• ЈПД

#355: КАЛИГРАФИЈА - УСТАВНО ЋИРИЛИЧНО ПИСМО

Опште информације

  • Наставник:
    Весна Станисављевић
  • Назив школе:
    Графичка школа, Београд (Нови Београд)
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Нови Београд
  • Предмет:
    Графичко обликовање и писмо
  • Одељење:
    2.2, 2.4, 2.5, 2.6, 2.9
  • Број ђака:
    111
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

ГОП ПРЕЗЕНТАЦИЈА.pptx


Циљ и исходи наставе

Циљ ове наставе је да ученици упознају и савладају писање уставног ћириличног писма кроз практичан рад првенствено кроз низ вежби а затим кроз израду финалног калиграфског рада са илуминацијама.
Ученици су врло успешно савладали краснопис и завршили финалне калиграфске радове са илуминацијама, што се може видети на приказаним примерима у галерији ученичких радова.


Детаљан опис

Одмах на почетку наставе на даљину формирала сам Viber и Whats App групе са ученицима уз помоћ одељенских старешина, тако да се сва комуникација одвијала управо на тај начин.
Још у току редовне школске године ученици су упознати са уставним ћириличним писмом, Набавили су потребан прибор и започели смо са неколико корисних вежби које сам им практично и показала и у току снимања неколико часова који су емитовани на РТС Планети како би обновили научено и боље савладали специфичности калиграфије. Затим сам им показала како се пише свако слово понаособ, са свим калиграфским детаљима ( нагиб пера, количина туша, врста линија, положај руке, израда серифа,...).
Када су савладали писање целе азбуке, изабрали су текст који су прво исписали у милиметарском блоку.
Исписани текст су затим пренели на хамер који су претходно тонирали, по жељи, водећи рачуна о добром композицијском решењу. Након исписивања текста, нацртали су илуминацију и колорисали је по својој жељи. Примере као визуелни подстицај сам им пружала шаљући корисне линкове како би могли да схвате који су захтеви задатка. Сваком ученику сам давала додатне инструкције и пратила њихов рад евидентирајући све у педагошкој свесци и Ес дневнику.


Платформе и опрема

Viber и Whats App групе


Дигитални алати

Користила сам интернет претраживач, YOU tube, viber и whats app апликације. Слала сам корисне линкове ученицима који су им помогли у раду као примери и визуелни подстицај


Литература

Графичко обликовање и писмо, аутора Миодрага Недељковића и Слободана Недељковића


Самопроцена часа

Јако сам задовољна успехом ученика и квалитетом радова које сам добила. Сматрам да су и ученици били доста заинтересовани и да им се свидео овај вид наставе. Радо су се укључивали, постављали додатна питања и тражили одговоре, што од мене, што додатно се информишући из других извора које сам им навела.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

У ситуацијама када сам имала проблем са појединим ученицима који се нису редовно укључивали у наставу контактирала сам одељенског старешину и педагога школе, који су позивали ученике и родитеље како би се ученици активирали и завршили потребне задатке на време.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је у томе што групи ученика истовремено могу да пошаљем материјал који им је доступан у сваком моменту, што место и услове извођења наставе бирам самостално, што су ученици слободнији у комуникацији. Мане су што нисам ограничила време комуникације са ученицима, већ комуницирам са њима и викендом и у касним вечерњим сатима, што ћу после ове наставе на даљину вероватно имати већу диоптрију због дугог гледања у монитор и екран телефона.


Предности и потешкоће за ученике

Предност је што не морају да долазе у школу за време пандемије, што сав материјал добијају преко апликација, на које су они већ навикли, што смо им на располагању више него у школи за сва могућа питања која имају. Мана је што нема живе речи и контакта лице у лице како би практично могли да виде до детаља све што им показујем са свим финесама и захтевима калиграфије.