• ЈПД

#309: Снимљен и емитован час на платформи РТС Планета у условима ванредног стања и наставе на даљину

Опште информације

  • Наставник:
    Јасмина Божић
  • Назив школе:
    Друга економска школа, Београд (Вождовац)
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Вождовац
  • Предмет:
    Рачуноводство
  • Одељење:
    сва одељења првог разреда економских школа
  • Број ђака:
    ученици који су пратили предавања на РТС Планети
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљеви:
-усвајање знања о расходима, приходима и њиховом књиговодственом третману
- указивање на значај информација органима управљања за доношење одлука и утврђивање резултата пословања
- повезивање теоријског знања о расходима и приходима са практичним примерима
Исходи:
- ученици ће моћи да дефинишу и класификују расходе и приходе;
- разумеју њихов настанак
- евидентирају расходе и приходе у пословним књигама;
- обрачунају и утврде резултат пословања.


Детаљан опис

Час је реализован и сниман у учионици О.Ш.”Иван Горан Ковачић” у присуству камермана и асистента јавног сервиса РТС у циљу емитовања за време трајања Наставе на даљину током ванредног стања и привременог обустављања рада у школама због пандемије вируса Covid-19
Датум снимања часа : 02.април 2020.године
Час је постављен на платформи РТС Планета
Час је намењен ученицима првог разреда, подручја рада економија, право и администрација
Наставни предмет: Рачуноводство
Наставна тема : Расходи и приходи, појам и врсте, утицај на биланс стања и утицај на капитал
Значај образовања за ученике у специфичним условима као што је ванредно стање и проглашење пандемије вирусом је огроман. Поред здравља, брига о младима и њиховим едукативним интересима је циљ изнад сваког другог циља.
Структурно посматрано, час се састојао из три дела:
-уводни део (ученицима је представљена тема, уџбеник који могу користити, циљеви, исходи часа, а затим обновљено градиво из претходног периода које је неопходно за обраду нове теме везане за расходе и приходе
-централни део часа је подразумевао предавање наставника уз примену демонстрационог метода и презентације у Power Point форми. Новина је то што нема директне интеракције са ученицима јер је у питању снимање часа који су ученици пратили на платформи РТС Планета
-завршни део часа је садржао резиме представљене теме и обнављање презентованог градива
Овакав начин реализације часа је сам по себи иновативан с обзиром да је реч о часу без присуства ученика


Платформе и опрема

Платформа РТС Планета
Коришћење рачунара и Power Point презентације која је представљена путем пројектора
Камера и остала опрема за снимање


Дигитални алати

Коришћење рачунара и Power Point презентације која је представљена путем пројектора
Камера и остала опрема за снимање
Значај ових дигиталних алата у условима наставе на даљину је огроман.


Литература

Литература: ,Књиговодство за први разред средњих стручних школа, Завод за уџбенике, 2016, .Вера Познанић – Леко


Самопроцена часа

Успешно реализован час


Оцена ученика

На основу повратних информација добијених од ученика, колега и других лица(родитељи ученика), процењујем да је час био веома добар, успешно реализован и интересантан.
Моја намера је била да ученицима у тешким условима који су нас задесили, приближим тему која је веома значајна и за образовање и за свакодневни живот. Иако желим да будем објективна, истакла бих да су реакције биле у суперлативу.


Било је подршке од

Школе


Предности и потешкоће за наставнике

Предности:
Сатисфакција због доприноса који сам могла пружити у тешкој ситуацији за све
Приликом реализације on line часова касније, велико олакшање је постојање оваквих снимљених предавања
Потешкоће:
Страх од заразе вирусом
Превоз у случају важења полицијског часа
Трема јер се час реализује пред камерама


Предности и потешкоће за ученике

Предности:
Радом и праћењем часова од куће и из сигурности сопственог дома ученицима је омогућено стицање знања на безбедан начин
Недостаци:
недостатак социјалне интеракције и дружења са вршњацима
немогућност директне комуникације са наставником и постављање питања
технолошки проблеми и потешкоће са интернетом