https://wordwall.net/play/1751/816/236 „Провери своје знање о флаути“
https://wordwall.net/play/1849/368/455 „Како треба правилно вежбати?“
https://wordwall.net/play/1849/828/400 „Музички термини“
Овим пројектом, деца стимулишу развој важних вештина као што су пажња, визуелна перцепција, естетске вредности.
По природи, деца су радознала, истражују, посматрају, а у данашњој мултимедијалној култури, чији је визуелни аспект веома изражен, фотографија је деци најближи медиј путем којег могу да се креативно изразе и комуницирају. Деци је понуђен један уметнички задатак којим би представили свој доживљај свирања флауте и квизови о флаути који су их подстакли на размишљање о задатку.
Ученици су добили задатак да направе фотографију којом би представили свој доживљај свирања флауте. Тиме би размишљали о томе шта их стимулише на вежбање инструмента, али и интерпретацију музике и то како они кроз музику изражавају сопствену креативност. Ученици су фотографије међусобно делили преко Viber-а, а потом су дискутовали о њима. Будући да фотографија представља медиј чије значење настаје и мења се кроз интерпретацију, ученици су упознавали сопствене светове музике и оно што они за њих значе, међусобно их обогаћујући. Овај уметнички задатак је поред тога требало да буде и подстицај за развој креативности и имагинације код ученика, које би потом требало да примене у извођењу музике. Исто тако, кроз разговоре о фотографијама, ученици су постепено долазили до закључка да су уметност и музика саставни део њихове свакодневнице. Тако се уклањају све могуће баријере и препреке које би могле да их спутавају у њиховом напредовању, што је кључно у раној фази музичког школовања. На крају, ученици су долазили до одговора на питања: шта уметност и музика њима значе? Како они доживљавају свој инструмент? Да ли им и колико бављење музиком помаже у другим активностима?
Преко Viber-а ученици су слали своје фотографије и размењивали своја мишљења о њима. Такође, коришћена је и https://wordwall.net/sh платформа на којој су креирани квизови.
Мобилни телефони, фото апарати које ученици поседују, помоћу којих су фотографисали и лаптоп за израду квизова.
М. Мојс: Флаутистички рецепти
Љ. Димитријевић: Историјат флауте
Сматрам да је овај начин наставе на даљину допринео имплементацији савремених технологија у настави флауте у нижој музичкој школи. Ученици су радо прихватили своје задатке, обрадовали се резултатима и били подстакнути на размишљање о свом музичком образовању и креативном развоју. На основу резултата, сматрам да је пројекат успешан.
Ученици су слали своје позитивне коментаре у вези са албумом, чиме процењујем да су позитивно примили припремљени садржај. Формално, евалуација, у смислу питања и одговора у виду оцена од 1 до 5 није спроведена.
Нисам имао/ла подршку
Предност оваквог начина рада је континуирана комуникација са ученицима, која је кључ напретка у индивидуалној настави која се примењује у учењу музичког инструмента. Потешкоћа није било.
Предности за ученике се односе на подстицај за континуитет у вежбању, подстицање имагинације и креативног приступа музичком извођењу, развоја музичких и логичких способности на даљину. Потешкоћа није било.
Желела сам да створим нешто ново за моје ученике, што представља основу мог педагошког рада.
У време пандемије Covid-19, помажемо деци да побегну у свет маште, да забораве на тешке тренутке. За наше мале велике људе.