Циљ часа је; доживљај, разумевање и анализа песме.
Исходи часа су:
разуме оно што прочита;
– активно слуша и разуме садржај књижевноуметничког текста који му се чита;
– препозна песму, причу и драмски текст;
– одреди главни догађај, време (редослед догађаја) и место дешавања у вези са прочитаним текстом;
– уочи ликове и прави разлику између њихових позитивних и негативних особина и
– изрази своје мишљење о понашању ликова у књижевном делу.
На почетку часа ученици решавају укрштеницу чије је решње школа. Када реше укрштеницу записују наслов и име писца : Пачја Школа ( Јован Јованвић Змај). Родитељ им са слајда чита биографију о Јован Јовановић Змају и песму. Упућени су на линк ове песме https://www.youtube.com/watch?v=Zxd9CRss3fU Анализирају се непознате речи. Након тога заједно са родитљем усмено анализирају песму. Потом преписују питања у своје свеске и одговарају на њих. Урађене задатке шаљу мени преко вибер групе. Ученици добију повратну информацију кроз поруку где обраћам пажњу на повезивање слова, уредност, анализу и на одговарање пуном реченицом.
Power point prezentacija
Вибер група и Youtube
В. Милатовић, Методика наставе српског језика и књижевности у разредној настави: Учитељски факултет, Београд, 2011
Самопроцена је одређена на основу њиховог ангажовања. Сви ученици су урадили задатке. Трудили су се да уредно преписују и да дају одговоре пуном реченицом. На основу њихових одговора може се видети да су разумели песму.
Није спроведена
Колега
У размени неких идеја.
Предност је што имамо довољно времена за реализацију часа. Потешкоћа је што заиста немамо праву повратну информацију колико је ученик савладао одређено градиво.
Предност је што ученици имају довољно времена да заврше активности. Нису ограничени временски. Ученици не могу да сагледају како су њихови другари схватили ову песму. Некад их нечији став подстакне да размишљање.