Magija je u rukama nastavnika.pdf
https://drive.google.com/open?id=1XJyD37uh2QYIEfJcI3mDQSLSTCnYZg3E
Презентација коју Вам нудимо подразумева реализацију наставне теме Моделирање машине за млевење кроз три школска часа.
Општи циљ је израда анимације склапања, покретног механизма и разних стилова приказа применом програмског пакета Creo Parametric 7.0
Образовни задатак ће бити стицање знања и увежбавање поступака и редоследа одговарајућих операција.Ученик ће бити способан да направи анимацију склапања, покретни механизам као и разне стилове приказа склопа.
У уводном делу часа, где се ученици упознају са циљевима и током часа, користи се монолошка и дијалошка метода рада, а у оквиру фронталног облика.
Разрада теме (показивање и објашњавање моделирања машине за млевење) се остварује демонстрацијом и методом практичног рада такође кроз фронтални облик рада. У овом делу часа наставник упућује ученике и на самосталан рад методом практичног рада, а кроз индивидуални облик рада.
Закључак (провера стеченог знања и одговарање на питања) се остварује методом разговора и фронтални облик рада.
Настава се одвија у кабинету са одговарајућом хардверском опремом (један ученик - један рачунар), опремом за презентацију (лаптоп и пројектор) и легалним софтвером Creo Parametric 7.0 и Microsoft POWERPOINT апликацијом . У групи је предвиђено до 15 ученика.
Стандардна средства и опрема за учење на даљину Microsoft Teams, Google учионица, уз ЛИЦЕНЦИРАНИ софтверски систем Creo Parametric 7.0 , који је у academic верзији доступан свим ученицима наведеног смера у нашој школи !
Microsoft office (Power Point, Word, Windows Media Player.mp4)
Creo Parametric 7-Програмски систем за 3D моделирање и машинско пројектовање!
Camtasia 2019
1. Милан Бјелаковић: Моделирање машинских елемената-ПРИРУЧНИК
2. Душан Тијанић : Скрипта за Моделирање машинских елемената и конструкција
3. Званични туторијали Creo Parametric.
Самопроцена овакве наставе коју изводим већ 30 година, најбоље се огледа кроз коментаре мојих бивших ученика, а данас, инжењера у престижним домаћим и страним компанијама.
Питања за евалуацију часа су следећа:
1. Оцени квалитет часа моделирања
2. Колико су ти часови моделирања интересантни?
3. Коректност у оцењивању
4. Шта ти се допало на овом часу?
5. Шта ти се није допало на овом часу?
Колега
Потпуно разумевање колегинице, моје супруге, педагогице које су активно укључене у припрему мојих часова, чији је презентовани део само један делић четворогодишње обуке, ученика смера машински техничар за компјутерско конструисање у Техничкој школи - Лозница
Излагање наставника путем POWERPOINT апликације и видео фајлова омогућава наставнику да лакше и брже презентује нове теме, даје више времена за понављање, анализу и индивидуални рад ученика. Наставник је направио филм, у оквиру презентације, и приказаним поступком моделирања дао могућност ученицима да се и код куће, у самосталном раду, подсете евентуално заборављених детаља и редоследа операција чиме је њихово напредовање и осамостаљивање извесније. Улога наставника се мења.
Они имају прилику да виде изглед готовог склопа. Приказивањем одговарајуће анимације омогућено им је да виде и кретање спрегнутих елемената у склопу. Обзиром на општу допадљивост рачунарске технологије младима, слободни смо да очекујемо позитивну реакцију ученика на понуђену анимацију. Овај начин демонстрације кретања машинских делова делује мотивишуће на ученике и они су врло заинтересовани да направе анимацију сопственог модела.
Рад у групи, на часу и код куће, као и подстицање такмичарског духа условљава добру комуникацију међу ученицима различитог нивоа знања и доприноси лакшем усвајању знања уз вршњачку сарадњу и коришћење различитих могућности интернета. Мења се улога ученика. Они су креатори сопственог образовања и активни проценитељи својих постигнућа.