• ЈПД

#298: Сабирање бројева облика (46+14) - математика у дигиталном окружењу

Опште информације

  • Наставник:
    Тамара Крстић
  • Назив школе:
    Вељко Дугошевић, Београд (Звездара)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Звездара
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    I 1
  • Број ђака:
    28
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Индивидуални

Циљ и исходи наставе

Циљ часа:

Оспособити ученике да сабирају двоцифрене бројеве по моделу (46+14).

Исходи часа:

- Сабира до 100 без прелаза преко десетице;
- Реши текстуални задатак са једном рачунском операцијом;
- Користи појмове: први сабирак, други сабирак и збир.


Детаљан опис

Оваквим видом презентовања садржаја на занимљив начин остварена је међупредметна повезаност. Интеграцијом садржаја из математике и српског језика и књижевности на једном месту ученицима се пружа могућност да се упознају са богатим садржајима. Тиме је омогућено додатно стицање знања и проширивање ученичких интересовања. Занимљив интерфејс одржава ученичку пажњу и прилагођен је потребама њиховог узраста.
У уводном делу часа ученицима се даје јасна смерница да ће се на часу решавати задаци.
У централном делу часа ученицима се детаљно објашњавају задаци. Тако им је омогућено да уз помоћ одговарајућих анимација боље стекну утисак и разумеју оне задатаке који су им до тада били апстрактни.
Након успешног решавања свих задатака, ученицима се даје јасна инструкција о начину преузимања наставног листића. Такође, не заборавља се и најважнија лекција - лекција везана за Covid 19 инфекцију.


Платформе и опрема

Платформа: Youtube live streams, Zoom
Средства и опрема: интернет, лаптоп, микрофон, звучници, видео снимци, фотографије, дигитални алати.


Дигитални алати

1. You Tube за презентовање наставног садржаја, кao и за одабир аудио и визуелног материјала;
2. Freepik за одабир одговарајућих фотографија;
3. Google Images за одабир одговарајућих фотографија;
4. PowerPoint за креирање дигиталног садржаја;
5. GoogleDrive за адекватну похрану наставног листића.


Литература

1. Мирко Дејић, Милана Ергић, Методика наставе математике, Учитељски факултет у Јагодини, 2005.

2. Јасмина Милинковић, Математика 1, Уџбеник за први разред основне школе, Креативни центар, 2019.


Оцена ученика

Ученичка евалуација садржаја се огледала у изражавању утисака вербално или у писаном облику приликом комуникације са мном.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Због лаког дељења, материјал је имао доста прегледа и остављени су коментари похвале од стране колега, што је додатни вид процене.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: нуди могућност обједињавања више дигиталних садржаја што доприноси држању пажње ученика, наставни садржај је лак за даље прослеђивање како колегама, тако и ученицима, развој дигиталних компетенција наставника, бесплатни дигитални алати.
Недостаци: могућност прекида интернет сигнала, у вишечланим породицама које имају један рачунар ученик неће моћи да се у потпуности посвети задатку.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: доступност, прегледност, мултифункционалност, ученицима је потребан само телефон или рачунар од којих сваки подржава гледање формата у ком је дати материјал креиран, занимљив формат наставног садржаја, самосталност у савладавању наставног садржаја и коришћењу ИКТ-а.
Недостаци: изостаје интеракција која би у учионици постојала.