште за улазак у свет декодирања.
Пројекат декодирање на крају добија реалне артистичке предмете у простору као потврду личне трансформације партиципијената и форму интерактивне игрице на облику октаедра.
Професорка игрицу назива Октаедар са капијама.
Октаедар са капијама је психолошка игра креативног писања и тумачења прочитаног која играче најпре увлачи у уметнички процес креације, а касније и анализе, рада са подацима, разсвставања и понирања у суштину самог текста. Намењена је младим детективима који се кроз партиципацију игре баве унутрашњом археологијом.
Основно полазиште за игру је појам кључних речи, лапидарно изражавање, потрага за адекватним речима и прецизност у описивању.
Игрица поседује сопствени механизам и може се играти бесконачно много пута са увек новим, драгоценим резултатима. Ауторефлексија на крају пројекта представља омаж Николи Тесли и Милораду Павићу.


Платформе и опрема

Вордпрес


Дигитални алати

-PeepSo додатак за креирање социјалне платформе
-Elementor додатак за дизајнирање садржаја
-OpinionStage додатак за креирање упитника
-Quiz And Survey Master додатак за повратну информацију и евалуацију


Литература

Владимир Проп, Морофологија бајке, Београд, Просвета, 1982.
Ролан Барт Задовољство у тексту, Ниш, Градина, 2011.
Нортоп Фрај Анатомија критике, Загреб, Напријед, 1979.
Карл Густав Јунг Сећања, снови, размишљања, Београд, Атос, 1995.
Ерих Нојман Историјско порекло свести, Просвета, 1994.


Самопроцена часа

Пројекат има специфичну конфигурацију која све време ангажује водитеља игре на ауторефлесију.


Оцена ученика


Говорили су о рапидном напретку у дигиталној писмености, о учењу нових речи, да је иновативно, занимљиво, инспиративно, детективски, забавно, поучно, практично, едукативно. Све што један наставник пожелети може.


Опис подршке

Највећа подршка долази од петогодишње ћерке Хане која својим интервенцијама чини да фонтови на сајту буду у одговарајућем спектру.


Предности и потешкоће за наставнике

Апсолутна контрола над подацима и транспаретност.


Предности и потешкоће за ученике

Идивидуалан континуиран рад и показивање иницијативе.