• ЈПД

#308: Електронски часопис историјске секције- Драгинац - други број

Опште информације

  • Наставник:
    Драгица Савичић
  • Назив школе:
    14. октобар, Драгинац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Лозница
  • Предмет:
    Историја
  • Одељење:
    Мешовита група
  • Број ђака:
    9
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Индивидуални и групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ пројектне наставе: креирање електронског часописа историјске секције.
Исходи-по завршетку ученик ће бити у стању да:
-Користећи ИКТ, самостално или у групи, презентује резултате истраживања
-Учествује у организовању и спровођењу заједничких школских активности везаних за развој културе сећања
-Планира стратегију решавања проблема


Детаљан опис

Живимо у време које ће се изучавати у историји целокупног човечанства као период пандемије корона вируса.
Као уводни део пројекта било је успостављање контакта са члановима секције- свима сам пожелела довољно разума и снаге, да не паниче него да се понашају сталожено и у складу са превентивним мерама, да буду друштвено одговорни и солидарни.
Пошто су се ученици сложили да истрајемо у реализацији планираног пројекта-
током наставе на даљину реализован је пројекат историјске секције: Електронски часопис - Драгинац- други број. Чланови секције уједно су чланови редакције часописа. Током школске године секција је реализовала више тематских изложби у холу школе, па је у часопису представљен тај рад секције, као и теме из локалне и националне историје. У складу са новонасталом ситуацијом у часопису је представљено и више радова ученика насталих током наставе на даљину.
Активности наставника: планира и припрема пројектну наставу, даје инструкције за рад, координира, пружа подршку, подстиче сарадњу.
Активности ученика: Траже решење проблема, планирају фазе и ток рада, пишу новинске текстове, израда електронског часописа. Ученици су били мотивисани, укључени током укупног рада.
Рад на часопису се одвијао у време када је епидемија у нашој земљи достизала врхунац. Радили смо под мотом „Проћи ће!“ и „Сутра ће данас бити јуче!“ и свима нам је помогло да време посветимо креативном стварању нечег што неће бити само наш часопис већ ће бити часопис који смо направили у време короне.


Платформе и опрема

Google апликације:1. Блог https://istorija2020.blogspot.com,
2.Диск
3. Gmail

Опрема: рачунар, паметни телефон


Дигитални алати

Оffice 365/ Publisher, Word
Programi za obradu fotografija: Bojanka 3D, Fotografije


Литература

Литература са семинара Школски електронски часопис у служби креативности ученика


Оцена ученика

У току наставе, користили смо као метод: Барометар расположења.


Предности и потешкоће за наставнике

Креирање електронског часописа историјске секције, који прати рад секције у текућој школској 2019/2020. години се из учионице преселило у е-простор.
Није било потешкоћа, реализовали смо планирану пројектну наставу, осим у делу промоције- коју смо према првобитном плану требали да одржимо у холу школе, а према прилагођеном плану- на сајту школе, блогу, фејсбук страницама.


Предности и потешкоће за ученике

Потешкоће: ученици шестог разреда нису били упознати са радом у програму Publisher/ newsletter
Предности: ученици осмог разреда су већ били упознати са радом у овом програму, тако да је подела задатака тиме била условљена. Предност је и што часопис представља рад историјске секције током целе школске године- тако да су ученици већ имали материјале и фотографије са изложби, јер је пројекат најављен већ почетком септембра.


Коментар

Прелистајте часопис: https://anyflip.com/dciw/jtis/
Напомена: За потребе конкурса оригинал часописа је измењен у делу где су биле фотографије ученика, као и њихова имена и презимена која су замењена иницијалима.
Док смо радили на часопису послала сам својим ученицима поруку: Шансе да победимо овај вирус су нам боље ако се понашамо одговорно и на тај начин останемо забележени у историји као заслужни за заустављање ове епидемије. ---То је било почетком априла, у јеку епидемије у нашој земљи. Сада када предајем ову пријаву- морам рећи да сам поносна на све нас!