• ЈПД

#283: Обрада нове лекције, упутство за реализацију ликовног задатка

Опште информације

  • Наставник:
    Наталија Вакањац
  • Назив школе:
    Стеван Синђелић, Београд (Звездара)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Звездара
  • Предмет:
    Ликовна култура
  • Одељење:
    Сва одељења осмог разреда
  • Број ђака:
    90
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ:
Кроз лекцију ( презентацију) и задатак ученицима се представља контроверзна тема око које је мишљење јавности подељено. Потреба да се зидови осликавају и служе као комуникативне површине у људском друштву постоје од времена пећинског сликараства. С обзиром да се у осмом разреду обрађује тема визуелна метафорика и споразумевање, графити као визуелне поруке заслужују да се уврсте у садржај исте.


Детаљан опис

Час је реализован као комбиновани процес у коме се ученицима презентује ново градиво и тема а на крају презентације теме задаје и ликовни задатак.
Задатак :
-Као што су у школи навикли, ученици су радили скице, имали консултације са наставником и на крају предавали завршну верзију задатка урађеног према упутству.
-Узимајући у обзир да техника цртања графита захтева прецизност,познавање боја и подлога као и да има имагинативне елементе у себи ова тема подстиче развој ликовних вештина и маште
-развијање способности ученика да свој став изразе на ликовно и садржајно афирмативан начин
-формирање позитивног социјалног става и мишљења
Посматрајући извештавање медија у време пандемије закључила сам да се мало значаја придаје промени начина живота тинејџера. У свакодневној комуникацији са њима приметила сам да она на њих веома утиче и да о томе имају јасно изграђен став.
Графити и мурали су врсте уметности највише везане за стваралаштво младих и често носе јаке друштвене поруке. Као такви могу бити интересантан задатак за ученике осмог разреда, што се испоставило као тачно.


Платформе и опрема

Едмодо, десктоп рачунар (стар 9. година)


Дигитални алати

Повер поинт, гугл албуми, видео записи


Литература

Књига Београдски графити-аутор Александар Ђорђевић
Текстови са Википедије, новински чланци


Самопроцена часа

Самопроцена часа је реализована на основу великог броја квалитетних ликовних радова ученика које су предали на време


Оцена ученика

Ученици су писали позитивне коментаре на лекцију и задатак


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Потешкоће: недовољно познавање информационих технологија стара опрема за рад, прековремени рад, слабљење вида и зрачење .
Предности: недостатак уобичајене школске галаме, могућност да се повученим и стидљивим ученицима посветим подједнако колико и онима који доминирају у учионици


Предности и потешкоће за ученике

Немам довољно информација али знам да су били преоптерећени градивом и домаћим задацима као и да им је требало доста времена и напора да савладају рад преко едукативних платформи


Коментар

-Конкурс је требало да се организује под шифром.
-Награда публике је категорија где предност имају наставници са профилом на друштвеној мрежи па за гласове могу да ангажују пратиоце и пријатеље и као таква није равноправан критеријум
-има превише вредних наставника а само 2,3 лап топа намењених за наградни фонд