- Подстицање ученика на развој критичког мишљења, уз повезивање сродних наставних садржаја.
- Интензивирање међупредметних компетенција, повезивање и међусобно прожимање наставних јединица обрађиваних на часовима ликовне културе и српског језика и књижевности.
- ученици су изградили одређени степен самосталности приликом истраживачког рада, оспособљени за инкорпорирање различитих елемената знања из хуманистичких
наука и постали су свесни могућности креативног изражавања кроз интеракцију.<
-Након вишенедељног извођења наставе на даљину у консултацији предметних наставника договорен је начин укључивања ученика у за њих изазован начин проучавања ликовне уметности и тумачења књижевних дела. Како се школују за позив који у време пандемије постаје у средишту интересовања медија и јавног мњења ученици се постављају у занимљив положај- потребно је истражити како околности утичу на развој токова цивилизације, па и саме уметности-да ли је тренутна ситуација изузетак или у уметничким делима можемо наћи сведочанства о суочавању света у различитим епохама са епидејимама различитих размера. На часовима ликовне културе се уз дискусије остварене путем адекватних дигиталних платформи и сагледавања материјала постављаних у гугл учионици ученици увиђају да је уметнички израз сликара и вајара умногоме одређивао тренутак настајања дела. С друге стране, ученици увуђају на првим часовима тумачења књижевности епоха ренесансе и реализма да појам интернационалног мотива путује временом и да се управо приповедно уобличена прича Декамерона може наћи и у средишту пажње данашњих уметника. Ученици са наставницима истражују развој мотива епидемије у уметности кроз различите епохе и различите историјске тренутке. Повезују се током изолације, праве аудио записе својих коментара о датој теми, шаљу и заједничким радом уобличавају своје индивидуалне снимке у јединствени видео запис који ће им у будућности служити као занимљив материјал на редовним часовима.
https://classroom.google.com
https://viber.com
https://skype.com
www.youtube.com
www.wikiart.org
www.wikiwand.com
Ђ. Бокачо, Декамерон
Е. А. По, Маска црвене смрти
Б. Пекић, Беснило
В. Журић, Помор и страх
Читанка за први разред гимназија и средњих школа
Ученици су показали висок степен кретаивности и самосталности приликом уобличавања постојећих материјала и доступне технолошке апаратуре. Развијали су способност разлучивања нивоа знања и међусобног повезивања садржаја. Посебно се истиче значај повезивања наставних садржаја са тренутним околностима и способност истицања савременог тренука као инспирације. Ученици увиђају универзалност уметности.
Школе
Предности: интензивирање међупредметних компетенција, имплементирање информационо-комуникативних технологија у наставни процес, усавршавање процеса дигитализације наставе.
Потешкоће: усклађивање појединачних обавеза и рада ученика.
Предности: развијање компетенција и дигиталних компетенција, размена знања, истраживачки рад.
Потешкоће: неуједначени технички услови за рад од куће.