• ЈПД

#350: Обрада гудачких инструмената путем игре

Опште информације

  • Наставник:
    Александра Станковић
  • Назив школе:
    Васа Пелагић, Београд (Палилула)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Палилула
  • Предмет:
    Музичка култура
  • Одељење:
    VII1, VII2, VII3, VI5
  • Број ђака:
    94
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ је стицање знања о музичким инструментима, да се препозна група инструмената и који инструмент припада којој групи, постизање активног и ангажованог слушања музике – континуирано у дужем трајању, развијање естетског укуса, критичких способности и могућности да процењују вредност слушане композицијe. Ученик ће на крају часа знати да препозна групу инструмената и који инструмент припада којој групи, као и да повеже звук инструмента са природом и природним појавама.


Детаљан опис

Час се одвијао преко платформе Зум, коришћењем три различита веб алата. Да би ученици партиципирали, кроз игрицу је осмишљен увод. Преко веб алата LearningApps деца су одређивала који инструмент припада којој групи спајањем слика са групама где припадају. Оног тренутнка када се сва поља уклоне (одговори тачно) открива им се Моцартова Мала ноћна музика. Препознавањем звука, уводе се у гудачке инструменте.
Главни део часа је урађен преко алата Prezzi, није класична презентација, већ више кроз разговор и слушане одломке долазе до сазнања шта је заједничко инструментима у истој групи, а по чему се разликују. Такође кроз слушање репрезентативних примера за одређене инструменте сами извлаче закључке када је звук висок, а када дубок. У овом делу часа ученици слушају најпознатије светске примере за гудачке инструменте. На крају главног дела је резиме, којим се ученици уводе у завршни део часа.
Завршни део часа је преко веб алата Wordwall, и замишљен је као игрица у којој ученици допуњавају реченице тачним речима (понуђене су им једна тачна и једна пгрешна).
Дела која су коришћена на часу: Lakatoš: I asked a flower, Сен-Санс: Карневал животиња- слон и лабуд (контрабас и вилончело), Чајковски: Passion Confession (виола), Менделсон: Концерт за виолину е мол, Немања Радуловић: Пашона коло


Платформе и опрема

Zoom


Дигитални алати

LeatningApps је алат који је лак за савладати, а поседује моћ креирања игрица, преко којих деца најлакше учe.
Wordwall такође служи за разне кратке провере, па је погодан на завршни део часа.
Prezzi је програм који је успешно заменио већ стереотипни PowerPoint, тако да је рад са њим врло интересантан.


Литература

YouTube, уџбеник


Самопроцена часа

Самопроценила сам да на овај начин рада ученицима дајем мање информација из градива, већ се базирам на најбитније ствари. Најважније је да ученицима остане овако научено градиво и да га користе и у свакодневном животу повезујући га са животним ситуацијама.


Оцена ученика

Ученици су усмено на крају часа тражили да сваки час буде у оваквом облику.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је ентузијазам, лична предиспозиција према раду на рачунару и након више од три деценије рада. Потешкоће су техничке природе, различита брзина протока интернета, дотрајали лаптоп.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици воле нешто другачији вид наставе, још кад је у питању нека игра, имам добитну комбинацију. Лоше је што су слабије опремљени јаким телефонима који могу да подрже све апликације које наставници користе.