• ЈПД

#323: Kleidung - одећа. Немачки као други страни језик за шестаке

Опште информације

  • Наставник:
    Andrea Toth Horvath
  • Назив школе:
    Osnovna škola Moša Pijade
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ковачица
  • Предмет:
    Немачки језик
  • Одељење:
    VI 1
  • Број ђака:
    12
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    frontalni, individualni, grupni

Циљ и исходи наставе

Učenik ume da izrazi mišljenje o odevnim predmetima, da pita druge za mišljenje u vezi istih i da izrazi želju za kupovinom određene odeće.
Npr.
dopada mi se-ne /dopada mi se,
kako ti se dopada.....?
želeo/la bih......,


Детаљан опис

Tok nastave je detaljno opisan u priloženoj prezentaciji.
Uputstva, materijale i zadatke sam postavljala jednom nedeljno, tačno određenim danom (svake srede) na platformu Edmodo. Učenici su za vrlo kratko vreme uspeli da se uloguju na platformu i naučili da naprave svoj profil unutar grupe, postave svoje profilne fotografije, kometarišu objave, pošalju svoje zadatke, postave pitanja nastavniku u obliku poruka i slično.
Tako je bilo i sa datim primerom nastave. Materijali, uputstva i zadaci su postavljeni u sredu i učenici su imali nedelju dana za njihovu izradu. Tačnost većine zadataka su mogli sami da provere. U toku nedelje su imali mogućnost da putem poruka postave svoja pitanja u vezi lekcije, traže dodatna objašnjenja ili tehničku pomoć. Domaći zadatak (fotografije stranica svezaka, udžbenika, radne sveske kao i skrinšot digitalnih radnih listova su poslali na platformu do tačno određenog roka. Nakon pregledanja zadatka sam svakom učeniku ponaosob u komentaru pohvalila trud, ispravila greške, dala sugestije u vezi daljeg rada. Učenici su za svaki predati rad u roku dobili digitalnu značku sa slikom i nazivom lekcije i kratkim kometarom, koja je evidentirana u njihovom profilu. Za pet dobijenih značaka je u elektronski dnevnik uneta petica za aktivnost. Ishodi ovog časa su provereni u grupnom radu izrađenom pomoću alata Padlet. Rad se nalazi na poslednjem slajdu prezentacije i u prilogu.


Платформе и опрема

*računar i internet
*video snimak sa youtube-a
* platforma Edmodo


Дигитални алати

* Adobespark - alat za izradu video spotova - obrada novog gradiva (prezentovanje gramatičke građe)
* Learning Apps - alat za izradu digitalnih radnih listova - uvežbavanje leksike i gramatike (velika prednostovih zadataka je što učenici sami mogu da provere njihovu tačnost)
* Padlet - alat za izradu saradničke table - sistematizacija gradiva
*Formative - samoprocena stečenih znanja i veština


Литература

Udžbenički komplet Beste Freunde A 1.2. (Hueber) - štampana i digitalna verzija


Самопроцена часа

Planira se samoprocena nakon završene nastavne teme rešavanjem digitalnog testa izrađenog pomoću alata Formative:

https://goformative.com/clone/9SXJ8Q?_rid=wjwezk

 


Оцена ученика

Učenici su popunili elektronski formular koji je izrađen pomoću alata google forms
Napomena: formular je na mađarskom jeziku zbog nastavnog jezika odeljenja

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfWe9JgB9rxk11UoDCdIf8bewQcNqrS9pxDXH7bGLz4QxKtkg/viewform?usp=sf_link

 


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

prednosti- zanimljviji, kreativniji način rada
poteškoće: nedostatak ili slabija živa komunikacija sa učenicima, izostanak govornih vežbi iz tehničkih razloga
nemogućnost objektivne procene napretka učenika


Предности и потешкоће за ученике

prednosti - zanimljiviji, kreativniji način rada, prilagođavanje rada svom individualnom tempu
poteškoće - slaba tehnička opremljenost (slab internet, nedovoljan broj računara u kući ukoliko porodica ima više dece školskog uzrasta), neracionalna raspodela vremena za izradu zadataka (npr. ako se svi zadaci ostave za poslednji dan pre isteka roka za njihovu predaju), nedostatak žive komunikacije između nastavnika i učenika kao i među samim učenicima u odeljenju