Prezentacija filma Zamisli.pptx
https://www.youtube.com/watch?v=2iOu3sw-HqI
Циљ: Обележити Дан школе на јединствен и креативан начин, у условима изолације. Исходи: ученици су добили подстрек да преброде тешка времена, јачали су осећај заједништва и припадности школи, развијали су креативност и дигиталну компетенцију; школа је ојачала сарадњу са родитељима кроз креативне активности; школа је промовисана у граду и шире; промовисан је и значај образовања уопште, солидарности, хуманости, породичних вредности и здравих стилова живота.
Пројекат је реализован за око две седмице, а комуникација између актера се одвијала на даљину.
Прва фаза је подразумевала рад на тексту, поделу задужења и улога. У овој фази, ученици су уз минималне инструкције наставника , уз помоћ својих породица снимали клипове, бринули сами о костимима и сценографији. Неке од клипова су сами ученици и монтирали и тако готове их прослеђивали наставницима. Сав материјал је разврставан по фолдерима, ради лакше монтаже на крају. Осим тога, колеге и ја смо по потреби давали смернице ученицима како да неку сцену одглуме, или како да превазилазе техничке проблеме.
Друга фаза пројекта подразумевала је одабир музичких нумера, остваривање сарадње са локалном телевизијом и монтажу филма. С поносом истичемо да је у реализацији два спота, “Химне Десанки” (аутор- Гордана Вељковић, наша наставница музичке културе) и обради песме “Imagine” Џ. Ленона, а оба су снимљена на даљину, поред наших ученика , учествовало и 16 бивших ђака наше школе, сада средњошколаца и студената, као и већ свршених студената, а под вођством наше наставнице немачког језика, Александре Стојановић, док је спотове монтирао музичар Ивица Поповић.
За монтажу већег дела филма био је задужен ученик 6. разреда, Петар Радосављевић, док је коначну монтажу и продукцију филма урадила локална телевизија Т1.
Филм „Замисли… и то ће проћи“ доживео је своју премијеру тачно у 11 сати, у суботу, 16. маја, када су га ученици могли одгледати преко школског сајта и Youtube канала школе.
За реализацију пројекта су коришћене друштвене мреже, Messеnger, Viber, Google Classroom, телефони, камере, рачунари.
Дигитални алати које смо користили били су: Google Documents (током рада на тексту, сви укључени наставници и ученици имали су приступ и давали своје сугестије за промене текста), Youtube (за одабир музике и постављање филма и спотова на школски канал), Wondershare Filmora 9 i Premier (за монтажу филма), Vegas (за монтажу музичких спотова)
Десанка Максимовић, Сабране песме, Нолит, 1969.
Жарко П. Милошевић, Јубилеји-вековно наслеђе 1830-1904/05-2004-05, ОШ Десанка Максимовић, Зајечар, 2006.
На основу позитивних реакција публике, задовољство ученика, родитеља и наставника реализацијом пројекта је велико, али ћемо званичну самоевалуацију тек извршити кроз упитник.
Евалуација пројекта је у току, кроз упитнике прослеђене ученицима и родитељима (и учесницима и гледаоцима) и подаци ће бити обрађени по прикупљању.
Оно што већ имамо су реакције публике- преко 1800 прегледа филма на Youtube-у, као и бројни позитивни коментари на друштвеним мрежама.
Неколико локалних интернет портала поделило је чланак о нашем несвакидашњем начину обележавања Дана школе.
Колега
Наш филм је резултат рада већ уиграног тима, који чине Стеван Јовановић и Лидија Миленковић, наставници српског језика и моја маленкост. У свим фазама реализације пројекта, нас троје смо се одлично допуњавали идејама и делили задужења.Александра Стојановић је осмислила и реализовала спотове у филму.
Предности приликом реализације су у брзини којом се комуникација одвија, нарочито када је у питању размена материјала, или заједнички рад на тексту. Већа окренутост ка коришћењу интернета доприноси и рађању нове инспирације и проналажењу разноврсних идеја и материјала. Осим тога, наставници такође развијају своју дигиталну компетенцију, коришћењем нових дигиталних алата.
Потешкоће су најчешће техничке природе, када је из тих разлога била отежана комуникација између свих реализатора.
Предности за ученике биле би такође брзина комуникације, развијање дигиталне компетенције, али понајвише слобода креације. Наши глумци су сами, или са својим породицама, уз минималне инструкције наставника креирали своје ликове (можда би били спутани инструкцијама наставника да се пројекат није одвијао на даљину), били сами и сценографи, костимографи...
Потешкоће су углавном такође техничке природе, отежана комуникација, или када нису имали довољно добре техничке могућности за снимање клипова.