• ЈПД

#341: Ова прва недеља протекла је... тема је писменог састава након прве недеље ванредног стања

Опште информације

  • Наставник:
    Јелена Видовић
  • Назив школе:
    Бранко Радичевић, Голубац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Голубац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    Пети- V/2; Шести-VI/2; Седми- VII/3; Осми-VIII/2
  • Број ђака:
    17
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    индивидуални

Циљ и исходи наставе

Користећи се немилим догађајем који је захватио нашу земљу и читаву планету и како снажан доживљај сам по себи тражи да буде и саопштен, а у циљу развијања ученичке писмености, језичког изражавања и правописа, сви моји ђаци од петог до осмог разреда добили су задатак да напишу писмени састав о ономе о чему су размишљали те прве недеље ванредног стања.


Детаљан опис

У гугл учионици 20.марта под рубриком школски рад свим ђацима од петог до осмог разреда дат је први школски задатак. Задатак је био да добро размисле о свему: о чему год да су те претходне недеље мислили и размишљали, шта год да су осећали или о чему год да су маштали, да слободно пишу. Неки су се питали да ли да пишу о данашњем стању у свету, неки су тих дана опет само размишљали и маштали о будућности, не дотичући се актуелне теме ( и то су углавном били седмаци занесењаци, у шта можете и кроз презентацију да се уверите), али су сви одговорили на постављени задатак.
Као што би добили коментар да су писали писмени у својим вежбанкама, тако је и овде сваки ђак добио приватни коментар наставника о своме раду у електронској гугл учионици.
Интеракција са ђацима је успостављена. Сви ђаци који су те прве недеље узели своје кодове и ушли у гугл учионицу (а само један ученик није), урадили су овај домаћи задатак без изузетка.


Платформе и опрема

Преко гугл учионице одвијала се комуникација са ученицима. Неки су директно тамо предавали урађени домаћи задатак, неки су га писали у своје свеске, сликали и слали, а неки су га, чак, због немогућности обе ове варијанте, читали преко телефона.


Дигитални алати

Гугл учионица нам је била основна платформа преко које смо радили главни део задатка. За аудио снимке, које имате у презентацији, ученици су користили скајп и вајбер апликацију. Аудио снимке прочитаних састава ученици су слали преко тога.


Литература

Милија Николић, Методика наставе српског језика и књижевности, Завод за уџбенике, Београд, пето, допуњено издање, 2010.


Самопроцена часа

Када сам видела да су ми сви ученици разнолико одговорили на постављени задатак, знала сам да сам погодила тему и област њиховог интересовања. Ђаци су размишљали о свему: неки су страх суочавали са хумором, други су критиковали друштво због похлепе таложења намирница, сувишног луксуза којим су се многи раније разметали, код некога се јавила суздржаност пред питањима која су искрсавала пред њих...


Оцена ученика

Како сам кроз тренутни рад предавања на даљину увидела да их је због неких задатака потребно више пута опомињати да их ураде, начин на који су сви одједном одговорили на ову постављену тему без мог додатног подстицаја, говори ми да је наставна јединица успешно прихваћена код њих.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предност наставе на даљину јесте што се наставна јединица дословце може и реализовати уз помоћ дигиталних помагала, Линкови се прослеђују ученицима који повезују наставну јединицу са осталим предметима или неким врстама уметности. Нпр: када смо радили Дневник Ане Франк прослеђен им је линк са филмом, као и линкови са радио-драмама Капетан Џон Пиплфокс и Ноћ и магла. Скајп нам је омогућио и комуникацију, али нема те живости и непосредности као у школским клупама.


Предности и потешкоће за ученике

Лоше везе при комуникацији отежавају наставу. Многи моји ђаци, пошто живе у селима, често су без струје и интернета, и не могу да прате наставу.


Коментар

Навешћу цитат из састава једног шестака који каже:
Надам се да ако сви поштујемо правила заштите, доћи ће боље време, само морамо бити стрпљиви и молити за све болесне да оздраве.