Cilj-Razvijanje ekološke svesti i pozitivnog stava prema životnoj sredini;sticanje znanja o značaju reciklaže za obnavljanje prirodnih resursa,uštede energije i smanjenje otpada;shvatanje značaja očuvanja prirode i zdravih životnih navika uz primenu IKT-a u nastavi.
Ishodi-podsticanje motivacije kod učenika u aktivnostima očuvanja životne sredine;shvatanje značaja reciklaže ;razvijanje zdravog načina života:razvijanje sistema vrednosti;upotreba IKT-a u nastavi;
Za realizaciju projekta u školskim uslovima sam planirala 4 časa-Otvaranje projekta-1 čas,realizacija 2 časa i prezentacija 1 čas.
Zbog novonastale situacije i vanrednog stanja projekat sam prilagodila novim uslovima.
Dogovorili smo se da pošto nismo u školi da ćemo komunicirati i dogovarati se preko Gugl učionice(druga platforma koju koristimo).Sva obaveštenja,instrukcije i smernice za rad dobijaće preko ove platforme za učenje na daljinu.Za prikupljanje informacija koristiće Internet i druge izvore znanja.
Usledili su predlozi,diskusija,odabir teme,planiranje aktivnosti,upotreba IKT-a u realizaciji.
Definisali smo dve aktivnosti:
-1.Akcijja prikupljanja stare hartije
-2. Akcija čišćenja dvorišta
1. Zbog vanrednog stanja i nemogućnosti organizovanja ove akcije učenicima sam dala za zadatak da napišu u svoje sveske u čemu je značaj ove akcije;za šta se koristi stari papir.Informacije mogu naći na Internetu i mogu ilustrovati u svoje sveske.Slikati i poslati na Gugl učionicu.(Deca su veoma uspešno odradila ovaj zadatak,bili su jako zainteresovani i kreativni).
2.Akciju čišćenja školskog dvorišta-posadimo odeljensku ružu smo preinačili u Akciju čišćenja i sređivanja sopstvenog dvorišta ili terase.Učenici su dobili za zadatak da kada urede dvorište ili terasu fotografišu i pošalju na Gugl učionicu.Ko može i ima uslove može da posadi i neku biljku,takodje slika i pošalje.I ovaj zadatak su izuzetno uspešno odradilu uz pimoć svojih roditelja.Fotografije i radovi su prelepi.
Gugl učionica
Gmail-veoma uspešno korišćen pri realizaciji nastave na daljinu.
Limenke skupljaj,okolinu čuvaj-brošura i priručnik za nastavnike-Marina Drndarski;
Projektna nastava-priručnik za učitelje-ZoranB.Gavrić,Klett
Odgovorila sam na sledeća pitanja:
1.Da li sam stvorila podsticajne i dobre uslove za rad?
2.Da li sam na pravi način motivisala učenike?
3.Da li sam dobro isplanirala vreme za aktivnosti?
4.Da li su uputstva bila jasna?
5.Koliko sam ja zadovoljna projektom? (svako pitanje ima- u potpunosti,delimično, nedovoljno).U potpunosti ostvaren projekat.
Bili su veoma motivisani i zainteresovani za rad.
Родитеља
Roditelji su pomagali deci prilikom pristupa Internetu,prilikom sprovodjenja obe akcija.I roditelji i deca su bili veoma zadovoljni aktivnostima koje su imali u vanrednom stanju.Komentar jednog roditelja je - Hvala Vam učiteljice na ovako divnom zadatku. Uživali smo sa decom.
Prednost-nov,inovativan pristup nastavi.
Poteškoće-tehničke prirode-slaba mreža na Internetu usporava rad.
Prednost-nov način rada,zanimljivo je,kreativno.
Poteškoće-neuklapanje sa aktivnostima roditelja.