• ЈПД

#288: Музичке бајке „Чаробни фрулаш“ и „Мелодија“

Опште информације

  • Наставник:
    Миња Марчетић
  • Назив школе:
    Основна музичка школа Невена Поповић, Гроцка
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Гроцка
  • Предмет:
    Флаута
  • Одељење:
    Ученици флауте од I до VI разреда
  • Број ђака:
    15
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Музичке бајке.pptx

YouTube

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=fMcrd1zqJ_A Чаробни фрулаш
https://www.instagram.com/tv/CANLY_HpRJ6/?igshid=43lflbd8rgn6 Уз причу је лакше
https://www.instagram.com/tv/B-ui84WJfRf/?igshid=105kdaeyiqvua Музичка радионица
https://www.omsgrocka.edu.rs/ ОМШ


Циљ и исходи наставе

Развијање навика континуираниог вежбања, способности меморисања музичког дела, стварање потребе за стицањем нових знања у области флаутске литературе, развијање жеље за слушањем музике за флауту, изградња навике слушања концерата класичне музике, упознавање са различитим музичким стиловима, развој креативности и индивидуалности, способности да се музика опази, доживи, вреднује и изводи. Ученици треба да науче да опажају елементе музичког тока и да их на себи једноставан начин опишу и примене.


Детаљан опис

Са сваким учеником појединачно сам разговарала о текстовима бајки које сам добила. Требало је да ученици предложе композиције које су свирали и које су им познате, а које би по њиховом мишљењу требало да одговарају задатим бајкама. Ученици су електронским путем слали своје предлоге (путем мејла, вајбера итд), подстакнути да систематизују своје познавање композиција које су свирали. Овај сегмент је био намењен ученицима старијих разреда, од четвртог до шестог, будући да су они прошли кроз већи број композиција током школовања.
Следећи корак је био одабир композиција: Плес лисца (Leó Weiner), Изнад дуге (Harold Arlen), Алегрето (Wolfgang Amadeus Mozart), Италијанска полка (Sergei Rachmaninoff), Павана (Gabriel Fauré), Le basque (Marain Maras), као и валцер Once upon a dream (Sammy Fine and Jack Lawrence).
Лично сам одсвирала адаптације ових композиција за соло флауту, снимила их, а Марија Пантин је одвојено снимила нарацију бајки (коју су ученици имали прилике да виде и чују без музике) и монтирала музику уз њу.
Монтиране бајке су постављене на YouTube канал Minja Marcetic: https://www.youtube.com/channel/UCEqlcHlgfvFdwX8U-HV9MEw/videos.
Завршетак пројекта је подразумевао поделу снимака са ученицима и разговоре о односу музике и текста, а неки ученици су илустровали њима најупечатљивије делове. У овај сегмент су били укључени сви ученици, али је превасходно био намењен ученицима од првог до трећег разреда, подстицању њихове креативности и имагинације.


Платформе и опрема

Стабилна интернет конекција, YouTube, Viber, камера Canon EOS R, објектив Canon EF 24/70 f 2.8L II USM, Микрофон RODE stereo VideoMic Pro.


Дигитални алати

За монтирање видео снимака који су потом постављани на интернет, коришћен је софтвер Adobe Premier Pro.


Литература

Нотни записи композиција, народна прича „Чаробни фрулаш“, прича „Мелодија“ Маријане Милошевић Симић из књиге „Више од музичке игре“.


Самопроцена часа

Сматрам да је овај начин наставе на даљину допринео имплементацији савремених технологија у настави флауте у нижој музичкој школи. Ученици су радо прихватили своје задатке, обрадовали се резултатима и били подстакнути на размишљање о музици којој свирају. На основу резултата, сматрам да је пројекат успешан.


Оцена ученика

Ученици су слали своје позитивне коментаре на видео снимке, као и цртеже путем
Viber-a, чиме процењујем да су позитивно примили припремљени садржај. Формално, евалуација, у смислу питања и одговора у виду оцена од 1 до 5 није спроведена.


Опис подршке

Марија Пантин је самостално снимила нарацију и монтирала музику.
Моја сестра је снимила музику.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност оваквог начина рада је континуирана комуникација са ученицима, која је кључ напретка у индивидуалној настави која се примењује у учењу музичког инструмента. Потешкоћа није било.


Предности и потешкоће за ученике

Предности за ученике се односе на подстицај за континуитет у вежбању, подстицање имагинације и креативног приступа музичком извођењу, развоја музичких и логичких способности на даљину. Потешкоћа није било.


Коментар

Желела сам да створим нешто ново за моје ученике, што представља основу мог педагошког рада. Музичке бајке су упознале генерације деце са светом класичне музике. У контакту са спојем музике и текста, могуће је развијати укус у најранијем добу.
Многа деца су уплашена што им се живот променио и што су школе затворене, што су изоловани од другова, наступа, концерата, безбрижности.
У време пандемије Covid-19, помажемо деци да побегну у свет маште, да забораве на тешке тренутке. За наше мале велике људе.
Напомена: ове музичке бајке су на својим сајтовима, Facebook и Instagram профилима поделиле музичка радионица „Чаробна фрула“, музичка радионица за бебе „Бим Бам“ и портал „Уз причу је лакше“. Стога је овај пројекат нашао примену и ван музичке школе.

Важно: имам дозволу од родитеља за објављивање фотографије малолетника.