Д. Срнић, Пројектна настава 17.ppt
Погледајте како се Вук снашао! https://youtu.be/ThqbQngiA1A
Прича https://youtu.be/R-deHo7D32I Маслачак упоран као мазга”
Шетња једног јежа https://youtu.be/FwttrPU9bg8
Стваралачки задатак Сади дрво https://youtu.be/gxG7ZWvGzzQ
Сагласности ученика https://we.tl/t-SxwRdX52nT
*Подстицање и усмеравање креативности ученика.
* Оспособљавање ученика да добијене продукте презентују другима.
*Стицање знања и навика које су применљиве у свакодневном животу.
*Развој еколошке свести.
*Развој самосталности и подстицање самопоуздања ученика.
*Развој комуникацијских вештина.
*Развој основне дигиталне писмености.
Осмишљени пројекат није представљао додатно оптерећење и нову обавезу за ученике и родитеље. Омогућено је повезивање знања из различитих предмета (Српски језик, Свет око нас и Ликовна култура). Развијене су међупредметне компетенције: компетенција за учење, одговоран однос према околини, предузимљивост и оријентација ка предузетништву, рад са подацима и информацијама и дигитална компетенција. Ученици су у оквиру пројекта стицали и проширивали знања о очувању природе, садили нове биљке, обележили смо Дан планете Земље и Дан садње дрвета пригодним стваралачким задатком из Српског језика, направили смо изложбу радова на тему Дете заштитник планете и донели Проглас о даљем еколошком ангажовању.
Средства и опрема: камера, микрофон, телефон, рачунар, интерент конекција, ликовни прибор, пољопривредне алатке, уџбеници и радне свеске.
За слање видео снимака: wetransfer.com
За прилагођавање формата ученичких радова: compressjpeg.com
Еколошка страница за проналажење додатних информација www.facebook.com/DeteZastitinikPlanete/
За комуникацију: viber и gmail
Уџбенички комплет БИГЗ за 1. разред
Барбара А. Луис, Чему нас учи природа, Нови логос, 2019.
Бојана Живковић, Дете заштитник планете, KIP-KAP, 2018.
Самопроцена рада је крајње спонтана – наставник се увек може вратити на урађено и проценити свој одабир наставних садржаја.
Евалуација од стране ученика и родитеља је била спонтана, а изражавали су своје утиске вербално или у писаном облику приликом комуникације са учитељем.
Родитеља
Подршка је дошла од стране родитеља Бојане Живковић, аутора приручника и ФБ странице. Поред тога, имала сам подршку колегинице Милице Антић.
Предности: могућност повезивања различитих наставних садржаја и остваривање међупредметних компетенција, спровђење пројекта на ученицима занимљив и приступачан начин, развој дигиталних компетенција наставника.
Недостаци: могућност прекида интернет сигнала, слаба подршка од стране институција у виду пружања техничке подршке.
Предности: стицање трајних и применљивих знања, развој самосталности код ученика а с обзиром на узраст родитељи су били само техничка подршка.
Недостаци: изостаје интеракција и сарадња између ученика, која би у учионици постојала.