Чаролијом жеље до блиске будућности.ppt
http://francaisavecsm.blogspot.com/
https://www.youtube.com/watch?v=FfkS13oDvZk
https://biteable.com/watch/-2567311
https://learningapps.org/12354426
https://quizlet.com/_8esdl4?x=1jqt&i=2ke25u
https://wordwall.net/resource/2371727
https://padlet.com/marijajak79/qu1xlz72jyc9vi47
Оспособљавање ученика да препознају и практично примене научено градиво о блиском будућем времену. Повезивање наученог о садашњем времену и примена на непознато градиво о блиском будућем времену.
Ученик осмишљава реченице у блиском будућем времену на основу корелације са садашњим временом глагола желети и моћи.
Часу је претходила обрада садашњег времена глагола желети и моћи. У том делу пројектне наставе су учествовали ученици петог и шестог рада. Заједно су израдили рад на тему “Желим – Je veux“. Рад је урађен помоћу веб-апликације “Padlet”. На овом часу су ученици усвајали блиско будуће време. У смислу мотивације гледали су анимирану видео-лекцију а затим решавали вежбање повезивања личне заменице и глагола. Уследила је видео презентација са објашњењем и мноштво интерактивних вежбања. Уз препознавање тачних и нетачних реченица, осмосмерку, повезивање слике и реченице, допуњавање реченица, видео „Точак среће“ и слагалицу ученици су увежбали грађење и употребу блиског будућег времена. Сва вежбања су интерактивна и објављена на блогу. Ученици су проверавали знање и изјаснили се о томе колико им се допада наш час уз Гугл упитник. Домаћи задатак је заједнички рад ученика на тему блиског будућег времена помоћу веб алата “Padlet”.
Јутјуб канал, блог, рачунар
Padlet, PowerPoint, Google…Kinemaster, Animaker, Biteable, Word Wall, LearningApps, PicsArt, Bitmoji, Nearpod, Rue de la Fortune, Educaplay, Quizlet
Орели Комбрија, Катја Копола(2018): Уџбеник за француски језик Club @do 1
Помоћу заједничког рада ученика (домаћи рад), Гугл упитника.
Ученицима је, без обзира на све потешкоће (техничку опремљеност или интернет) занимљива интерактивна онлајн настава и различитост вежбања. Оцену су изнели у Гугл упитнику и изузетно је позитивна.
Школе
Школа континуирано помаже и пружа подршку у организацији и реализацији наставних активности. Родитељи подстичу ученике на израду домаћих задатака, мотивишу их и комуницирају са наставником када се јави проблем.
Предности онлајн наставе за наставнике су обиље интерактивних вежбања где креирајући их развијају своје компетенције.
Недостаци су: техничка опремљеност, интернет и додатно обучавање ученика за рад.
Предност за ученика је организација учења и израде домаћих задатака, интерактивна вежбања са повратном информацијом о успешности у решавању задатка. Недостатак је техничка опремљеност и интернет, усклађивање обимности домаћих задатака и лекција на нивоу школе (што смо решили у прве две седмице).
Морам признати да није једноставно приказати мноштво идеја које су заискриле код ученика, родитеља и колега. Позната нам је онлајн настава и већ дуже време учимо уз блог и јутјуб канал Франколеж, дигитални уџбеник, видео лекције и интерактивне задатке. Успели смо и да пренесемо онлајн НТЦ приказ песама и мапе ума. Ипак, доста времена је проведено у навикавању и обучавању ученика за овакав вид наставе. Схватили смо да све можемо када смо удружени.
Захваљујем се родитељима и ученицима на дивној сарадњи, на реципрочном ентузијазму и разумевању и када смо били затворени у својим кућама.
Захваљујем се и својој школи и колегама јер се наш рад прелива и прожима па резултира већим напретком , маштовитошћу и креативношћу ученика.
Овај час у петом разреду је само 1 у низу часова наше пројектне наставе која спаја све ученике од петог до осмог разреда са циљем да пробуде и покажу своје таленте уз француски језик.