• ЈПД

#290: Кратке народне умотворине (загонетке, пословице, брзалице, разбрајалице, питалице)

Опште информације

  • Наставник:
    Јасминка Вуковић
  • Назив школе:
    Коста Ђукић, Младеновац (варош)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Младеновац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    Други разред основне школе
  • Број ђака:
    реализовано на РТС - у
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Народне умотворине.pptx

Корисни линкови

https://www.rts.rs/page/school/ci/lesson/3139//kratke-narodne-umotvorine-zagonetke-poslovice-brzalice-pitalice-razbrajalice.html


Циљ и исходи наставе

Упознавање ученика са кратким народним умотворинама. Развијање позитивних људских вредности. Развијање поштовања и неговање народне традиције. Развијање интересовања ученика и навике за читањем. Развијање критичког мишљења.


Детаљан опис

Обнављање и појашњење појма народне умотворине, како су се преносиле и ко је заслужан што су сачуване све до данас.
Учитељ је кроз причу баке испричао ученицима како је наш народ живео некад и како су настале кратке народне умотворине. Посебан акценат је стављен на васпитну улогу пословица и развијање оштроумности и памћења другим формама кратких народних умотворина.
У току часа ученици су упознати са тим шта су пословице,загонетке, брзалице, разбрајалице, питалице, као и коју су улогу имале некад, а и сад. Ученици су упознати са примерима кратких народних умотворина.
У завршном делу часа, кроз разноврсна питања, ученици су активно учествовали у раду. На тај начин су обновљени садржаји обрађени на часу.


Платформе и опрема

РТС - Моја школа, ПП презентација, лаптоп.


Дигитални алати

Camtasia програм за снимање и обраду видео записа.


Литература

За злато рђа не приања лектира за 2. разред основне школе ИК Вулкан.


Опис подршке

ПП презентација и сам час су прегледани од стране просветних саветника и супервизора.


Предности и потешкоће за наставнике

Недостатак повратне информације у току часа.


Предности и потешкоће за ученике

Пружање додатних појашњења од стране наставника