• ЈПД

#375: „Углови на даљину“ - Обрада вертикалних углова мерених гирусном методом у ТО1в

Опште информације

  • Наставник:
    Дејан Рудњанин
  • Назив школе:
    Машинска техничка школа 14. октобар, Краљево
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Краљево
  • Предмет:
    Геодетска мерења и рачунања
  • Одељење:
    I-4
  • Број ђака:
    31
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Основни циљ јесте обрада вертикалних углова мерених гирусном методом у ТО1в.
Након ове наставне теме, ученик ће:
- Разликовати типове вертикалних углова,
- Моћи да спроводи различите рачунске операције са различитим типовима угловних јединица,
- Попуњава триконометријски образац у складу са важећим правилником.


Детаљан опис

У саставу листе видео лекција „ Углови на даљину“ која је намењена ученицима геодетског смера, налази се и 5 видео лекција о обради вертикалних углова. Лекције трају до 20 минута и садрже објашњења и рад на конкретним примерима, илустрације проблема, упутства за самостални (домаћи) рад. Видео лекције су ученицима биле доступпне на недељном нивоу, а у свакој је обрађено по 2 примера из радне свеске, при чему се највише пажње придавало: Представљању разлика између вертикалних углова и зенитних даљина; правилном радоследу обраде и контролама рачунања; правилном спровођењу рачунских операција са (различитим) угловним јединицама; препознавању и обради специјалних случајеви вертикалног угла. Свако предавање прати званични план и програм и пружа ученицима могућност да „на даљину“ савладају градиво, на начин како би то учинили и у редовној настави.
Лекције су доступне на YouTube каналу, а комуникација са ученицима је остверена помоћу Viber групе и Googlе учионица у којима су за ученике припремљени и индивидуални примери за домаћи рад. На основу комуникације са ученицима и уоченим проблемима у изради домаћих радова, у свакој наредној видео лекцији посебна пажња би била посвећена управо спорним деловима задатака.
Задаци су рађени у Microsoft Excel 365 програму, илустрације су урађене у AutoCAD 2019 програму, а за снимање и обраду је коришћено ScreenHunter 7.0 Pre и Video Editor који је у сколопу Windows 10 оперативног система.


Платформе и опрема

Лекције су постављане на YouTube канал, а комуникација са ученицима је остверена помоћу Viber групе и Google учионица. Поред саме комуникације, Google учионица је коришћњна и за постављање задатака и праћење активности ученика.


Дигитални алати

Задаци су рађени у Microsoft Excel 365 програму, у ком сам за потребе овог предмета током година развио различите аутоматизоване форме за решавање различитих геодетских проблема, а овом приликом користио аутоматизовано решење за ТО1в. Илустрације су урађене у AutoCAD 2019, а за снимање и обраду је коришћено ScreenHunter 7.0 Prо и Video Editor који је у сколопу Windows 10 оперативног система.


Литература

др Крунисалв Михајловић, др Крста Врачарић и др Ђорђо Лазић – Геодезија за 1. разред;
Зорица Милић – Геодетска мерења и рачунања – радна свеска.


Самопроцена часа

Самопроцену сам вршио кроз анализу резултата домаћих радова ученика, као и теста који је спроведен на крају наставне теме чија је средња оцена била незнатно нижа него код претходне генерације. Закључак је да већина ученика може да прати овакав вид наставе, а да су најслабије резултате, као и у стварној учионици, постигли ученици који нису редовно испуњавали своје обавезе.


Оцена ученика

Оцена и анализа су спроведени коришћењем google упитника и ученицима су постављена питања о начину рада. Већина ученика је позитивно оценила овакав вид рада, а замерке које су упућене су се највише односиле на квалитет звука у самим видео снимцима.


Било је подршке од

Колега


Предности и потешкоће за наставнике

Предности се огледају у томе да материјал припремљен на овакав начин може да се користи и за неке наредне генерација, а сам материјал може да се презентује веома прегледно. Видео едитовање омогућава да се лекције снимају парцијално и, ако је потребно, више пута. Потешкоћа има много, а најбитније је да овакав вид наставе изискује много времена за припрему и презентацију рада, као и да зависи од техничке опремљености и технолошког знања наставника.


Предности и потешкоће за ученике

Предости за ученике се огледају у томе да сам материјал могу прегледати на различитим медијима и у периоду када њима одговара. Ученици могу и да упуте питање наставнику без страха од осуде или провокације осталих ученика у одељењу. Мане су то што често ученици не могу да са истом концентрацијом прегледају читаву лекцију, као и то што често прескоче веома битне делове. Наравно, велико ограничење је и употреба мобилних употреба мобилних телефона, чији екрани ипак нису довољно великих димезија.


Коментар

Овакав начин рада био је новина и за мене, као и за ученике. Учио сам и ја како се користе неки алати попут Google учионице која је једна одлична платформа за рад, са огромним могућностима за прегледно постављање наставних садржаја и задатака, као и за комуникацију са ученицима и вођење евиденције о раду ученика. Само снимање видеа за YouTube није баш новина пошто сам и раније то радио, али темпо и обим рада су били прави изазов, поготово јер поред овог предмета на сличан начин сам представио садржај и за још два стручна предмета. Све у свему, ово бих оценио као један успешан експеримент у коме смо се сналазили, а волео бих када би се овом приступило плански и у нормалним околностима.