Како поставити питање током истраживања?
Вештине комуникације долазе до изражаја када је потребно поставити право питање које ће указати на постојање проблемске ситуације и дефинисање проблема.
Да ученици науче да селектују информације и податке, како би их презентовали као поуздане.
Приказ података или резултата истраживања помоћу одговарајућих интернетских алата.
Ток изведене наставе на даљину (по фазама):
*Уводни део - Важно је добро упутити питање јер ће то касније утицати на квалитет добијених одговора.
*Разрада - Детаљан документ/ план који тачно описује низ корака и секвенци које је потребно пратити током прикупљања података за дати пројекат.
Елементи плана прикупљања података су:
- сврха
- предмет (шта? )
- тип података
- ко прикупља податке, а ко дизајнира план
- где?
- учесталост
- начин приказа / представљања
*Закључак - Приказ података или резултата истраживања
Слике
- готово за сваку врсту приказа постоји и алат који се може преузети са интернета или користити бесплатно или уз симболичну надокнаду.
Иновативне методе учења: колаборативно учење омогућава индивидуалност током истраживања, а по приказу резултата и припадност групи.
Активно учешће ученика - свака активност се вреднује, сумирана активност након пет појединачних тачних и проверених објава.
Интерактивност и креативност : могућност израде радова у електронском облику и у папирном облику (после тога фотографисати и послати), по вољи сваког ученика.
Овај приступ допринео је унапређењу наставних резултата и жељеним исходима јер креирани материјал користе наредне генерације, допуњавајући га.
Гугл учионица, вордпрес блог за комуникацију са ученицима; школски лап-топ, ученички компјутери, таблет уређаји, телефони, школске свеске и прибор за писање, камере телефона, енциклопедије, 1000 зашто-1000 зато.
Падлет - једноставан алат за колаборативно учење, сарадњу и креативност при учењу, могућност постављања и дељења садржаја са осталим ученицима - сарадницима где једни имају могућност увида у радове других користећи истовремено те радове као драгоцени ресурс за учење обавезних наставних садржаја (екологија)
https://padlet.com/
https://bioiekoznaneko.wordpress.com/
Субаков-Симић, Г., Радни уџбеник биологије за осми разред основне школе, Логос, 2011.
Пејаковић, С., Имперл, С., 1000 зашто 1000 зато, ИП Вук Караџић Београд. , ИП Зора, Сремски Карловци, 1991.
Посебно конципиран документ - табеларни приказ - чек листа коју попуњавам након утисака анкетираних ученика креатора наставног материјала. Анкета гугл-формс користи посебно осмишљена питања на основу табеле и чек листе.
Ученици добијају анкетни листић на којем је кроз неколико питања испитан степен њихова заинтересованости за тему, степен заинтересованости наставника, актуелност и занимљивост теме и финални изглед пројекта.
Free MOOC / курсеви којима могу приступити сви; пружају приступачан и флексибилан начин за учење нових вештина, унапређење каријере и пружање квалитетних образовних искустава како би учили у циљу развоја каријере и концепта целоживотног учења.
- заинтересованост
- мотивација
- неинформисаност
- опремљеност
- дигитална писменост
- вештине презентације
- претраживање извора
- раздвајање важног и неважног
- тачност и поузданост података из разних интернетских извора
Уколико постоји могућност додатног ангажмана стојим на располагању.