• ЈПД

#299: Настава на даљину на босанском језику реализована путем телевизије

Опште информације

  • Наставник:
    Азра Шкријељ
  • Назив школе:
    Братство, Нови Пазар
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Нови Пазар
  • Предмет:
    Босански језик
  • Одељење:
    друго шест
  • Број ђака:
    31
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    google classroom

Циљ и исходи наставе

Циљ - развијање и неговање добрих људских особина, оспособљавање за доношење ваљаних и мудрих одлука, као и да негују свест о очувању свог идентитета.
Исходи - да разликује басну као књижевну врсту, да одреди редослед догађаја, главне и споредне ликове, као и добре и лоше, разуме прочитано, извуче поуку из басне.


Детаљан опис

У уводном делу часа кроз облик откривалица, чија решења садрже назив домаће животиње, уводим их у наставну јединицу.
Обнављам шта су басне, подсећамо се дефиниције и наводим примере животиња и њихових кључних особина у баснама.Подсећам их на то да свака басна у себи има поуку коју морају да открију и да уствари требају да препознају људске особине у истим.
Представљам им кратку, њима прилагођену биографију о Езопу и након тога читам басну.
Након кратке психолошке паузе, анализирамо басну кроз неколико питања, а након тога анализирамо ликове, њихове особине.
Имају задатак да кроз неколико различитих поука, погоде ону која одговара басни, потом откривам своју.
Стваралачки задатак да сами поређају догађаје одговарајућим редоследом.
Приказујем им занимљивости које су везане за главне јунаке басне, као и сличности и разлике које усвајамо о њима читањем басни.
Домаћи задатак- Деса саветују лисици или гаврану како су требали да поступе у датом тренутку.


Платформе и опрема

https://www.youtube.com/channel/UCfIoiJSlnnp7CYdh-nij4rA

http://sanapress.info/nastava/ - Санџак телевизија


Дигитални алати

https://www.eucionica.rs/accounts/login?next=%2Fassignments%ТВ

ТВ студио, телевизијска опрема, лап топ


Литература

Читанка за наставу на босанском језику - Клетт 2019.
Читанка и граматика - Нови Логос 2019.


Самопроцена часа

Систем учења наставе на даљину је дао изврсне резултате и било је право освежење у односу на класичну размену материјала и садржаја путем вибер група. Подстиче креативност, разноликост, свеобухватност и олакшава рад деци.
Подстичем и подржавам радну атмосферу и олакшавам онлине часовима ситуацију у којој се налазимо.


Оцена ученика

Рад је изузетно и посебно похваљен од ученика и родитеља.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Подршку сам добила од ученика, њихових родитеља, школе у којој радим, као и свих колега из осталих школе.
Онлине час је посебно похваљен од Школске управе, као и њихових саветника.


Предности и потешкоће за наставнике

Висок ризик је био вирус јер смо радили током ванредног стања у студиу. Сваки онлине час је захтева детаљну припрему са пропратним материјалом. Трему и притисак да се изнесе све како је замишљено.
Предности су те да су родитељи били ослобођени објашњавања, тумачења новог градива, јер је час прилагођен узрасту за који се ради и да би се олакшала израда домаћих задатака и савладавање новог градива.


Предности и потешкоће за ученике

Потешкоће су да им је ограничено кретање, не проводе време са вршњацима, понекад часови делују заморно и монотоно уколико има више предмета и кратак рок за израду истих.
Предности су те да су остали здрави, да су имали школу у својој соби и научили много новог градива.