• ЈПД

#348: Зашто Европска унија?

Опште информације

  • Наставник:
    Ана Ивановић
  • Назив школе:
    Техничка школа, Пожега
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Пожега
  • Предмет:
    Основи економије
  • Одељење:
    I - 5
  • Број ђака:
    28
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ часа: стицање знања о основним идејама и процесима у ЕУ; упознавање са њеним функционисањем услед чега ће наш свакодневни живот бити бољи и садржајнији као будућој чланици
Очекивани исходи (ученик ће бити у сатању да): објасни функционисање институција ЕУ; наведе начине приступања фондовима ЕУ; дефинише симболе ЕУ; Набраја преговарачка поглавља ЕУ


Детаљан опис

Уводни део часа:
- Ученици попуњавају гугл упитник ,,Шта за њих значи ЕУ?. Затим кратко анализирамо добијене резултате
Главни део часа:
- Проучавање прослеђене презентације о ЕУ уз слушање химне ЕУ.
- Подела ученика на четири групе
- Истраживачки рад по групама: I група - 35 корака ка ЕУ, II група - слобода кретања роба, III група - институције ЕУ. IV група - уједињени у резличитости
- Препоручена литература
- Презентовање радова по групама
Завршни део часа:
- Утврђивање градива: које су заједничке активности у областима којима се баве националне владе ЕУ
- Давање повретне информације ученицима о њиховим постигнућима
- Попуњавање евалуационе листе (помоћу гугл упитника -https://forms.gle/WbB7egcPeGVKDtFt8 )


Платформе и опрема

Гугл учионица, гугл презентација, гугл упитник, гугл диск, рачунар, штампач, скенер, апликације за креирање дигиталних садржаја, e-мејл, вибер, мобилни телефон, јутјуб


Дигитални алати

Ово су неки од алата: гугл учионица, гугл презентација, гугл упитник, гугл диск, јутјуб, витрансфер, пинтерест. Помажу нам у формативном оцењивању ученика,затим у свакодневној комуникацији наставника са ученицима, јер то омогућава наставницима да прикупе што више података о томе како ученици уче и докле су стигли у савладавању градива.


Литература

www.europa.eu
www.euinfo.rs/euteka
www.europskidnevnik,rs
www.mei.gov.rs
www.pks.rs
www.europa.rs/putujte-u-eu
www.erasmusplus.rs/category/education
Публикација: Преговарачка поглавља - 35 корака ка ЕУ
,,Како функционише Европска унија - ваш водич кроз институције ЕУ
www.mpn.gov.rs


Самопроцена часа

Самопроцену сам урадила: преиспитивањем остварености исхода; праћењем рада ученика у извршавању постављених задатака; анализом евалуационих листи; да ли сам планирала адекватне активности ученика?; да ли је било одступања приликом остваривања планираног?


Оцена ученика

Евалуација је урађена путем гугл упитника - https://forms.gle/Vdh7LWrkkKusfwwE9
Резултат:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Fly_Qr1NzT3CehRgcFURJZ_csIZFAMLA8QsDLpESrYs/edit?usp=sharing


Било је подршке од

Школе


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: брзо овладавање бројним алатима помоћу којих приближавамо градиво ученицима; боље припреме часа од класичних; индивидуализована настава до нивоа да се поштују потребе свих ученика; стално учење и професионално усавршавање
Недостаци: изостанак личног контакта са ученицима, педагошко оптерећење наставника


Предности и потешкоће за ученике

Предности: раде од куће, опуштено, независно и својим темпом; уштеда времена и новца (за путовање, ужину); максимално су фокусирани на градиво; упознају се са коришћењем савремених технологија; повратна информација је увек доступна; осим писаних материјала ученицима су доступни и мултимедијални садржаји
Недостаци: недостатак техничке подршке (рачунар, интернет); знања и вештима за приступање онлајн учењу, недостатак дружења са другим ученицима


Коментар

Радим као професор економске групе предмета. Имам породицу, супруга и двоје деце, девојчицу од 3,5 године и дечака од 1,5 годину. Овај ,,просветарски посао сам баш заволела. Желела бих да кажем да су у овој тренутној ситуацији и просветни радници прави хероји. Ево само малог делића обавеза које обављам. Предајем пет наставних предмета у три одељења и у обавези сам да дневно прегледам и по 30 радова писаних оловком или електронских материјала. Свакодневно ,,осмишљавам материјале за рада како би ученицима били интересантнији, попуњавам планове, извештаје, одговарам на мејлове, додатно разјашњавам недоумице вајбер порукама. Моја деца такође свакодневно добијају домаће задатке од васпитача из вртића где је неопходна помоћ родитеља. Понекад је 24 часа мало... Једва чекам ,,уживо контакт са ученицима. Ипак, и ово ће проћи и тренутно најважнија ствар је да су сви безбедни.