• ЈПД

#289: Здравствени туризам-бање Србије. Економија,туризам и медицина? Могуће је!

Опште информације

  • Наставник:
    Марина Златановић
  • Назив школе:
    Економско-трговинска школа, Смедерево
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Смедерево
  • Предмет:
    Предузетништво
  • Одељење:
    Кулинарски техничар, кувар, туристички техничар, фармацеутски техничар, медицинска сестра техничар
  • Број ђака:
    15
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Ширење стручног И личног хоризонта сваког појединца
Повећање толеранције
Упознавање са новим технологијама и процесима који се користе у настави
Унапређење комуникацијских вештина и учење културног дијалога
Јачање самосталности и способности доношења предузетничких одлука
Јачање спремности за тимски рад и емпатичности према осталим учесницима
Усвајање нових метода рада


Детаљан опис

Након одржаног двочаса предузетништва (https://youtu.be/ixRTY1OINhI) и представљене предузетничке идеје о апликацији ИТтуризма, ученици су пожелели више, своје утиске поделили са ученицима других образовних профила и тако је настао пројекат.

Ученици активно учествују у пројекту ,,Здравствени туризам - бање Србије који је организован као сарадња Економско -трговинске школе и медицинско - фармацеутске школе Св. Петка Смедерево.

Ученици различитих смерова на занимљив и креативан начин, координирају и повезују различите предмете а у циљу истицања значаја бањског туризма у економији и здравству. Крајни резултат је предузетничка идеја која ће повећати тражњу здравственог туризма и повољно утицати на здравље туристе и економију.

Активности ученика:
-ради на прикупљеним подацима (провера, сређивање и анализирање података)
-Бирају начин и редослед излагања-туристички и медицински значај сваке бање, спремају препоручљиво јело за лечење болести, осмишљавање апликације која ће омогућити креирање индивидуалне туристичке тражње (здравље по мери туристе)
-бирају начин презентовања, спајају видео материјале у целину
-Презентација се објављује преко фејса и јутјуб канала
-Сумирају резултате о донетој презентацији на основу лајкова и коментара на друштвеним мрежама


Платформе и опрема

гугл учионица, genially, рачунари , телефони, стална комуникација преко вибер групе и друштвених мрежа, ppt prezentacije, видео записи, гугл упитници, видео групни састанци: скајп и аудио вибер групни позиви


Дигитални алати

гугл учионица, genially, Premier Pro
олакшало сарадњу и комуникацију међу ученицима и наставницима, подстиче креативност, дигиталну компетенцију


Литература

Предузетништво-уџбеник за трћи разред трогодишњих и четврти разред четворогодишњих средњих стручних школа
Аутор:Жељка Ковачев
Неорганска хемија-уџбеник за 2.разред гимназије
Аутор:Снежана Рајић
Познавање робе за 3.разред-кулинарски техничар и 2.разред - кувар
Аутор:Стојанка Калинић, мр Милорад Јовановић
Географија за 3. разред гимназије
Аутор:Мирко Грчић, Стеван Станковић
Интернет





Самопроцена часа

Самовредновање наставе је урађено на основу планираних исхода пројекта, на основу ученичких коментара на јутуб каналу и фб странци, лајкова, ставова, и жеље да и сами ураде бизнис план за своју предузетничку идеју који ће бити креативан и занимљив


Оцена ученика

Анкета преко гугл упитника, преглед видеа и коментарима на јутуб каналима и фесјбук страницама школа


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Јасмина Илић - наставник хемије и познавања робе
Ана Ђорђевић - наставник географије и координатор наставе
Јелена Станић - наставник економске групе предмета
Свако је дао допринос у свом стручном домену како би здравствени туризам кроз апликацију добио заслужену позицију у туризму


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: повезивање више предмета кроз предузетничку идеју
Недостаци: временска усклађеност ученика при реализацији пројекта из две школе у ванредној ситуацији


Предности и потешкоће за ученике

Предности: развијање компетенција: сарадња, дигитална компетенција, компетенција за целоживотно учење, рад са подацима и информацијама, одговоран однос према здрављу, естетичка, предузимљивост и оријентација ка предузетништву, решавање проблема, одговорно учешће у демократском друштву
Потешкоће: Техничка средства којом ученици располажу и различити степен дигиталне способности ученика


Коментар

Значај здравственог туризма препознат је од стране државних органа и поклања му се све већа пажња. Када квалитетан и широк избор медицинских услуга допунимо разноврсном, атрактивном и квалитетним понудом у Србији, настају магична путовања за чију реализацију је потребан само код из ИТтуризам апликације. Погледајте препоруку ученика Економско-трговинске школе и Медицинско-фармацеутске школе Св.Петка из Смедерева за једно такво путовање. Уживајте у резултату пројекта: Здравствени туризам-бање Србије (видео можете погледати у целости на јутуб каналима школа - линкови су достављени)
Здравље није све, али без здравља све је ништа Шопенхауер