• ЈПД

#284: Угледни час - књижевна и математичка елипса, хипербола и парабола и њихове међусобне везе

Опште информације

  • Наставник:
    Биљана Ђурђевић
  • Назив школе:
    Шабачка гимназија, Шабац
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Шабац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    Треће три
  • Број ђака:
    9
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Упознавање ученика са елипсом, хиперболом и параболом.
Уочавање особености стваралаштва одабраних писаца.
Уочавање нових елемената у областима српског језика и књижевности и математике.
Уочавање специфичности језика.
Усвајање нових књижевнотеоријских и математичких појмова.

Ученици су упознали и разумели елипсу, хиперболу и параболу.
Ученици су уочили специфичност језичког израза писаца.
Ученици су препознали елипсу, хиперболу и параболу у свакодневном животу.


Детаљан опис

На наш предлог корелације и теме ученици су добили могућност да сами осмисле системaтизацију градива. Осим што су уочили ове појаве у нашим предметима, скренули су пажњу и на њихове облике у свакодневном животу. Користили су, како дату литературу, тако и интернет. Уз свакодневне онлајн консултацијe током две недеље, час је осмишљен и потом реализован.
Ученици су ову систематизацију припремили кроз процес пројектне интердисциплинарне наставе уттврђујући знања из обрађених романа Процес, На Дрини ћуприја, поезије Момчила Настасијевића, Милутина Бојића и Душана Васиљева и подсећањем на библијске параболе, а у математици су се бавили параболом, елипсом и хиперболом у свакодневном окружењу, њиховим елементима и једначинама другог реда. Затим су преко дефиниција и врло оригиналних примера утврђене њихове смисаоне везе.


Платформе и опрема

Зум платформа, вајбер група


Дигитални алати

ППТ презентације, видеи са интернета. Ученици су сами тражили материјал и правили презентације.Сви исходи часа су испуњени. Био је то пројектно оријентисан, активан интердисциплинарни час.


Литература

Љ. Бајић, М. Павловић, З. Мркаљ: Читанка за трећи разред, Клет, Београд, 2015.
Франц Кафка: Процес, Београд, Омладина, 1953.
Драгиша Живковић: Теорија књижевности, Београд, 1994.
Јован Кечкић: Математика са збирком задатака за трећи разред гимназије
В. Мићић: Математика за гимназију природно-математичког смера
Г. Војводић: Математика са збирком задатака за трећи разред средње школе


Самопроцена часа

Сви исходи часа су испуњени. Био је то пројектно оријентисан, активан интердисциплинарни час.


Оцена ученика

Часу су присуствовали ученици скоро свих узраста, било им је интересантно да виде везу између два, наизглед неспојива, предмета.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Колегиница Ивана Фирауновић и ја смо заједно осмислиле и одржале овај час.


Предности и потешкоће за наставнике

Оно што је најважније јесте да смо успеле да успоставимо одличну комуникацију са ученицима, да су се они ослободили и без страха приступали активностима.


Предности и потешкоће за ученике

Предност је у томе што су ученици добили прилику да себи разјасне многе ствари и самостално допринесу току и типу часа. Користили су све изворе, чак су сами тражили додатну литературу и предлагали је.


Коментар

Колегиница Ивана Фирауновић и ја, Биљана Ђурђевић, смо заједно спремале овај час. Будући да је дозвољено пријављивање само једног учесника, договориле смо се да то будем ја.
Час можете погледати и на фејсбук страници Шабачке гимназије.