• ЈПД

#345: Oднос ,,ЗА ТОЛИКО МАЊИ БРОЈ и ,,ТОЛИКО ПУТА МАЊИ БРОЈ,, кроз 2 PowerPoint часа на даљину

Опште информације

  • Наставник:
    Марина Романић
  • Назив школе:
    Лазар Саватић, Београд (Земун)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Земун
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    II-3
  • Број ђака:
    30
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Toliko puta manji broj - 2 časa.pptx

Корисни линкови

https://marinaromanic.weebly.com/


Циљ и исходи наставе

Циљ: Усвајање и разликовање мат. терминологије и примена стечених знања у решавању проблема из свакодневног живота на примеру односа толико пута мањи број. Исходи:зна да се однос толико пута мањи одређује операцијом дељења, а однос за толико мањи операцијом одузимања;поставком израза са знаком одговарајуће рач. операције, решава задатак који садржи обрађену мат. терминологију;црта дужи (и правоугаоник) на квадратној мрежи чије су дужине изражене преко односа толико пута мањи број.


Детаљан опис

Ученицима су, са размаком од пар дана, прослеђене две ,,PowerPoint презентације (овде обједињене у једну, са јасно назначеним прелазом) за обраду новог садржаја и његово утврђивање и проширивање, у задацима из различитих области (укључујући и геометрију). Појам толико пута мањи број је обрађен у презентацији коришћењем скуповног прилаза, односно употребом конкретних ситуација упоређивања броја елемената два и више скупова. Уз то, ова нова мат. терминологија/бројевни однос утврђен је у односу на претходно савладане односе: за толико већи број, за толико мањи број и толико пута већи број.
Значајно је рећи да су презентације урађене тако да се максимално водило рачуна о томе да све могућности програма ,,PowerPoint буду подређене поступности и индивидуализацији наставног процеса. Другим речима, правећи презентације трудила сам се да њени сегменти (од боје и места одређене синтагме, преко тачног времена појављивања и нестајања одређеног сегмента) буду, поред основних принципа наставе, подређени и интеракцији која се очекује од ученика.
Оба часа/обе презентације усмеравале су ученике на домаће задатке, чија израда ми је служила као повратна информација о степену овладаности обрађеним садржајима.


Платформе и опрема

-онлајн комуникација и прослеђивање садржаја родитељима ученика преко њихових е-mail адреса и моје адресе: marina.romanic@ucenjenadaljinu.edu.rs
- материјали на мом сајту: https://marinaromanic.weebly.com/
-онлајн комуникација са родитељима ученика у оквиру ,,Вајбер групе родитеља из одељења


Дигитални алати

- ,,PowerPoint програм: за израду презентација
- лични сајт (https://marinaromanic.weebly.com) за објављивање битних и занимљивих садржаја, наставних листића, додатних задатака и математичких игрица у ,,WordWall-у


Литература

Мирко Дејић, Милана Егерић: Методика наставе математике, Учитељски факултет, Београд, 2007.


Самопроцена часа

Самопроцену сам извршила на основу прегледа урађених домаћих задатака које су ми ученици проследили преко е-mail адреса својих родитеља.
Веома сам задовољна повратном информацијом коју сам на тај начин добила.


Оцена ученика

Ученичка евалуација није спроведена, али сам од више родитеља ученика примила речи захвалности због прослеђених презентација и помоћи коју су пружиле њиховој деци.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је у томе што ми је овај вид наставе помогао да применим и делом усавршим своје дигиталне вештине, као и да осетим потребу за даљим усавршавањем у овој области.
Потешкоћа је у томе што нисам увек била сигурна да ли су, и у коликој мери, родитељи одређених ученика учествовали са њима у изради домаћих задатака.


Предности и потешкоће за ученике

Предност је у томе што је ученицима било омогућено да самостално и интерактивно пролазе кроз наставни процес: који је поштовао њихова претходна знања и узрасне карактеристике, као и индивидуалне разлике у начину и брзини проласка кроз садржај. Уз то, предност је и у томе што су задаци подразумевали повезивање аритметичких и геометријских садржаја.
Потешкоћа је што је изостао однос 1 на 1 са наставником који је могућ само у учионици.