• ЈПД

#363: Архитектура 20. века - аудио час

Опште информације

  • Наставник:
    Јелена Петковић
  • Назив школе:
    Уметничка школа, Ниш (Медијана)
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ниш-Медијана
  • Предмет:
    Историја уметности
  • Одељење:
    IV4 (одсек ентеријера и индустријских производа)
  • Број ђака:
    19
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Архитектура 20.века.pdf

Корисни линкови

https://youtu.be/Qf-KMLeP9M8


Циљ и исходи наставе

Циљ је дефинисан кроз идеју да се ученицима завршних разреда средње уметничке школе прикаже развој архитектуре 20.века на начин веома прикладан и њима близак начин за усвајање новог градива, а све у складу са узрастом, развојним потребама и њиховим интересовањима.
Иход је стицање основних компетенција културног изражавања, развој стваралачких
способности, креативности, естетске перцепције и укуса.
Развој способности проналажења, анализирања и примене информација на интернету.


Детаљан опис

Планом и програмом предвиђено је да се наставна јединица ”Прекид са историјским стиловима у архитектури 20. века и стварање међународног стила – Корбизије, Рајт и Гропијус” обради у фронталном облику у учионицу уз употребу визуелних средстава, која се иначе користе у настави историје уметности. Још на самом почетку рада и наставе на даљину, формирана је Вибер група где се вршила подела наставних садржаја, затим евиденција присутних ученика и одржавала настава ”уживо” преко Вибер позива. На предлог колега из школе одлучила сам да снимим аудио лекцију са слајдовима и на тај начин ученицима представим ову наставну јединицу, на дугачији и ученицима занимљив начин. Са ученицима сам договорила дан, када ћемо одржати нешто другачији час. Након регистрације присутних ученика, поделила сам линк са аудио лекцијом, уз договор да ћемо лекцију прокоментарисати уживо у разговору, у другом делу часа. Презентацији је присуствовало 19 ученика. Након одслушане аудио лекције са слајдовима, заједно смо коментарисали дела архитектуре и различите стилове у 20.веку. Евалуација је извршена у виду задатка, да ученици сами направе презентацију или водич кроз најзначајнија дела светске архитектуре и представе је на часу историје уметности. Најбоље презентације и водичи су награђени адекватном оценом, а оцењивали су их сами ученици.


Платформе и опрема

Платформе: Youtube, Facebook, Viber и по потреби Discord платформа
Опрема : Рачунар


Дигитални алати

Алати: Power Point за израду презентације, Word за припрему текста презентације, Google претраживач за слике које нису заштићене ауторским правима, програм Preview за обраду фотографија и програм Handbrake за форматирање видео презентације.


Литература

Литература: Х.В. Јансон - ”Историја уметности”
Филип Џонсон и Хенри Расел Хичкок: ”Интернационални стил”
Онлајн часопис ”Архитектура и урбанизам” бр. 28 из 2010.године – чланак: Драгане Василски ” О светлости у архитектури минимализма.”
Остали извори: преузете фотографије и ауторска права – Wikimedia, Flickr и The Guardian часопис (online).


Самопроцена часа

Самопроцена часа је урађена на нешто другачији начин, који није укључивао анкету, већ кроз задатке који су ученици веома успешно урадили након одслушане аудио презентације на часу.


Оцена ученика

Евалуација није спроведена у виду анкете, али јесте у виду задатка. Ученици су израдили изврсне водиче и презентације на различите теме и то презентовали на заједничком часу историје уметности.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Велику подршку школе сам добила у виду давања слободе да часове реализујем на нешто другачији начин. Колеге су притекле у помоћ, када технички нисам успела да решим одређени проблем или ту подршку мој лични рачунар није имао.


Предности и потешкоће за наставнике

Потешкоћа није било, само изазова и пуно размишљања како да настава буде и остане занимљива и у другачијим околностима. Предности су повезивање са ученицима и колегама на иновативнији и другачији начин и јачање дигиталних компетенција.


Предности и потешкоће за ученике

Јачање дигиталних компетенција, учење и јачање у домену истраживачког рада на интернету, њихово повезивање и давање алата за обједињавање тих информација. Осамостаљивање за даљи, самостални рад у домену израде презентација. Из свега овога је настао одличан Водич кроз најпознатија архитектонска дела, двеју ученица из четвртог разреда, који је приказан свим разредима четврте године.