• ЈПД

#338: Пројекaт - акција хуманости, солидарности и толеранције, под називом Подржимо заставамa

Опште информације

  • Наставник:
    Горана Радојевић
  • Назив школе:
    Вук Караџић, Бачка Паланка
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Бачка Паланка
  • Предмет:
    Час одељењског старешине
  • Одељење:
    III-5
  • Број ђака:
    24
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Тимски рад

Циљ и исходи наставе

Развијање солидарности, хуманости и толеранције међу ученицима а према свим људима света. Разумевање света као система у коме су сви елементи (људи, догађаји, места) међусобно повезани. Развијање функционалног знања, мотивације за учење, ставова и вредности неопходних за формирање националног и културног идентитета. Ученици да увиде и подржавају своја права –безбедност, здравље, да увиде значај сопственог доприноса унапређењу и оплемењивању сопственог окружења за време пандемије коронавируса.


Детаљан опис

Ученици III-5, ОШ ,,Вук Караџић“ из Бачке Паланке су заједно са персоналном асистенткињом у нашем одељењу и са мном, Гораном Радојевић, учитељицом, започели Акцију за чуваре природе, потом прилагођену као тему за ЧОС. Касније, то смо проширили као Акцију солидарности и хуманости под називом ,,Подржимо заставама“. Непосредно пред прекид наставе, ЦК Бачка Паланка је са ученицима нашег одељења одржао радионице о толеранцији, што је била инспирација за ову тему. Идеја је да сви ми и наша деца акцију спроведемо као подршку нашим грађанима и грађанима света. Задатак је био нацртати у блоку или на папиру А4 формата, фломастерима или темперама - заставу. Може то бити застава Србије, Кине, Италије... било које државе. Може да се одштампа (препоручљиво у боји). Затим на други папир писати «хештегове», назив школе и разред. Радове залепити са унутрашње стране прозора (тако да се рад види са улице) или на прозоре аутомобила.Усликати и слике слати учитељици.Слике су прослеђиване нашој персоналној асистенткињи, која их је стављала на Фесбук и Инстаграм. Текст за сајт школе такође је написала учитељица, а фотографије поставила наставница информатике. Текст задатка је прослеђен родитељима,колегама и директору школе.Ученицима сам прослеђивала линкове са заставама држава света. Активности учитеља: обавештавање,прослеђивање,прикупљање,уочавање,
објашњавање,повезивање, праћење,закључивање,објављивање. Активности ученика:читају,слушају,мисле,истражују,сарађују,питају,цртају,бојају,лепе,сликају.


Платформе и опрема

Онлајн платформе- Друштвене мреже: Фејсбук, Инстаграм, Вибер,WhatsApp,
Средства: мобилни телефони, рачунари, фотоапарат, штампач, скенер,
фломастери, темпере, блок, папир А4, селотејп, маказе.


Дигитални алати

Google, MS Office Word, PowerPoint, PhotoScape, GIMP.


Литература

1.Уџбеници-Грађанско васпитање (за први циклус наставе)
https://zelenaucionica.com/gradjansko-vaspitanje-i-ii-iii-i-iv-razred/
2.Издавачка кућа “Klett” – Београд-час одељенског старешине
http://osnovneskole.edukacija.rs/materijali-za-ucitelje/treci-razred
3.http://www.tolerancija.rs/
4.Учионица добре воље - Уредници: Тинде Ковач-Церовић,Ружица Росандић,Драган Попадић Група Мост, Уницеф 1995.


Самопроцена часа

Самопроцена се огледала у квалитету виђених и броју урађених радова, подршци колега
(њихових коментара - мејлова) и распрострањености акције.


Оцена ученика

У коментаре на Вибер групи, поред коментара родитеља, ученици су ,,лајковали“.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Подстицање и допуштање проширења акције на сва одељења и све ученике наше школе.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су биле наше групе на Виберу и мејлу, где су родитељи свесрдно сарађивали са учитељицом, ученицима и међусобно. Иако су сви (колеге) желели да пошаљу радове и на сајт наше школе, нису увек успевали. Албуме и слике на сајт је поставила наставница информатике. Проблем им је био како јој послати ученичке радове. Проблем је у највећој мери дигитална писменост или лошија интернет веза.


Предности и потешкоће за ученике

Нисам приметила недостатке. Предност је била свесрдна сарадња и ефикасност у реализацији задатка, тј. њихове воље да будемо подршка свету. Наравно, бројност пристиглих радова је то и показала.


Коментар

Мислим да сам постигла жељени циљ.Ученици су, иако код куће, схватили и разумели значај заједничке бриге о здрављу, важност одржавања хигијене и очувања здравствених навика.Свакако да брига о себи,представља и бригу за друге, нарочито кад је здравље у питању. Иако различити - сви једнаки! Сви смо заједно пружали подршку једни другима,као и целом свету.