• ЈПД

#293: Креативни солфеђо са иновативним методама

Опште информације

  • Наставник:
    Милица Радојевић
  • Назив школе:
    Музичка школа Владимир Ђорђевић, Београд (Звездара)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Звездара
  • Предмет:
    Солфеђо
  • Одељење:
    Сви разреди којима предајем
  • Број ђака:
    96 мојих ученика и остали ученици широм Србије који су пратили моје часове
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Презентација за завршне рзреде.odp

Корисни линкови

Презентација коју сам послала везана је за овај први линк: https://www.youtube.com/watch?v=eGW7KrcSc8E

https://www.youtube.com/watch?v=jRH423YBu8A

https://www.youtube.com/watch?v=TaozMesjA4A

https://www.youtube.com/watch?v=BsdXqqIAO_Y





Циљ и исходи наставе

Циљеви наставе солфеђа у основној музичкој школи су: музичко описмењавање ученика и развој следећих способности:
музички слух, ритам, музикалност и креативно музичко размишљање.
Исходе наставе солфеђа сачињава низ музичких вештина у неколико наставних области: мелодика, ритам и теорија музике.


Детаљан опис

За музичке школе нису емитовани ТВ часови и не постоје елекронски уџбеници па због тога је осмишљен видео материјал који би ученици одгледали у време када им највише одговара.
Сваки час би почињао са освртом на познато градиво и упевањем како бих увела ученике у разраду часа. Разрада часа је представљала адекватне примере који су објашњавали наставну јединицу (коју садржи сваки видео материјал). Користила сам примере и линкове различитих музичких жанрова од ауторских дечијих песмица, староградске музике, домаће, поп, рок и џез музике како бих приказала музику као универзални језик. Сваки пример је садржао асоцијативни материјал а неки од њих и музичко ритмичке допуњаљке које су подстицале ученике да активно примене сва своја стечена знања и искуства и да креативно осмисле примере које ће они на крају извести као своја мала ремек дела. Завршни део часа је садржао домаћи задатак који је увек базиран на примени већ урађене анализе примера и заснован на освешћивању кључних музичких елемената које је требало означити различитим бојама. Сматрам да је мој приступ настави допринео унапређивању наставе солфеђа јер до сад овакав приступ није постојао ни у једном уџбенику за солфеђо а донео је одличне резултате.


Платформе и опрема

Компјутер за креирање нотног и текстуалног материјала, клавијатуру и мобилни телефон. Јутјуб.


Дигитални алати

MuseScore - програм за писање нотних примера
YouCut - програм за уређивање видео материјала, конкретно за додавање музичких примера на постојећи видео запис.
Мобилни телефон за снимање видео записа.


Литература

Ауторски примери
Староградске песме
557 Jazz Standards


Самопроцена часа

Самопроцену вршим на основу интеракције са својим и осталим ђацима путем домаћих задатака и коментара које ми шаљу, као и путем коментара задовољних родитеља и колега од којих добијам подршку јер велики број колега из целе Србије прати моју наставу и примењује са својим ученицима.


Оцена ученика

Ученици су оценили моју наставу као занимљиву, а нарочито им се свиђа музика кроз различите жанрове и линкови на које сам их упућивала где имају могућност да чују различита извођења.


Опис подршке

Добила сам подршку од школе, колега, родитеља и ученика јер сам прва избацила свој видео материјал без икаквог претходног дигиталног искуства са онлајн наставом. Након тога добила сам подршку од председнице Заједнице музичких и балетских школа Србије јер су моји часови послати свим музичким школама


Предности и потешкоће за наставнике

Потешкоће су недостак познавања дигиталних програма у самом старту и самоистраживање без ичије помоћи које је доста одузимало времена на самом почетку, као и неадекватан мобилни телефон за снимање видео материјала.
Предности: прилика за лични развој кроз упознавање дигиталних програма за онлајн наству.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици су добили прилику да самостално раде солфеђо без могућности додатних, директних питања као на часу, да користе своје мобилне телефоне и осталу технологију у сврси школовања као и да самостално организују своје време за обавезе у музичкој школи.
Сви су били у подједнаком изазову само што су се неки јако брзо прилагодили и напредовали а некима је требало више времена.


Коментар

Волела бих да што више унапредим знања везано за техничку подршку онлајн наставе и специфичности музичких програма који би ми омогућили да са што већом лакоћом спроведем своје креативне идеје које одређени музички програми нису могли да подрже па сам морала да пишем руком.