• ЈПД

#29: Експеримент Вулкан у настави хемије- Изводи га дечак са Дауновим синдромом онлајн

Опште информације

  • Наставник:
    Нина Паунковић
  • Назив школе:
    Школа за основно и средње образовање Јелена Мајсторовић, Зајечар
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Зајечар
  • Предмет:
    Хемија
  • Одељење:
    VIII-2
  • Број ђака:
    4
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:

Презентација

martin -vulkan.mp4

Видео

Корисни линкови

https://www.facebook.com/ninahemija/videos/3070957879651731/

 


Циљ и исходи наставе

Циљ наставе је био да ученик увиди реакцију између сирћетне киселине и сода бикарбоне и стварање мехурића гаса CO2
Исходи : Ученик ће моћи да уз помоћ родитеља сипа сирће у чаше са смешом боја у праху и соба бикарбоне - NaHCO3
Ученик ће моћи да сипа у чаше прашкасте боје из кесице
Ученик ће моћи да направи смешу боја у праху и сода бикарбоне
Ученик ће самостално сипати раствор сирћетне киселине у чаше
Ученик ће посматрати хемијску реакцију и стварање мехурића CО2


Детаљан опис

У уводном делу часа,поставила сам свој пример видео снимка хемијског експеримента Вулкан на школску fb.групу за одељење VIII-2 , уз опис задатка из хемије. Написала сам ученицима да је потребано да сачувају боје од Ускрса да би могли да ураде овај експеримент,јер је занимљивији ако се види палета разних боја.
На часовима хемије ученици су радили овај и много других експеримената ,које сам поставила на своју фб.страницу Кутак за хемију . Пошто се ради о деци са посебним потребама ,користила сам доступне намиринице из домаћинства ,које нису опасне за руковање. У току Ускршњег празника ,ученик је на фб.групу за одељење поставио два видео снимка. Један од тих снимака сам поставила овде. Снимак показује рад ученика са Дауновим синдромом у практичној настави хемије онлајн.


Платформе и опрема

Школска фб.група за одељење. Користила сам свој мобилни телефон и школски лап- топ.


Дигитални алати

користила сам само друштвену мрежу фејсбук у раду са ученицима. За свој предмет сам користила и BASF експерименте -Остани код куће- који приказују и детаљно описују извођење хемијских експеримената онлајн. Користила сам и садржаје са јутјуба - 5.минута за Хемију Тамаре Симић


Литература

Користила сам садржаје са јутјуба , објаве BASF фирме на фејс буку ,садржаје фб.странице Хемија сапуна ,чији сам члан. Од литератуте у настави сам користила уџбеник Свет науке,издавача - Лагуна ,Београд 2007,Уџбеник - Природа и друштво за 7.разред основне школе-Завод за уџбенике и наставна средства Београд 2001.-Мирјана Даниловић- Гојков и др.Александар Ћордић


Самопроцена часа

Час ми је у потпуности успео, јер је ученик савладао све исходе који су планирани припремом. Одушевљена сам зато што је дечак са Дауновим синдромом заједно са родитељима изводио експеримет, јер су у питању ученици са посебним потребама, који не схватају апстрактно градиво предмета хемија ,већ само практично и поједностављено.


Оцена ученика

Нису га оценили. Није спроведена ученичка евалуација.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су пратили садржај школске фб.странице за одељење и савесно и у кратком року помогли ученику да уради све постављене задатке. Од колега нисам имала никакву подршку,већ осуду да претерујем, лечим комплексе и да ни колеге не разумеју моје задатке. У питању су дефектолози.


Предности и потешкоће за наставнике

Основна потешкоћа је лоша сарадња са колегама, све колеге које држе наставу су улазиле у исту групу за одељење, па је свако могао да види шта је радио колега из других предмета. Приметила сам да колеге постављају нејасне задатке, да родитељи по групама негодују да не раде они домаћи већ ученици. У нашем случају радило се о ученицима који не могу да се описмене,а колеге су давале задатке који су захтевали писање, рачунање и остале неприлагођене задатке.


Предности и потешкоће за ученике

Ученицима је отежано да прате наставу онлајн пошто не могу да гледају дуго у телефон, боли их глава, имају психичке проблеме и краткотрејну пажњу и немају директан контакт са наставницима, који је у раду са овом популацијом ученика од кључног значаја. Неки родитељи нису довољно електронски писмени, а неки немају интернет,или им је лош сигнал. Нису платили рачун, немају превоз до града и сл.


Коментар

Доста тога сам рекла. Само не знам да ли сам умела правилно да поставим линк за за задатак ,јер не могу да кликнем на линк ,али постоје слова линка где је постављен експеримент. Страница Кутак за хемију на којој је експеримент има јавни приказ, а родитељи су мени послали у месенџер видео снимак, јер су га у школску групу за одељење поставили да нема јавни приступ и нису умели то да измене. Мислим да нису ни могли, јер је администратор школске странице поставио да групу виде само родитеље, колеге које предају и ученици.