• ЈПД

#344: Мртво море, Радоје Домановић- час српског језика реализован током трајања наставе на даљину

Опште информације

  • Наставник:
    Неда Цвејић
  • Назив школе:
    Наталија Нана Недељковић, Грошница
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Крагујевац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    7/2
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    фронтални, индивидуални, групни, рад у пару

Циљ и исходи наставе

Циљеви часа:
проширивање знања о алегоријско-сатиричној приповеци, уочавањем, закључивањем;
развијање критичког мишљења кроз решавање истраживачких задатака;
подстицање ученика да уче кроз игру, долазе до закључака, истичу кључне појмове, сами бирају начин учења и материјале;
упоређују, повезују, примењују, креирају.

Исходи учења:
Ученици су у стању да:
уоче одлике алегоријско-сатиричне приповетке;
самостално наводе примере ироније;
повезују књижевна дел


Детаљан опис

У уводном делу часа наставник је упознао ученике са циљевима часа. Потом су одиграли игру асоцијација, коју је наставник поставио на Гугл учионици, а која је послужила за развијање унутрашње мотивације.
С обзиром на то да су ученици на часу обраде добили задатак да истраже ко је био Радоје Домановић, у главном делу часа добили су два питања (препознавање лика Р. Домановића на основу постављених фотографија и издвајање чињеница, не мишљења, која су се односила на Домановићев живот). Након тога, ученици су радили укрштеницу која је постављена на Учионици (појмови који су водили до тачног решења и коначног одговора, заправо су биле кључне речи у вези са приповетком). Образлагали су тачна решења, помагали једни другима, допуњавали своје одговоре, уочавали грешке, увиђали на чему још треба да раде. По завршетку укрштенице, ученици су представљали своје радове које су унапред добили. Пошто их у одељењу има 20, а радили су у паровима, осмишљено је 10 типова задатака према Блумовој таксономији (повежи географски појам мртвог мора са алегоријом мртвог мора, направи мапу ума, насликај цртеж који би Домановић искористио за насловну корицу, илуструј најзанимљивији део, пронађи примере ироније, Веновм дијаграмом представи особине научника, песника, сликара и грађана, опиши (илуструј) понашање друштва, осмисли строфу/слоган, осмисли плакат).
У завршном делу часа радили су мини квиз, попунили анкету о сопственом раду и добили повратну информацију о раду, уз препоруку за даље напредовање.


Платформе и опрема

Коришћене онлајн платформе су Гугл учионица и вибер, а средства за реализацију су лаптоп и мобилни телефони.


Дигитални алати

Дигитални алат QuizYourFriends употребила сам да направим квиз који је послужио ученицима за проверу и утврђивање и допринео остваривању планираних исхода.
Дигитални алат Google Forms ам користила за израду анкете за самопроцену рада ученика; резултате анкете сам употребила за самоевалуацију часа.


Литература

Користила сам већ поменуте дигиталне алате.


Самопроцена часа

Самопроцену часа урадила сам узимајући у обзир учешће ученика у комуникацији, њихово залагање на часу, труд у коришћењу техника и метода рада при остваривању планираних исхода, као и на основу одговора у анкети.


Оцена ученика

Ученици су попунили анкету- одговарали су на питања у вези са утисцима о часу, осећањима након тако реализованог часа, као и о степену напредовања коришћењем интерактивних садржаја и метода критичког мишљења.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Информацију сам добила од директорке школе, Драгане Мијовић, а подршку у реализацији од колега, Милоша Цмиљанића, Сање Дугић и Марије Рајић, који су ми доставили разноврсне алате, а ја сам за потребе овог часа изабрала оне које сам сматрала одговарајућим.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности:
- доступност и приступачност разноврсних садржаја са интернета који се могу употребити у реализацији наставе;
- унапређење дигиталних (ИКТ) компетенција;
- могућност прилагођавања узрасту ученика;
Потешкоће:
- непостојање интеракције (личног контакта);
- потребно је уложити доста времена за припремање часа;
- неприступачност интернета за све ученике


Предности и потешкоће за ученике

Предности:
- већа мотивисаност за рад;
- развијање дигиталних компетенција;
- процес учења се одвија спонтано;
- развијање унутрашње мотивације и интересовања за учење;
Потешкоће:
- непостојање интеракције (личног контакта);
- лош квалитет интернет мреже, немогућност приступа свим садржајима.


Коментар

Планирам да овакав вид наставе користим и даље (са ученицима који то желе, који брже напредују или који су спречени, из оправданих разлога, да присуствују настави).