• ЈПД

#333: Рад у режиму за израду анимације и покретног механизма машине за млевење и разних стилова приказа

Опште информације

  • Наставник:
    Душан Тијанић
  • Назив школе:
    Техничка школа, Лозница
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Лозница
  • Предмет:
    Моделирање машинских елемената и конструкција
  • Одељење:
    четврти М41
  • Број ђака:
    15
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Презентација коју Вам нудимо подразумева реализацију наставне теме Моделирање машине за млевење кроз три школска часа.
Општи циљ је израда анимације склапања, покретног механизма и разних стилова приказа применом програмског пакета Creo Parametric 7.0
Образовни задатак ће бити стицање знања и увежбавање поступака и редоследа одговарајућих операција.Ученик ће бити способан да направи анимацију склапања, покретни механизам као и разне стилове приказа склопа.


Детаљан опис

У уводном делу часа, где се ученици упознају са циљевима и током часа, користи се монолошка и дијалошка метода рада, а у оквиру фронталног облика.
Разрада теме (показивање и објашњавање моделирања машине за млевење) се остварује демонстрацијом и методом практичног рада такође кроз фронтални облик рада. У овом делу часа наставник упућује ученике и на самосталан рад методом практичног рада, а кроз индивидуални облик рада.
Закључак (провера стеченог знања и одговарање на питања) се остварује методом разговора и фронтални облик рада.
Настава се одвија у кабинету са одговарајућом хардверском опремом (један ученик - један рачунар), опремом за презентацију (лаптоп и пројектор) и легалним софтвером Creo Parametric 7.0 и Microsoft POWERPOINT апликацијом . У групи је предвиђено до 15 ученика.


Платформе и опрема

Стандардна средства и опрема за учење на даљину Microsoft Teams, Google учионица, уз ЛИЦЕНЦИРАНИ софтверски систем Creo Parametric 7.0 , који је у academic верзији доступан свим ученицима наведеног смера у нашој школи !


Дигитални алати

Microsoft office (Power Point, Word, Windows Media Player.mp4)
Creo Parametric 7-Програмски систем за 3D моделирање и машинско пројектовање!
Camtasia 2019


Литература

1. Милан Бјелаковић: Моделирање машинских елемената-ПРИРУЧНИК
2. Душан Тијанић : Скрипта за Моделирање машинских елемената и конструкција
3. Званични туторијали Creo Parametric.


Самопроцена часа

Самопроцена овакве наставе коју изводим већ 30 година, најбоље се огледа кроз коментаре мојих бивших ученика, а данас, инжењера у престижним домаћим и страним компанијама.


Оцена ученика

Питања за евалуацију часа су следећа:
1. Оцени квалитет часа моделирања
2. Колико су ти часови моделирања интересантни?
3. Коректност у оцењивању
4. Шта ти се допало на овом часу?
5. Шта ти се није допало на овом часу?


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Потпуно разумевање колегинице, моје супруге, педагогице које су активно укључене у припрему мојих часова, чији је презентовани део само један делић четворогодишње обуке, ученика смера машински техничар за компјутерско конструисање у Техничкој школи - Лозница


Предности и потешкоће за наставнике

Излагање наставника путем POWERPOINT апликације и видео фајлова омогућава наставнику да лакше и брже презентује нове теме, даје више времена за понављање, анализу и индивидуални рад ученика. Наставник је направио филм, у оквиру презентације, и приказаним поступком моделирања дао могућност ученицима да се и код куће, у самосталном раду, подсете евентуално заборављених детаља и редоследа операција чиме је њихово напредовање и осамостаљивање извесније. Улога наставника се мења.


Предности и потешкоће за ученике

Они имају прилику да виде изглед готовог склопа. Приказивањем одговарајуће анимације омогућено им је да виде и кретање спрегнутих елемената у склопу. Обзиром на општу допадљивост рачунарске технологије младима, слободни смо да очекујемо позитивну реакцију ученика на понуђену анимацију. Овај начин демонстрације кретања машинских делова делује мотивишуће на ученике и они су врло заинтересовани да направе анимацију сопственог модела.


Коментар

Рад у групи, на часу и код куће, као и подстицање такмичарског духа условљава добру комуникацију међу ученицима различитог нивоа знања и доприноси лакшем усвајању знања уз вршњачку сарадњу и коришћење различитих могућности интернета. Мења се улога ученика. Они су креатори сопственог образовања и активни проценитељи својих постигнућа.