• ЈПД

#365: Обрада наставне јединице: Мали Принц (одломак из романа) - Антоан де Сент Егзипери

Опште информације

  • Наставник:
    Добрила Ћоровић
  • Назив школе:
    Десанка Максимовић, Футог
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Нови Сад
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    IV 1
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ је мотивисати ученике да прочитају роман „Мали Принц“.
Задаци су: развијање читалачке културе; разумевање књижевног текста; уочавање особине ликова; схватање поруке текста; развијање јасног и сажетог изражавања; изграђивање сопственог мишљења; развијање способности самосталног учења и креативности; планирање активности; развијање пожртвованости и одговорности; неговање пријатељских односа.


Детаљан опис

У Google-учионици су постављени задаци и линк ка дигиталном садржају. Ученици отварају прву иконицу-Малог Принца и раде слагалицу, у којој се појављују појмови везани за роман. Отварањем друге иконице слушају аудио-снимак укратко препричаног романа, да би се упознали са самим делом. Потом отварају следећу иконицу и читају биографију о писцу. Отварањем четврте иконице прелазе на главни део двочаса и слушају аудио-снимак дела романа „Мали Принц“. После тога отварају наредну иконицу и помоћу квиза „Милионер“ проверавају колико су пажљиво одслушали снимак одломка романа. Оно што треба да запишу у своје свеске налази се иза следеће иконице. Наредна иконица ће их мало забавити, јер је у питању игра меморије, помоћу које ће се ученици упознати са ликовима који се појављују у роману. Роман је веома богат пишчевим размишљањима о животу, које многи људи цитирају. Отварањем наредне иконице ученици ће прочитати неке од тих цитата. У завршном делу часа ученици ће отварањем девете иконице одгледати једну епизоду цртаног филма „Мали Принц“. О Малом Принцу постоји чак и једна песма, а њу ће послушати када отворе следећу иконицу. Тема романа је веома интересантна, па се у новије време појавио и нови веома занимљиви цртани филм. Отварањем претпоследње иконице ученици ће погледати кратку најаву поменутог цртаног филма. И за крај следи последња иконица– ружа, иза које се налази циљ наставне јединице-навести ученике да прочитају роман „Мали Принц“, који је у презентацији приказан у ПДФ формату.


Платформе и опрема

Google classroom
Viber група са ученицима
лап-топ
мобилни телефон


Дигитални алати

Geniallу - дигиталnи алат за израду интерактивних садржаја, који омогућава да се у њега имплементирају други дигитални алати
Learningapps – дигитални алат који пружа разне могућности и велики избор различитих интересантних игрица, а уз то је и веома једноставан за коришћење
Wisc – дигитални алат који je одличан за израду игрица које су ученицима блискије и интересантније


Литература

- „Речи чаробнице“ - читанка за четврти разред основне школе
- роман „Maли Принц“
- интернет


Самопроцена часа

Дигитални алати које сам користила за обраду и утврђивање наставне јединице су усклађени са узрастом ученика. Наставни садржај је приказан на интересантан начин.


Оцена ученика

Ученицима, као и што сам претпоставила, највише су се свиделе приказане игрице и цртани филм. Неки су изјавили да једва чекају да погледају нову верзију цртаног филма. Међутим, има и оних којима су се свидели и цитати из романа.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Колегинице из школе су биле морална подршка, а колегинице Маја Матијевић и Радослава Мазалица су све прегледале и анализирале.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности свих дигиталних алата које можемо да нађемо на интернету су што нам олакшавају посао у визуелном смислу (лепше је и интересантније) и можемо да их једним кликом све повежемо. А и њихове бесплатне верзије су сасвим довољне за рад. Једини проблем је то што за већину неких мало захтевнијих алати треба добра припрема, пуно времена и истраживања по интернету.


Предности и потешкоће за ученике

Предности обраде наставних садржаја путем дигиталних алата је то што на интересантан начин обрађују наставне садржаје који би им можда на класичан начин били досадни, постају дигитално писменији. Потешкоћа је то што неки ученици можда немају телефоне који подржавају дате дигиталне алате.


Коментар

Извођење наставе на даљину је за мене била велика непознаница, као и за већину колега. Међутим, истраживањем по интернету и проналажењем разних дигиталних алата, веома брзо сам се уклопила у новонасталу ситуацију. Оно што сам научила за протекла два и по месеца моћи ћу да применим и у настави која се одвија у учионици.