• ЈПД

#356: Изазови наставе на даљину у обради наставних предмета и ваннаставних активности

Опште информације

  • Наставник:
    Виолета Радовановић
  • Назив школе:
    Карађорђе, Београд (Вождовац)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Вождовац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност, Математика, Природа и друштво, Ликовна култура, Музичка култура, Изборни предмет
  • Одељење:
    4. разред
  • Број ђака:
    30 ученика
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Пројектна настава

Циљ и исходи наставе

Циљ ове наставе на даљину је омогућити ученицима да и у доба ванредног стања и изостанка наставе у школи квалитетно уче, истражују, друже се и креативно проводе време.


Детаљан опис

Настава на даљину у одељењу 4/1 у ОШ Карађорђе у Београду током ванредног стања организована је преко Гугл класрума, Тим линка, Вајбера, Фејсбук странице креативно ћоше...
Сви ученици одељења, њих 30 су свакодневно присуствовали настави на даљину. Сваког радног дана добијали су упуства и задатке на Гогле Класруму из свих обавезних наставних предмета, али и из ваншколских активности као и прелоге за квалитетно провођење слободног времена. Ученици су добијали мини одељењске пројекте у виду изазова на различите теме из области уметности,музике и разоноде. Тоје била својеврсна психолошка подршка како ученицима, тако и њиховим породицама.
Употреба Тим линка, и организовање видео конференција отвориле су нове могућности у настави и омогућили размену живе речи што је по реакцијама родитеља било драгоцено за децу, за њихову социјализацију и прихватања новонастале ситуације.
Вибер комуникација је допунила наставу на даљину.
Креативне идеје и љубав према уметности и сазнању презентовали смо преко Фејсбук страница Креативно ћоше. Број позитивних коментара и порука посетилаца странице оснажио нас је да из пројекта у пројекат представимо боље.
Мишљења сам да су сви ови видови комуникације са ученицима постигли свој смисао, можда и изнад очекиваног и нај начин обезбедили ученицима потребан ниво учења, сазнавања и напредовања ван школе.


Платформе и опрема

Гогле учионица, Тим линк,Вибер, ФБ страница, Вибер и Инстаграм...
Лап топ, штампач, скенер, телефон, фотоапарат


Дигитални алати

ПП презентација, Прези, Пинтерест, Гогл презентација,упитници,квизови, Кахут, Гениали, Тим Линк, Зум, Скајп, Ју тјуб, ТЕД ед, Арт Кидс Хаб ...


Литература

УЏБЕНИЦИ ЗА 4. РАЗРЕД, ЗБИРКЕ ЗАДАТАК, ЕНЦИКЛОПЕДИЈЕ, ВИКИПЕДИЈА, САЈТОВИ, ЗБОРНИЦИ РАДОВА, ПРИРУЧНИЦИ...


Самопроцена часа

Самопроцену свог рада реализујем свакодневно у непосредној комуникацији са ученицима, али и на основу њиховог напредовања, залагања и резултата на тестовима и проверама знања.


Оцена ученика

Ученици су своје утиске о настави на даљину изнели у видео презентацији. Деца су одушевљена наставом на даљину, а то се чита у њиховим и идејама и предлозима за активности.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Велику подршку имала сам од стране родитеља ученика - отварање Гугл налога, прикључење на Гугл Учионицу и Тим Линк, помоћ у постављању задатака, видеа итд. Посебно бих истакла ангажовање родитеља око ваннаставних активности - рад на костиму, сенографији, шминка, слике, снимци итд .


Предности и потешкоће за наставнике

Нисам имала потешкоћа у настави на даљину, сем недостатка времена. Предности наставе на даљину су многобројне. Она нуди велике могућности за истраживање, напредовање и креативност.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици су одушевљени новим начином учења и употребом дигиталне технологије. Проблем је нестабилна интернет веза.


Коментар

Реакције родитеља су веома позитивне и у овим изазовима је учествовала цела породица. Наша настава на даљину је испунила циљ. Користи су вишеструке и обостране.