• ЈПД

#373: Штимовање виолончела путем апликације за штимовање 

Опште информације

  • Наставник:
    Милена Петровић
  • Назив школе:
    Музичка школа Стеван Христић, Крушевац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Крушевац
  • Предмет:
    Виолончело
  • Одељење:
    први, други и трећи разред
  • Број ђака:
    6
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    индивидуални

Циљ и исходи наставе

Циљ је да се наштимује инструмент пре часа или да се наштимује када је расштимован, јер је немогуће свирати и вежбати на инструменту који не производи тачне тонске висине.
Исход: ученици могу самостално да наштимују инструмент или уз помоћ родитеља оних ученика који то самостално не могу да ураде.


Детаљан опис

Штимовање гудачког инструмента -виолончела, није изолована наставна јединица и не може се радити током једног часа, већ је то вештина опажања тачних тонских висина жица и њихових моделовања која се усваја и развија од првог дана када ученик почне да свира и траје током целог његовог образовног циклуса, а могу слободно рећи , док год свира. Чак и када се заврши формално образовање, током целог живота се ова вештина разрађује и открива, јер се људско тело мења, мењају се органи за слушање па и сам слух који може да се изоштрава.
Штим (тачне тонске висине) се проверавају од стране настваника на почетку сваког часа, наставник питањима: Да ли је инструмент наштимован? Да ли и која жица је расштимована? Шта треба да се ради са том жицом? Да ли да се повиси или снизи? ; наводи ученика на размишљање, проверава му слух и ученик заједно са наставником долази до решења. Самим тим ученик усваја праксу штимовања инструмента и провере штима пре сваког свирања.


Платформе и опрема

Вибер видео позив -за проверу штима


Дигитални алати

Cello Tuner -PRO
Master Cello Tuner


Литература

не постоји литература за штимовање


Самопроцена часа

Путем вибер видео позива се час одржавао и пре свирања ученик преда мном проверава штим, уколико је штим добар прелазимо на свирање, а уколико није заједно штимујемо инструмент тако што причам ученику шта да ради , што може да одузме доста времена од часа, зато је у овом случају апликација веома корисна.


Оцена ученика

Ученици као и њихови родитељи су са одушевљењем прихватили мој предлог и инталирали својој деци апликације за штимовање, па тако сада могу уз помоћ апликације да наштимују инструмент у свако доба.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Поједина деца нису могла сама да наштимују инструмент, па су им помогли родитељи и укућани, а тако су помогли и мени да настава може да се несметано одвија.


Предности и потешкоће за наставнике

Рекла бих да у мом случају предности нема, већ само потешкоћа. Само учење вештине се заснима на демонстрацији и проверавању поставке свирачког апарата (десне и леве руке), што у већини случајева није било могуће. Такође , деца нису могла да имају пробу са клавиром, коју имају у нормалним условима, па сам правила MIDI матрице и слала им у mp3 формату како би могли уз то да вежбају.


Предности и потешкоће за ученике

Потешкоће су имала и деца почев од пуцања и мењања жица, падање кобилице. Ученици нижих разреда којима се то десило нису могли то сами да поправе и замене, наравно, већ уз помоћ родитеља и мог упутсва. Наравно, они старији и самосталнији су могли сами.