• ЈПД

#330: Учимо руски кроз филмДревна словенска веровања у научно-фантастичном филму за младе Кућни дух

Опште информације

  • Наставник:
    Мирјана Андрејић
  • Назив школе:
    Доситеј Обрадовић, Опово
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Опово
  • Предмет:
    Руски језик
  • Одељење:
    7-4
  • Број ђака:
    21
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ часа је учење језика кроз филм. Ефикасност оваквог учења огледа се у богатству лексике, природној брзини говора, богатству аудио и видео материјала, као и учењу у оквиру контекста.


Детаљан опис

На почетку часа, наставник подсећа ученике шта значи Домовой на руском, и говори о рефлексији овог обичаја и о томе како се овај обичај и данас очувао у преношењу младе реко прага. Затим укратко представља садржај филма. Представља јунакињу Викторију, самохрану мајку која се бори са разним недаћама, а у жељи да закупи жељени стан. Викторија је архитекта и не помишља да у том стану већ неко живи, као и да је сакрио злато, које је на оку бадита.
Претпоставља се да су ученици одгледали филм и да су спремни да раде вежбања у виду препознавања реплика, укрштенице, одговора на питања.
На крају, наставник подсећа ученике да филм има врло интересантну поруку, а то је да кућа не трпи свађе укућана и да постаје дом, тек када у њему влада љубав, нежност и разумевање.


Платформе и опрема

Вибер, камера која снима и звук, рачунар.


Дигитални алати

Јутјуб, Интернет, Мајкрософт офис (Ворд, Пауер-Поинт), програм Бандикам.


Литература

Уџбеник за руски језик за седми разред, Јутјуб, Большой толковый словарь русского языка, интернет туторијале за постављање видеа, звука, копирање фрејмова у Ворд-документ, компресовање документа, заштита документа од измене садржаја.


Самопроцена часа

Овакав час помогао ми је да развијем неке од компетенција, којима нисам владала. Час је забаван, садржајан, креативан, богат аудио и видео материјалом, али оно што би требало кориговати јесте актуелност. Час би требало одржати у виду конференцијског позива, у директном преносу. Тада би се добио валиднији резултат ученичке ангажованости.


Оцена ученика

Ученици су у оквиру Вибер-групе свог одељења предлагали друге називе филма (што је био један од њихових задатака), неки су одгледали филм и допао им се, неки су радили у пару, али ретки су ми послали комплетно урађену презентацију.
Предлози за нови назив филма били су:
Л.Г. Осторожно, я здесь
М.П. Призрак из шкафа
А.К. Волшебный призрак
Ђ.Р. Защитник дома и семьи
М.М. Маленький эльф


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Мој супруг (наставник физичког васпитања, који је чувао наше троје мале деце, док сам радила), директорка школе, која је пружила моралну подршку.


Предности и потешкоће за наставнике

Наставник улаже пуно времена да дигитализује садржаје. Такође, улаже много времена (али не узалудно), да научи како да уради оно, што жели у оквиру тог часа.
Наставник ризикује да час који садржи глас и снимак наставника буде злоупотребљен.


Предности и потешкоће за ученике

Многи ученици не могу да отворе документе које им шаље наставник, јер њихови уређаји не подржавају одређене формате, па је наставник дужан да понавља захтеве часа у једноставним аудио-порукама, што ученику ускраћује потпуни доживљај часа.


Коментар

Драго ми је да сам учествовала на овом конкурсу, јер сам приправница и још увек учим како да будем успешан наставник.