• ЈПД

#313: Сарадничка слободна активност ђака четвртака са будућом наставницом француског језика

Опште информације

  • Наставник:
    Милијана Петровић
  • Назив школе:
    Милан Илић Чича, Аранђеловац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Аранђеловац
  • Предмет:
    Слободна активност
  • Одељење:
    4/3
  • Број ђака:
    24
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    индивидуални и фронтални

Презентација

IV3 govori francuskiii.ppt

YouTube

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=woYnDjPWhBA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1qOMLJWWbhVGsMX74_qXKqsIixtcPSKhJmEs0Z6PB5G-jKQkgWpa2vAwM

https://www.loom.com/share/540fdbd36b544c789f7cd1129a8314cb?fbclid=IwAR2lUQtk87g_8O8xX-_r_waMI7CysOWCtMcw1wGXp3yqoQqweVAsQKFgis8


Циљ и исходи наставе

ЦИЉ:међупредметна корелација и упознавање другог страног језика,француског језика
ИСХОДИ:усмено изражавање ученика у складу са захтевом, богаћење речника, језички и стилски израз,схвати велики значај француског језика у европским и светским оквирима и схвати утицај француског на српски језик,правилно именује речи које које су преузете из француског (галицизми) -усавршава језичку, говорну и активну комуникативну улогу у различитим ситуацијама (улога говорника, слушаоца, саговорника и читаоца);


Детаљан опис

Како смо Плавог зеца већ обрађивали у првом полугодишту а био је на распореду наставе тражила сама начин да им ту недељу испуним активношћу која ће имати логички след а неће ученике преоптеретити.Стих...ШИТИ,ПИТИ И ФРАНЦУСКИ ГОВОРИТИ ...ми је дао идеју и ево нас четвртака са будућом наставницом француског језика,Лидијом. Ову слободну активност смо започели истраживањем речи које се исто или слично изговарају у српском и француском језику.Било је занимљиво сазнати да парфем,чоколада,бонбона и у француском исто значе а још више да их и изговарају.Путем вибера слали су гласовне поруке.Са наставницом сам већ договорила њено представљање и убрзо сам добила видео кроз који се моји четвртаци упознају са њом и једним од будућих других страних језика.Апликацију лоом сам искористила како би им представила наставницу и активност која нас очекује у току недеље. Добили су видео са задатком да га пажљиво погледају , послушају а пре свега обрате пажњу на домаћи задатак који их је очекивао на самом крају.Сав материјал и задатак постављен је у Гугл учионицу.Имали су рок од недељу дана.Сав материјал који је пристизао од ученика , видео записи и гласовне поруке поређала сам уз помоћ програма Windows Movie Maker како би рад ученика био представљен.У току рада имали смо подршку од родитеља који су ученицима помагали да се сниме ,да правилно изговоре и одговоре захтеву,па и да сав материјал на време пошаљу.Активност је била доста испиративна и занимљива.


Платформе и опрема

Youtube, Windows Movie Maker, aplikacija Loom , Google class room , Viber , друштвене мреже, телефон и лаптоп


Дигитални алати

Youtube, Windows Movie Maker, aplikacija Loom , Google class room , Вибер
За обједињавање материјала , презентовање садржаја и размену информација са ученицима;


Литература

Обзиром да неке платформе тек упознајем ,највише сам тражила литературу тј. сајтове који ће ми помоћи у инсталирању апликације и њихових употреба, нпр. лоом


Самопроцена часа

По принципу лајкова на друштвеним мрежама , ученици су слали емотикион осећања после одгледаног филмића који је представљао обједињене њихове радове. Добијала сам само срца тако да је и са моје стране срце било пуно и срећно због успешно реализоване активности. Уједно, повратна информација од колегинице Лидије и родитеља је такође била адекватна самопроцена ове наше активности.


Оцена ученика

По принципу лајкова на друштвеним мрежама , ученици су слали емотикион осећања после одгледаног филмића који је представљао обједињене њихове радове. Добијала сам само срца.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

У току рада имали смо подршку од родитеља који су ученицима помагали да се сниме ,да правилно изговоре и одговоре захтеву,па и да сав материјал на време пошаљу.Активност је била доста испиративна и занимљива.


Предности и потешкоће за наставнике

Кључна предност ове активности била је свесрдна сарадња са родитељима и колегиницом као и мотивисаност ученика за рад. Нисмо имали никаквих потешкоћа.


Предности и потешкоће за ученике

Упознавање будуће наставнице и предмета који их очекује у петом разреду смањује њихов стрес и бригу коју осећају приликом преласка од учитељице у пети разред.