да ли нам је нуклеарна енергија потребна.pptx
https://phet.colorado.edu/sr/simulation/legacy/nuclear-fission
https://play.google.com/store/apps/details?id=ru.DmitryLomakin.NuclearInc2&hl=en
https://www.mentimeter.com/
Развијати способности ученика за критичко размишљање, запажање појава, проналажење анализу и синтезу информација кроз лекцију о нуклеарним реакторима.
Након ове лекције очекује се да ученици познају принцип рада нукеларних електрана, умеју да препознају опасности (нукеларни отпад, хаварије...) и предности, користе терминe основних елемената реактора (нуклеарно гориво, контролне шипке, систем за хлађење...), знају њихову улогу, и донесу сопствени суд о штетности или корисности ове енергије
Ученицима је у Гугл учионици постављено питање о асоцијацијама на нуклеарну енергију као увод у тему (ментиметар). Природни смер има фонд од 4 часа недељно, очекивало се да детаљније истраже па им је задата и следећа ситуација: Инвеститор жели да изгради нуклеарну електрану у Зајечару. Организована је јавна дебата и наша школа треба да изнесе своје мишљење. Какав став наша школа треба да заузме по питању изградње нуклеарне електране?
У другом кораку кроз симулацију ланчане реакције (ПХЕТ Колорадо) ученици су постављали експерименте и доносили закључке. У трећем и најважнијем кораку ученици су добили линк Андроид игре Nuclear INC 2 у којој играч управља нуклеарним реактором, водећи рачуна о безбедности, али и о произведеној енергији. Кроз игру ученици су учили о деловима реактора и њиховој улози, а задаци у игрици су их мотивисали да се труде да пређу на следећи ниво.У другом и трећем кораку дат им је и списак питања на која се очекује да одговоре (улога контролних шипки, начин одлагања нуклеарног отпада...) што их је упутило да самостално истражују. У четвртом кораку ученици су предали извештај са својим закључцима уз обавезно навођење линкова које су користили, а потом (пети корак) изнели своје аргументе о томе да ли би требало дозоволити или забранити изградњу нуклеарних електрана.
Коришћење игре се показало као одличан корак који је успешно заменио фронтални приступ и значајно мотивисао ученике. Извештаји су указали да су ученици разумели лекцију (оцењени рубриком).
Ради комуникације са ученицима, давања задатака, одговарања на питања и саветовања изабрана је Гугл учионица. Материјал и упутства су дати у стриму, док су ученици предавали извештаје у одељку за задатке
Опрема: рачунар са приступом на интернет, Андроид телефон или симулација овог окружења
ПХЕТ Колорадо симулације – Коришћене су симулације ланчане реакције како би ученици могли да поставе свој експеримент
Гугл Плејсторе – Игра је доступна бесплатно и није гломазна нити захтевна
Гугл упитници – направљен је тест како би се омогућила анонимна евалуација од стране ученике
Ментиметар – за увод и закључно разматрање будући да је графички и атрактивно представља ставове ученика
Физика 4 Уџбеник за 4. Годину гимназије природно-математичког смера, Милан Распоповић, завод за уцбенике, 2008
Физика 4 Уџбеник за 4. Годину гимназије општег и друштвено-језичког смера, Милан Распоповић, Завод за уџбенике, 2008
Приликом прегледа ученичких извештаја коришћена је рубрика са дефинисаним исходима у виду изјава тако да се могло закључити у којој мери су ученици напредовали. Оцењивана је испуњеност исхода у оквиру ланчане реакције и нукеларних реактора, али и начина на који су ученици користили изворе (коришћење релевантних извора, извођење правилних закључака, начин аргументовања и образлагања одговора...)
Ученици су након завршетка активности у анонимној евалуацији преко гугл докумената имали прилике да оставе своје мишљене о активности. Већина је изјавила да сматра да би ово требало да постане део редовне наставе, да је активност забавна, да разумеју предности и мане нукеларне енергије и да им се свиђа овакав начин учења
Школе
Целокупна настава школе одвијала се онлајн помоћу гугл учионице од полетка ванредног стања. Имао сам подршку за техничка питања рада у гугл учионици, као и подршку у случају проблема са инсталацијом ЈАВА апликације за рад симулација.
Једном припремљена настава може се са лакоћом применити и следеће године. Могуће је радити са више одељења истовремено уз исту припрему. Задовољство је и имати ученике мотивисане за рад.
Ученици су имали прилике и да поставе поједина питања за које сам и ја сам морао да потражим одговоре (реактори са топљеним солима, докле смо стигли са фузијом као извором енергије)
Ученици налазе да је овакав начин динамичнији и занимљивији. Свега троје ученика није било задовољно овом активношћу наводећи да им је игра претешка.
Главна предност је у томе што су ученици учили кроз игру, сами истраживали и управљали својим временом.
Један део ученика је имао проблема са инсталацијом ЈАВА платформе неопходне за рад симулације. Поставља се и питање потребног времена, будући да оно зависи од вештине ученика у видео играма
На овај начин сам постигао све што бих постигао и у редовној настави на потпуно забаван начин. Апсолутно ниједан елеменат који бих поменуо на часу није прескочен, а имао сам одељења коју су самостално радила, без потребе за већим интервенцијама, проверавањем и подсећањем на рокове.