https://www.youtube.com/watch?v=fMcrd1zqJ_A Чаробни фрулаш
https://www.instagram.com/tv/CANLY_HpRJ6/?igshid=43lflbd8rgn6 Уз причу је лакше
https://www.instagram.com/tv/B-ui84WJfRf/?igshid=105kdaeyiqvua Музичка радионица
https://www.omsgrocka.edu.rs/ ОМШ
Развијање навика континуираниог вежбања, способности меморисања музичког дела, стварање потребе за стицањем нових знања у области флаутске литературе, развијање жеље за слушањем музике за флауту, изградња навике слушања концерата класичне музике, упознавање са различитим музичким стиловима, развој креативности и индивидуалности, способности да се музика опази, доживи, вреднује и изводи. Ученици треба да науче да опажају елементе музичког тока и да их на себи једноставан начин опишу и примене.
Са сваким учеником појединачно сам разговарала о текстовима бајки које сам добила. Требало је да ученици предложе композиције које су свирали и које су им познате, а које би по њиховом мишљењу требало да одговарају задатим бајкама. Ученици су електронским путем слали своје предлоге (путем мејла, вајбера итд), подстакнути да систематизују своје познавање композиција које су свирали. Овај сегмент је био намењен ученицима старијих разреда, од четвртог до шестог, будући да су они прошли кроз већи број композиција током школовања.
Следећи корак је био одабир композиција: Плес лисца (Leó Weiner), Изнад дуге (Harold Arlen), Алегрето (Wolfgang Amadeus Mozart), Италијанска полка (Sergei Rachmaninoff), Павана (Gabriel Fauré), Le basque (Marain Maras), као и валцер Once upon a dream (Sammy Fine and Jack Lawrence).
Лично сам одсвирала адаптације ових композиција за соло флауту, снимила их, а Марија Пантин је одвојено снимила нарацију бајки (коју су ученици имали прилике да виде и чују без музике) и монтирала музику уз њу.
Монтиране бајке су постављене на YouTube канал Minja Marcetic: https://www.youtube.com/channel/UCEqlcHlgfvFdwX8U-HV9MEw/videos.
Завршетак пројекта је подразумевао поделу снимака са ученицима и разговоре о односу музике и текста, а неки ученици су илустровали њима најупечатљивије делове. У овај сегмент су били укључени сви ученици, али је превасходно био намењен ученицима од првог до трећег разреда, подстицању њихове креативности и имагинације.
Стабилна интернет конекција, YouTube, Viber, камера Canon EOS R, објектив Canon EF 24/70 f 2.8L II USM, Микрофон RODE stereo VideoMic Pro.
За монтирање видео снимака који су потом постављани на интернет, коришћен је софтвер Adobe Premier Pro.
Нотни записи композиција, народна прича „Чаробни фрулаш“, прича „Мелодија“ Маријане Милошевић Симић из књиге „Више од музичке игре“.
Сматрам да је овај начин наставе на даљину допринео имплементацији савремених технологија у настави флауте у нижој музичкој школи. Ученици су радо прихватили своје задатке, обрадовали се резултатима и били подстакнути на размишљање о музици којој свирају. На основу резултата, сматрам да је пројекат успешан.
Ученици су слали своје позитивне коментаре на видео снимке, као и цртеже путем
Viber-a, чиме процењујем да су позитивно примили припремљени садржај. Формално, евалуација, у смислу питања и одговора у виду оцена од 1 до 5 није спроведена.
Марија Пантин је самостално снимила нарацију и монтирала музику.
Моја сестра је снимила музику.
Предност оваквог начина рада је континуирана комуникација са ученицима, која је кључ напретка у индивидуалној настави која се примењује у учењу музичког инструмента. Потешкоћа није било.
Предности за ученике се односе на подстицај за континуитет у вежбању, подстицање имагинације и креативног приступа музичком извођењу, развоја музичких и логичких способности на даљину. Потешкоћа није било.
Желела сам да створим нешто ново за моје ученике, што представља основу мог педагошког рада. Музичке бајке су упознале генерације деце са светом класичне музике. У контакту са спојем музике и текста, могуће је развијати укус у најранијем добу.
Многа деца су уплашена што им се живот променио и што су школе затворене, што су изоловани од другова, наступа, концерата, безбрижности.
У време пандемије Covid-19, помажемо деци да побегну у свет маште, да забораве на тешке тренутке. За наше мале велике људе.
Напомена: ове музичке бајке су на својим сајтовима, Facebook и Instagram профилима поделиле музичка радионица „Чаробна фрула“, музичка радионица за бебе „Бим Бам“ и портал „Уз причу је лакше“. Стога је овај пројекат нашао примену и ван музичке школе.
Важно: имам дозволу од родитеља за објављивање фотографије малолетника.