Видео час:
https://www.youtube.com/watch?v=9K1dkvtZF8w
Евалуациони упитник за ученике:
https://docs.google.com/forms/d/16xMx1BNGtgjr3fvef8ifZmLYNTERFVi8ZgEjBurEUGE/edit
Циљ часа:
- анализа дела по избору на основу питања дескрипције, анализе (форме и садржине) и процена дела
Исходи часа:
- издваја примере на основу садржине (мотива) која му је задата
- разликује појмове форма и садржина
- установљава сличност у форми међу делима истог стила /правца
- бира дело по сопственом осећању које анализира
- осмишља одговоре на питања на основу целогодишњег знања из теорије форме
Артикулација часа:
Уводни део часа:
Ученици добијају задатак да на инернету пронађу по две репродукције цвећа које ће поставити на Viber-у. Требају одговорити на питање шта све слике повезује, а по чему се разликују (сличне су по мотиву а различите по начину рада), чиме се ученици уводе у наставну јединицу. Ученици добијају линк до канала Уметничке школе на YouTube и гледају видео који је наставник унапред припремио.
Главни део часа:
Кроз садржај видео лекције ученици обнављају старо градиво, повезујући га са новим. Кроз питања форме и садржине долазимо до стваралачког процеса и естетске анализе дела. Обрађен је пример дела Плава врата, Милана Миловановића, кроз све три области питања - питања дескрипције, анализе и процене. Видео час траје око 20 минута.
По завршетку видео часа, наставник је већ поставио задатак на Google classroom. Потребно је прво одабрати дело са неког од сајтова музеја (линкове је наставник поставио у задатку), пратити питања са листе коју је наставник направио, па ће ученик моћи самостално креирати есеј. Питања су тако конципирана да покривају целогодишње градиво из теорије форме. Добијају и пример есеја, на основу слике Стари гитариста Пабла Пикаса.
Завршни део часа:
Ученици повезују дела романтизма, кубизма и фовизма са нумерисаним одликама праваца (на Google classroom), и раде евалуациони упитник.
Viber
Google classroom
YouTube
Мобилни телефон
Рачунар
Power Point, за видео час;
Photoshop, за обраду материјала;
Word, за израду есеја и питања за ученике;
Google упитник за израду евалуационог листа;
Линкови ка музејима;
Теорија форме, Коста Богдановић и Бојана Бурић
https://www.slideshare.net/teorijaforme/uvod-u-teoriju-forme
https://sr.wikipedia.org/sr-ec/%D0%9A%D1%80%D0%B8%D0%BA_(%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%BE)
Речник психологије уметничког стваралаштва, Владислав Панић
Самопроцену сам извршила на основу:
- остварености исхода
- избора активности
- одступања/тешкоћа приликом остваривања планираних активности
Није било проблема у реализацији наставе. Радови које сам добила су за ниво првог разреда одлични.
Ученици су пре свега изразили задовољство путем порука, а на крају часа урадили су и евалуациону анкету.
Колега
Одмах по објављивању видео часа добила сам јако добре коментаре од колега. Један од њих је: Погледала сам час, лепо си спремила тему, добри примери, објашњења су таман колико треба за узраст 1. године, смирен тон, педагошки, јасно и лепо!
Предности су велике: могућност да се ученицима на лицу места покажу примери слика, видео материјали, итд. Једноставније вођење евидениције.
Тешкоће су у томе да се ученици мотивишу на рад и дисциплину у промењеним условима. Недостатак директног контакта. Такође, снимање.
Предности: могућност да поново одгледају или обнове лекцију, развој дигиталних компетенција.
Тешкоће у дисциплини и редовности као и немогућност да добију директну коректуру практичних радова. Недовољна информатичка писменост.
Обзиром да за овај предмет није одобрен ни један уџбеник, имала сам слободу али и тешкоћу да сама пронађем начин како да ову тешку наставну јединицу приближим ученицима.