• ЈПД

#337: Површина трапеза - обрада реализована на РТС-у у оквиру наставе на даљину

Опште информације

  • Наставник:
    Божидар Милановић
  • Назив школе:
    Коста Ђукић, Младеновац (варош)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Младеновац
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    6. разред
  • Број ђака:
    Ученици 6. разреда
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Ученик ће бити у стању да:
утврди да ли су два троугла подударна користећи ставове подударности троуглова,
примени својства троугла и четвороугла у једноставнијим примерима,
израчуна површину троугла и четвороугла користећи формулу или разложиву једнакост.
Циљ часа: оспособити ученика да изводи и примењује формулу за површину трапеза у решавању задатака.


Детаљан опис

У уводном делу часа обновљене су формуле за површину троугла, правоугаоника и правоуглог троугла.
Обновљене су основне чињенице о трапезу и врстама трапеза.
Користећи разложиву једнакост одређена је површина трапеза датог у координатном систему.
Потом је изведена формула за површину трапеза на алгебарски и геометријски начин.
Задаци су решавани у низу од лакших ка тежим.
При крају часа урађен је задатак са применом површине трапеза на примеру из свакодневног живота.


Платформе и опрема

Моја школа РТС,
Google учионица,
Youtube,
Лап-топ


Дигитални алати

Програм за снимање CAMTASIA
Geogebra
PowerPoint
GIMP


Литература

Збирке за завршни испит
Уџбеници за 6. разред ОШ
Збирке задатака за 6. Разред


Самопроцена часа

Самоевалуација и евалуација часа извршена на нивоу стручног већа анализом часа.


Оцена ученика

Ученици су путем гугл учионице износили своје кометаре, постављали питања и давали сугестије, што је значајно допринело подизању квалитета у даљем раду.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Указивање на алате који могу бити од помоћи у изради презентација и на евентуалне грешке приликом куцања.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су коришћење ИКТ-а. Неограничена могућност приступа часу (наставник као рефлексивни практичар).
Потешкоће се односе на немогућност добијања повратне информације у току саме реализације часа путем ТВ-а.


Предности и потешкоће за ученике

Потешкоће су немогућност непосредног учешћа у часу.
Предност је развијање информатичке писмености и вештина, свих међупредметних компетенција, већа могућност прилагођавања индивидуалним способностима сваког ученика.