• ЈПД

#279: Креирање филма поводом обележавања Дана светлости 16.5.2020. у Пожаревачкој гимназији

Опште информације

  • Наставник:
    Маја Јовановић Глигоријевић
  • Назив школе:
    Пожаревачка гимназија, Пожаревац
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Пожаревац
  • Предмет:
    Физика
  • Одељење:
    III5 (III1, III3 и II4)
  • Број ђака:
    33 (у реализацији пројекта учествовало је више од 110 ученика - из четири одељења оба смера гимназије, а главни носиоци активности били су ученици III5)
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ часа је промоција образовања и науке као и нових начина комуникације, друштвено одговорног активизма и промовисање нових, иновативних и креативних решења и технологија које ће обезбедити одрживост природе и човечанства на Земљи. Ученици су, у оквиру редовне наставе на даљину и у сарадњи са Секцијом примењене физике и електронике (роботика) Пожаревачке гимназије, показали ентузијазам, посвећеност и креативност, као и до сада, развијали самопоуздање, одговорност и сарадњу.


Детаљан опис

Идеја је да се настави обележавање Међународног дана светлости које ће ићи у корак са савременим трендовима у области науке и технолошким развојем и да прерасте у традицију школе. Пројекат је трајао две недеље. Ученицима је постављено упутство на Google Classroom о интердисциплинарном пројекту. Задатак је био креирање филма од појединачних видеа, презентација и продуката пројектних активности на редовним часовима лабораторијских вежби из физике (мали кућни огледи - израда модела спектроскопа, калеидоскопа, перископа и атрактивног тзв. „3Д холограма”). Ученици су самостално формирали тимове у оквиру сваког одељења, изабрали су координаторе и асистенте и поделили улоге. Један број ученика је радио индивидуално. Исти пројектни задатак добила су три одељења трећег разреда оба смера гимназије и једно одељење другог разреда природно-математичког смера. На тај начин су остварени предуслови за међуодељењску сарадњу и вршњачко подучавање уз сталне консултације са професорком. Наравно, све активности реализоване су дигиталном комуникацијом у време ванредног стања. Ток израде и финалне продукте ученици су приказивали путем фотографија или кратког видео записа. Координатори су, на основу заједничких одлука чланова, давали сумативне завршне извештаје о резултатима пројектног рада и учења и предлоге репрезентних прилога. Направљен је сценарио и плакат.


Платформе и опрема

- Google Classroom је коришћен за наставу на даљину, уз WhatsApp који је служио за детаљнију комуникацију;
- Моја школа – платформа МПНТР;
- Кинемастер, Филмора апликација - за снимање и едитовање видеа и завршних филмова на телефонима или рачунарима ученика;
- Лаптоп и мобилни телефон.


Дигитални алати

- Google Classroom (алати за интеракцију/квиз/упитници/тестови); - PREZI – креирање презентација ; - artsteps.com - за израду виртуелне галерије.


Литература

- Уџбеници за трећи разред гимназије природно-математичког и друштвено-језичког смера
- Материјали са Youtube, канал National Geographic и др.


Самопроцена часа

На основу одговора ученика на питања у Googlе упитнику као и на основу коментара у Googlе Classroom-у и на WhatssApp-у урадила сам самопроцену рада и она гласи: Ученицима је понуђена подстицајна средина за учење (у измењеним условима). Ученици су усмеравани на размену знања, искустава и одговорност. Прилагођен је ниво информација и подршке потребама ученика.


Оцена ученика

Приликом рада на пројектним задацима укључени су разумевање и примена социјалних вештина: 100%. Повезао/ла сам нова и претходна знања и подстицан/на сам да постављам проблемска питања: 88,2%. Напредовао/ла сам у језичким, математичким, дигиталним и другим вештинама: 76.5% .


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Подстицање да се пријавим на конкурс и конструктивне сугестије.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: Наставник усавршава своје педагошке, социо-емоционалне, дигиталне и организационе вештине. Недостаци: Много времена проведеног поред рачунара и уз телефон, замор при раду електронским путем (што важи и за ученике); стална активност везана за комуникацију без јасно дефинисаног радног времена. Без обзира на наведене потешкоће, највише недостаје жива реч.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: Комфор при организовању времена; на основу пажљиво бираних садржаја и материјала од стране наставника могу да истражују, буду креативни и одговорни; на атрактиван и савремен начин савладавају градиво; мотиви за коришћење мобилног телефона су постали смислени. Потешкоће: Недостатак живе речи наставника; технички и социјални проблеми.


Коментар

Неки од коментара ученика:
„Завршио сам један од мени најзанимљивијих задатака током онлајн наставе! Потрудио сам се да презентацију урадим на најбољи могући начин! Пре свега, највише времена сам провео истражујући саме ефекте и појаве. Након тога сам уз помоћ стеченог знања како из физике, тако и из биологије и хемије, успео да у потпуности схватим и разумем феномене! Драго ми је што сам напокон употпунио знање из процеса фотосинтезе.“
„У току сутрашњег дана додаћемо Вам и документацију о томе колико нам је овај задатак био занимљив и колико смо на релативно лак начин успели да приметимо цео спектар, уживо се све много боље види. Било нам је јако занимљиво и забавно док смо правили спектроскоп, релативно лако смо урадили овај задатак и драго нам је што сада можемо рећи да смо ми сами успешно направили оптички инструмент.“
„Можда само дужи рок за израду пројекта, с обзиром на то да је све остало било одлично осмишљено.“
„Више комуникације међу ученицима, потреба да се проблем реши заједничким снагама.“
Придружујем се овим коментарима.

Ученици су показали висок степен заинтересованости. Тема их је инспирисала својом атрактивношћу и, како коментаришу, није било потешкоћа будући да су већ били обучени за пројектну наставу. Оно што је недостајало јесте дружење уживо и јавни наступ у свечаној сали школе, пред својим друговима, наставницима и родитељима.
Биће и тога!
Срдачан поздрав,
Маја Јовановић Глигоријевић