https://www.youtube.com/watch?v=65sMcxmDZh0&t=973s
https://www.youtube.com/watch?v=LtDqT12co0M
https://www.youtube.com/watch?v=IxB7No0eJVU&t=6s
Инстаграм профил srpski.jezik_milicazivkovic21
Пројекат Уметност има реч настао је као резултат заједничке иницијативе ученика - чланова уметничких и литерарних секција и њихове професорке српског језика и књижевности. Циљ емисије је да се ученици (учесници) опробају у улози водитеља, да са јавним личностима разговарају о позоришту, филму, музици и књижевности и да подстакну своје вршњаке на размишљање о значају уметности у нашој земљи. Ученици су активни учесници у стваралачком процесу, а не пасивни посматрачи.
Ученици који су желели да поред редовне наставе имају и секције у току реализације наставног процеса на даљину, састали су се са професорком на вибер групи. Чланови групе желели су да пронађу начин како би кроз заједнички пројекат исказали своје таленте и показали своју љубав према позоришту, филму, музици и књижевности. Решили су да направе емисију. Гласали су и одабрали назив, а затим договорили концепт. О гостима су одлучивали на основу анкета и заједничких разговора. Гости емисије били су: Душан Пејчић, писац и учитељ; Стеван Пиале, глумац; Јелена Матијашевић, глумица; Ивана Лукић, професор и психолог. Желимо да угостимо још неке јавне личности које су своју популарност стекле захваљујући свом таленту, раду и труду.
Ученици и професорка желели су да са људима који су једни од најбољих у свом послу разговарају о систему вредности, о значају културе и образовања, о начину на који младе људе можемо мотивисати да читају добре књиге, да иду на концерте, у позориште. Разговарали смо са њима о утицају медија и друштвених мрежа и о начину на који можемо да промовишемо уметност. Разговарали смо и о томе како се млади данас осећају, покушали смо да их разумемо, да их посаветујемо и да разменимо искуства. Читали смо одломке из књига, препоручивали корисне сајтове и занимљиве књиге и догађаје.
Емисију смо снимали уз помоћ апликације ЗУМ. Користили смо микрофоне и камере. Ученици су сами правили шпицу за емисију, а и музика (покривалица) је ауторска. Ученици су самостално монтирали емисију. Емисија се налази на јутјуб каналу.
Емисију смо рекламирали помоћу Инстаграм и Фејсбук профила.
ZohoSurvey - како бисмо одлучили које госте позивамо у емисију уз помоћ анкета;
Анкете преко Инстаграма, Вибера како бисмо утврдили да ли и колико остали ученици прате наш рад и како им се допада то што радимо и промовишемо.
Користили смо биографије или књиге које су написали наши гости како бисмо имали информације о њиховом раду.
Ученици су на друштвеним мрежама делили линкове наших емисија и коментарисали, па смо на тај начин добили повратну информацију. Такође, на часовима редовне наставе коментарисали смо емисију, госте и теме. Ученици су добили прилику да критикују или похвале емисију и да размењују мишљења и савете.
Родитеља
Родитељи су одлично реаговали на наш предлог и чак нудили помоћ око позивања гостију. Подршку смо добили и од неких колега, односно наставника који су погледали нашу емисију, као и од ученика којима се емисија допала. Они су поделили линк наше емисије како би што више људи чуло реч уметности!
Предности: Наставник има велики избор алата и платформи и много начина да реализује савремену, истраживачку наставу у складу са потребама савременог ученика. Наставник може да покаже ученицима како да развију критичко мишљење према садржају који се налази на интернету, као и да им покаже на који начин интернет и друштвене мреже могу користити и за учење, а не само за забаву!
Потешкоће: Немају сви ученици исте услове за рад (вишечлане породице, различити материјални статуси)
Ученици и наставници говоре истим језиком - језиком технолошког напретка који би требало да буде познат и близак ученицима 21.века. Међутим, ученици на часовима информатике нису савладали основне алате, не знају сви да користе Word, PowerPoint, а ни компликованије алате и платформе. Немају сви ученици рачунаре, брз интернет и самим тим не могу сви на исти начин да решавају и шаљу своје задатке.
У току претходне и текуће школске године организовала сам са својим ученицима бројне уметничке фестивале, програме, књижевне вечери, иновативне часове. Схватила сам да моји ученици имају одличне идеје и да им је само потребна подршка и неко ко их разуме и жели да им посвети пажњу. Захваљујући заједничком труду и раду, али и њиховим талентима, освојили смо бројне награде, похвале и признања на литерарним и уметничким конкурсима и такмичењима. Моји ученици су посредством друштвених мрежа промовисали важне историјске личности, правили рекламе и рекламне спотове како би промовисали установе културе и праве вредности (неки од спотова налазе се на јутјуб каналу на коме су постављене и емисије). Кроз креативне радионице осмислили смо и извели перформанс Рецимо НЕ насиљу (текст је ауторски) и освојили бројне награде широм Србије. Моји ученици су ме подстакли да наш заједнички пројекат пријавим на овај Конкурс. Сматрам да ученици кроз овакав облик рада уче у основној школи оно што им је важно за живот, чиме год се буду бавили: ослобађају се треме од јавног наступа, аргументовано износе своје ставове, правилно говоре, развијају критичко мишљење и схватају да је сваки појединац важан и да може својим знањем и радом да допринесе друштву. Уче да су језик и култура једног народа важни и чине део националног идентитета. Уче да уметност можда не може да промени свет, али га свакако може учинити лепшим местом.